Konečně jsem se dotlačil k tomu, abych si namontolal (i podle rad na zdejším fóru) jednoduchou sygnalizaci blinkrů. Jako zdroj sygnálu jsem použil sirénku pro upozornění na zapnutá světla do auta, která se dá celkem běžně koupit v autopříslušentví a stojí 50 -100 Kč. Použít by ale šlo i něco jiného. Stačí + kontakt na kladný pól - na záporný pól a ozve se tón. Obvod jsem napojil přímo od konektorů na světlech (zde je jistota přerušovaného sygnálu). Aby mi neblikaly oba blinkry při tomto způsobu zapojení, je třeba do obvodu včlenit dvě diody, které propustí proud pouze v jednou směru. Ty jsem vypájel z jedné nefunkčí úsporné zářivky. Schéma zapojení jsem se pokusil nakreslit níže. Nejsem žádný profík, ale snad to každý pochopí.
Po první jízdě můžu hodnotit - vše funguje! Ale!: Když jsem vyjížděl z parkoviště zvuk je celkem dobře slyšitelný - až moc. Děvčata, co tam šla, se až ohlídla co to tam píská. Né že by mi vadilo, že se po mě holky ohlídly, ale přece jen nemusím být vždy středem pozornosti. Proto jsem sirénku omotal izolační páskou a tón je teď slabší. Ale!: zase ve vyšších rychlostech v hluku tón zaniká. Řešením by byl nějaký zesilovač, který by dle míry hluku zesiloval/zeslaboval signál na sirénce. Ale to už je mimo moje elektrotechnické schopnosti. Proto mám v plánu vytáhnout sirénku z pod kapotáže na držák plexi, bo si od toho slibuji, že i slabší tón za plexi může být lépe slyšitelný než když mám sirénku umístěnou ve schránce u kolen. Vše jistí dobře přístuný vypínač, kterým leze signalizaci jednoduše vypnout.
Zvuk sirénky není žádné terno - popsal bych jej jako kňourvavé pískání. Někdo by při zaslechnutí mohl myslet, že jde o volání raněného zajíce z příkopy, který nedobrobolně proběhl pod koly.
Ale bezpečnost na prvním místě
Časem snad vyměním. Zvuk je hodně podobný Samtoniho BAAS BLE2 o pár příspěvků výše.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.