od Mr.Voza » 31 bře 2014, 20:23
Ohledně těch startů - zkus si třeba vypozorovat, jestli tomu startu v "kritickým momentu", kdy motor není už teplej, ale není ještě ani studenej, nepomůže třeba nějaká akce s rukojetí plynu.
Třeba s mým Leonardem jsem měl ze začátku dost problémy se studenejma startama po delší odstávce - 3 dny a víc. Pak jsem musel třeba 20-30 vteřin točit startérem, aby ta mrcha chytla. Co jsem čet tady na fóru i jinde, tak u Leoše je tohle chování normální, není to závada ale vlastnost - je to prý způsobený tím, že je nádrž níž, než karbec a při delším stání benzín spadne zpátky do nádrže. Proto se musí delší dobu točit startérem, aby se benzín dostal do karbecu. Pak jsem ale náhodou někde přečet od nějakýho majitele, že po delším stání pomáhá párkrát pootočit plynem na plno a zpět a pak startovat. Zkusil jsem to a je po problému - po dleším stání příjdu ke skůru, 2x-3x otočím plynem a pak teprve startuju. Motor hned chytne a hned chcípne, pak zase 2x-3x plyn a zase start, zase chytne a buď už drží, nebo zase chcípne, když chcípne, zase 2x-3x plyn a zase start a pak už většinou nechcípne a po cca minutě se běh motoru ustálí a můžu jet. Mrtě moc tím šetřím baterku a startér, v porovnání s těma startama před tím. Membránový karburátory moc neznám, ale co jsem o tom mluvil s kámošem servisákem, tak tím otočením plynu se jednorázově dostane do sání trocha benzínu, tím se obohatí směs a proto to chytne hned prakticky na brnk, místo toho, abych 20-30 vteřim motal starérem.
Tím chci říct, jestli by těm Tvejm startům s vlažným motorem nepomohlo něco podobnýho. Jestli je třeba motor vlažnej, sytič je ještě uplně zavřenej, ale částečný vychladnutí motru by vyžadovalo o trochu bohatší směs (aspoň na start), tak zkusit před samotným startem 2x-3x rychle otočit plynem na full a zpět a pak teprve startovat.
Nebo naopak, jestli je motor ještě teplej, ale sytič už usoudí, že je studenej a měl by se otevřít, tím pádem to startuje na moc bohatou směs a proto to nechytne a uchlastá se, tak zkusit startovat s lehce (ale fakt jenom trochu) pootočeným plynem - tím trochu pootevřeš klapku, pustíš tam víc vzduchu a tím moc bohatou směs ochudíš.
Ale jak jsem psal - tyhle membránový karburátory znám jenom okrajově, ale z principu funkce karbecu mě logicky napadá tohle, jestli by nešlo nějak vypozorovat.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP