Zvažujete koupi skútru z číny? Napřed číst, pak rozhodovat.

Diskuze o čemkoli.

Pro snažší přehled malá anketka:

mám čínský skútr a jsem s ním spokojen - doporučuji jeho koupi
18
15%
 
kocur, PROOF, Kiper, Mohy 125, Rosi45, jmart, Luc8ka, Lukes80, Denisa94, KRAES, ROBOTOX, Jiří Nedvídek, těša, Anonym1
mám čínský skútr a nejsem s ním spokojen - nedoporučuji jeho koupi
4
3%
 
krizik1, Kostík1342, Decado, radeonx800
mám čínský skútr, zvolil jsem poměr cena/spolehlivost, jsem připraven, že může přijít něco velkého
15
13%
 
hagrid, miglanc, vavo7, proviewx, maryn, Jirabach, vanbur, Lubomir, StrejdaCZ, Fortkiller, Valheru_KOKr, PBM2, Laco Maco, CzechDave
mám značkový skútr a jsem s ním spokojen - doporučuji jeho koupi
81
68%
 
Pulec73, cantor68, Acada, illegal, KARLOS111, Fellowdeer, pietronimuss, janon, Krvel, Dándí, Mr.Voza, Winterwolf, Strmal, jan.jarolim, Luca_69, medved.m, p@t, sigi, robert_sulc, saimon1, Gandalf, Panker, Iwos, Kuře, Hasmann, crhy, ondsin, traintom, gabel, TomRaptor, zbyňák, vena307, vikino, 125pcx, Kamilus, Hanssen, Dank, habakuk_cz, pajko, tatík, Yenda66, gombo, Radek Bílek, c.i.z.a., wolfgang007, replic, Mojda, matuu, Mican, Myschan, elem, TUNER, kingston, Trabuk, pavlis, venda, makreps, KYBLOS, kokoska, jirkaa, Stix, pavkass, PetanG6, denisbiker, mk-tec, lucky007, Coffelolz, alabama14, Qirim, panTerek, Dano, JardaB
mám značkový skútr a nejsem s ním spokojen - nedoporučuji jeho koupi
2
2%
 
RHON, satanachist
 
Celkem hlasů : 120

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod medved.m » 28 črc 2014, 11:49

Protože by tam nedojely?
Jen hádám...
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod _Tom_ » 28 črc 2014, 11:59

Historie se nepromaže, ale odteď bych téma směřoval opravdu k tématu, prosím všechny pišme to s nějakými pádnými argumenty.

a toto téma není pro bůhvíjaké diskuse ale slouží opravdu pro nováčky, aby viděli počet problémů se skútry. klidně bych se nebál uvést i problémy s těmi značkovými. určitě to bude užitečnější než tyhle dohady

S prominutím budeme moderovat ;-)


v rodině jsme měli kentoya zoom 4T

za 2 roky najeto 6 000km, jetá denně, servis vždy pravidelně, oleje apod samozřejmostí v psaných intervalech
problémy:
- startování, hodně záleželo na raních teplotách. Citovka s plynem, jakmile se zato vzalo víc, ulil se motor, svíčka ven atd. prostě to chtělo každodenní citovku
- několikrát problém nemožnosti startu, tlačení skútru domů 3km (paráda)
- po 2 000km výměna jednotky zapalování
- na 2300km regulátor dobíjení.
- martýrium se starty šlo obejít nožným startem, ale problém byl v kvalitě zubatého čehosi uvnitř, takže po několikátém startu už páka vykazovala slušnou nepřesnost
- gumy tak tvrdé, že i po 4tisících měly "chlupy"
- náhon tachomertu 5000km. výměna
- 5100km výměna relé startéru, opět tlačení dom.
- při 6000km výměna spuchřelých brzdových hadiček.

Pak šel do světa
To jsou naše zkušenosti s čínou, ano pořizovací cena 22 000kč

ostatní hondy 125ccm 24 000km a stále jezdí, jednou jsem měnil žárovku, válečky a řemen podle rozpisu oleje apod samozřejmostí,
SH300 - 42 000km jen pravidelné servisy, žádná závada.

Moje skušenost, netřeba nijak dál rozebírat, prostě jen napište svoje. udělejte to každý a bude na foru klid.

Děláme to pro nováčky ;-)
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod illegal » 28 črc 2014, 12:45

Ok, tak pridam Hondu PCX
6000 km, 1 rok. Vycet vsetkych poruch:
Olej v airboxe neodtekal do hadicky na to urcenej, ale ostal v airboxe a presakoval zo spodu. V podstate to ani neni zavada, ale bol to moj jediny problem kedy som musel siahnut po srubovaku. Info a foto tu: volna-diskuze-f27/honda-pcx-125-volna-diskuze-t2843-8010.html#p243491

2x som dofukoval pneu a kazdych 200 km musim natankovat cca 5l benzinu :?

Ano a nema to hodinky, musel som ich dokupit.
Obrázek
Don't dress for the ride, dress for the SLIDE.
Uživatelský avatar
illegal

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 229
Registrován: 12 dub 2013, 15:07
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Analogove hodiny, 12 V zasuvka, sedlo bez bobku

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod tatík » 28 črc 2014, 14:32

Suzuki Burgman 400-90350 km,1x přelepené pakny spojky,2x ložisko řízení,1x gufera přední vidlice a 2x těsnění výfuku.Celkem dost závad za tak málo km,a dost mi vadí,že to pokaždý nastartuje,olej nedoleju za 6000 km servisního intervalu a benzínu to sežere 3,7 l/100 km.Kdyby mi tenkrát tohle někdo po lopatě vysvětlil,koupil jsem fakt raději nějakýho Maxona
Honda Lead 110-16400 km loni jsem vyměnil houkačku,po pravdě motor jsem ještě u toho neviděl,jen vypoušták na olej,taktéž nechápu,proč jsem nekoupil raději nějaký Keway
Bezejmenná china Xingyue 50-3300 km,vyměna palivového ventilu,unik paliva milionem netěsných spojů,po lehkém pádu a popraskání plastových částí prodáno za 20% původní ceny
Yuki Matrix 50-6500 km,2x baterka,dobíjecí modul,2x řemen variátoru,válečky.nefunkční palivoměr,výměna hlavy,válce,klikovky,sytiče,membrána karburátoru,jehla,prodřený hlavní svazek kabelú k přístrojovce,často problém se startem,spotřeba až 5,5 l prodáno za 50% původní ceny
Takže čína ve spolehlivosti alespoň u mě jasně vede a jsem rád že si to uvědomuje i většina mých moto kamarádu,protože postupně přecházejí ke Kymcu
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod janon » 28 črc 2014, 14:52

YAMAHA MAJESTY 400i 06 kompletní servisní historie

23.05.06 koupě skůtra (koupeno nové v ČR, Yamaha Vrbova 19, fa. Marimoto)
21.06.06 1000 výměna oleje v motoru a v zad. převodu a olej. filtru
04.10.06 6000 výměna oleje v motoru a olej. filtru
06.03.07 10000 výměna oleje v motoru a v zad. převodu, výměna vzd. (2x) a olej. filtru (1x)
24.05.07 15000 výměna oleje v motoru a olej. filtru
21.07.07 20000 výměna všech olejů, výměna vzd. filtrů, výměna svíčky, řemenu, výměna filtru klínového řemenu, výměna obou pneu (Heidenau K66)
06.09.07 25000 výměna oleje v motoru a olej. filtru
17.04.08 30000 výměna oleje v motoru a v zadním převodu, výměna všech filtrů
30.06.08 35000 výměna oleje v motoru a olej. filtru, výměna zad. pneu (Heidenau K66) a zad. brzd. desek
21.08.08 40000 výměna oleje v motoru a v zad. převodu a všech filtrů, výměna svíčky, řemenu a všech válečků (5 mělo plošky)
04.03.09 45000 výměna oleje v motoru a olej. filtru, výměna brzd. kapaliny
06.05.09 50000 výměna oleje v motoru a v zadním převodu, výměna všech filtrů, výměna obou pneu (Metzeler FeelFree), naplnění Ultrasealem
11.06.09 55000 výměna nefunkčního snímače rychlosti a protržené podtlakové membrány ve vstříku
07.09.09 59000 výměna netěsného gufera na na hřídeli a všech ostatních (2x), výměna všech olejů, olej. filtrů (1x) a vzd. filtrů (3x), výměna řemenu
06.10.09 61000 výměna všech brzd. desek (4057,-)
30.03.10 65000 výměna oleje v motoru a oleje v př. tlumičích
11.05.10 68000 výměna spojky, spojkového zvonu, kontrastní pružiny, válečků (8x), řemenu, výměna vzd. filtrů (2x)
06.07.10 70000 výměna oleje v motoru, výměna olej. filtru, výměna prasklé žárovky parkovaček a hlavního světla
15.07.10 72000 výměna zad. pneu (Metzeler FeelFree), naplnění Ultrasealem
25.08.10 75500 výměna oleje v motoru a olej. filtru (1x), výměna oleje v zad. převodu
07.09.10 77000 výměna př. pneu (Metzeler FeelFree) a naplnění Ultrasealem
16.09.10 78000 výměna vzd. filtrů (2x)
24.01.11 82000 výměna oleje v motoru, olej. filtru, brzd. kapaliny, oleje v př. tlumičích, stíracích kroužků, prachovek, svíčky, kontrola variátoru, vyčištění, montáž vyhřívaných rukojetí, sedaček a HID sada H4 bixenon
12.04.11 85000 výměna oleje v motoru. olej. filtru, baterie 12V a zad. brzdových desek
13.05.11 87000 výměna zad. pneu (Metzeler FeelFree), vzd. filtrů (2x), naplnění Ultrasealem
22.06.11 90000 výměna oleje v motoru, zad. převodu, řemenu, filtru u variátoru a vyčištení vária
22.07.11 92000 seřízení ventilových vůlí, promazání obou ložisek v př. kole
29.07.11 92000 výměna obou ložisek a gufer v př. kole
23.09.11 95000 výměna oleje v motoru a olej. filtru
14.03.12 100000 výměna oleje v motoru a zad. převodu a olej. filtru
25.04.12 103000 výměna řemenu, vodítek (4x) a vyčištění variátoru
03.05.12 104000 výměna př. pneu (Metzeler FeelFree) a naplnění Ultrasealem
18.05.12 105000 výměna všech ložisek (6x), gufer (2x), tesnění (1x) a převodového oleje v zad. převodu
24.05.12 105600 výměna oleje v motoru, olej. filtru, zad. brzd. desek, kotouče a 2x vzd. filtrů, výroba náhradního klíče 1x
02.07.12 109000 výměna zad. pneu (Metzeler FeelFree) naplnění Ultrasealem
13.07.12 110200 výměna oleje v motoru, olej. filtru a žárovky hlavního světla 1x
27.09.12 114000 výměna oleje v motoru, olej. filtru výměna vyhřívaných rukojetí
09.04.13 120000 výměna všech olejů, všech filtrů, řemenu, gufera na klik. hřídeli, zad. brzd. desek a svíčky
13.06.13 125000 výměna oleje v motoru, olej. filtru
02.07.13 126500 výměna obou pneu (Metzeler FeelFree) a naplnění Ultrasealem
14.08.13 130000 výměna oleje v motoru, olej. filtru, předních brzd. desek, válečků, vyčištění variátoru
20.09.13 135000 výměna oleje v motoru, olej. filtru a výměna žárovek hlavního světlometu 2x 1x
06.02.14 135600 výměna ložisek gufer v řízení, statoru, mot. oleje a chladící kapaliny
11.02.14 136000 prodánno noému majiteli

HONDA FJS SILVER WING 600 servisní historie

29.09.13 17700 nákup skůtru
02.10.13 18000 výměna oleje a olej. filtru a oleje v zadním převodu
03.10.13 18000 výměna prasklé žárovky hlavního světla
07.11.13 21000 montáž vyhřívaných rukojetí a krytů rukou
14.02.14 25000 výměna všech kapalin, řemenu, válečků, vodítek, svíček, př. brzd. desek, oleje v před. tlumičích + prachovek a gufer, montáž 12V zásuvek, výstražných světel, vyhřívání sedačky, vyčištění a kontrola variátoru
19.03.14 26000 výměna obou pneu (Metzeler FeelFree) a naplnění Ultrasealem
25.04.14 30000 výměna oleje a olej. filtru
06.06.14 35000 výměna oleje olej. filtru a zad. brzd. desek
23.07.14 40000 výměna zad. pneu (Metzeler FeelFree) a naplnění Ultrasealem

Tučně zvýrazněny závady

Jen jezdim!
Naposledy upravil janon dne 28 črc 2014, 16:37, celkově upraveno 6
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod kocur » 28 črc 2014, 15:06

No tak pánové, konečně vidím, že diskuze dostala věcný ráz a místo emocí, pohrdání a výsměchu se uplatňují fakta. A o to mi šlo.
Nikde jsem nepsal, neradil, nenaléhal, aby si někdo koupil čínu, že na tom vydělá a užije si víc než na značce. Nejsem zaslepený obhájce čínského moto průmyslu a znám i z vlastní zkušenosti slabiny, stejně jako výhody (těch je méně) těchto strojů. Ale o to mi fakt nešlo.
Chci, aby se tady diskutovalo s respektem, úctou jednoho k druhému a všem vespolek. Protože nejde ani tak o skútry samotné, ale o "kolegiální" vztahy a spoustu zábavy. Přece o tom jsou skútry, šňůry, rady, zkušenosti, připomínky, ponaučení a podobně. Nejsme tu proto, abychom si dokazovali, že jsme chytřejší, blbější, šikovnější, protřelejší a vůbec my kabrňáci a ti co na to nemají, póvl.
Takže děkuji všem, kteří píší s čistým srdcem! Všem hodně spokojených kilometrů a co nejmíň technických i jiných problémů!
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod janon » 28 črc 2014, 15:22

kocur: Jaka je tva servisni historiie u tve Yuki a TGB?
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod AlesM » 28 črc 2014, 15:24

janon píše:[Jen takova recnicka proc se ciny na nasich srazech a vyjizdjkach neobjevuji?


Hlavní důvod je nejspíše tento, že uvedené strojky si kupují lidé jen a pouze na dojíždění do práce. Čínský skútr většina ani náhodou nepovažuje za prestižní věc, aby o ni stálo zato se rozepisovat na foru a navíc i obhajovat a vysvětlovat svůj důvod pro její koupi.
Prostě skútr je jen na občasné dojíždění a neslouží jako prostředek pro zábavu ve volném čase. Tohle je u ortodoxních zastánců bez kompromisní kvality výrazně opomíjený a přitom velmi důležitý fakt.

Osobně jsem mluvil i s lidmi co by chtěli na nějaký sraz i přijet, ale když jsem jim poradil, aby se podívali na tohle fórum, jediná jejich reakce byla, že přestože jsou s skútrem spokojení (vice či méně), nemají zájem s ním v této obecně zde panující atmosféře na nějaký sraz kde převládá nadvláda značek vůbec přijet.

Je obecně platné pravidlo, že člověk volí velmi často jinak, než jen a pouze z hlediska největší výhodnosti. Pokud by tomu tak bylo, prodávala by se jen jedna věc.
Stejně tak, co se může jevit naprosto bezkonkurenční pro jiného u druhého bude naprostá a neakceptovatelná blbost.

Pokud někdo si koupí čínský skútr, není to z důvodu že hledal super kvalitu a bezproblémovost provozu, ale spíše z důvodů nízké pořizovací ceny a doufejme i přiměřené kvality. (ne každý může dát za věc kterou nepovažuje za důležitou poměrně vysokou částku ...tohle je hlavní důvod).

Prosím, aby se teď každý přispívatel v tomto vlákně zamyslel nad jeho opravdu upřímnou snahou poradit. Chcete druhým radit a pomoci jim s výběrem podle vás jedině možné alternativy volby, ale téměř v každém příspěvku je cítit i něco navíc co jakoukoliv Vámi míněnou radu degraduje a obrací v averzi.

Už samotný název tohoto vlákna je jednoznačná provokace ...zkuste si sáhnout do svědomí, jestli to bylo nedopatření nebo úmysl.
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod Luca_69 » 28 črc 2014, 15:59

A já myslel že konečně se tu lidé budou vyjadřovat věcně a zase je to tu .. je to marný.
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod angel2904 » 28 črc 2014, 16:00

Moje ex čína, nějaký JingCheng 250ccm chopper (pravda nejede o skútr, ale to už je asi jedno)..
- nákup 65.000,-
- cestou od prodejce z Jablonce n.Jizerou domů unik oleje z motoru = reklamace = přetěsnění karteru
- po 500km cinkání, zvonění, drnčení, vibrace do rámu = reklamace = prasklý držák motoru
- kolem 800km upadla řadící páka = reklamace = vyklepaný čep ztracen (nebo raději utekl sám)
- krátce potom oloupaný chromy z výfuku, ucpaný karburátor = reklamace = rezavá nádrž uvnitř
- a další další drobnosti... ehm, běžnosti pro tento druh
- prodej po cca 11měs za 37tis.Kč při cca 1300km

Další stroje, v podpisu, jen ježdění(když jsem s nimi zrovna nepadal :oops: ). Teda krom X9 a vyhlášené slabiny toho motoru, a to netěsnost vodní pumpy.
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod Mr.Voza » 28 črc 2014, 16:41

První skůtr, co jsem koupil byl 3 měsíce starej Motorro Ceasar 50 2T (výrobce Longjiha jestli se správně pamatuju) - je to totožnej skůtr s Yuki Matrix, o kterým už tady někdo psal. Mělo to najeto 4600km a bylo to ještě rok a 3/4 v záruce. Říkal jsem si, že se přece není čeho bát, v případě poruchy budu požadovat opravu v rámci záruky. Protože to bylo po X letech, co jsem znova osedlal jednu stopu, tak mě ten výkon i stačil... asi tejden. Pak jsem začal znova dostávat takovej ten motorkářskej cit pro výkon a přišlo mě, že po ohřátí to nějak zleniví (asi vyměklá kontrastka, nebo něco). Zjstil jsem, že z airboxu po chcípnutí kape olej. Prasklo uchycení hlavního stojanu. To všechno během cca 200km. Na bočním stojanu to pořádně nechtělo stát - nevyhnul se pořádně do protisměru jízdy a skůtr měl tendenci z něj sám "sjíždět" - vlastně skůtr na bočáku stál jenom prdelej z kopce, jinak ne. Jel jsem za prodejcem, kde to bylo původně kupovaný jako nový, chtěl jsem na závady uplatnit záruku a bylo mě řečeno následující: Že to po ohřátí jede hůř je normální. Kapající olej z airboxu je OK, mám bejt rád, že to maže. Stojan upad, protože jsem se na tom prej houpal - když jsem oponoval, že nehoupal, tak mě bylo řečeno, že se na tom houpal někdo jinej, jinak, že by to neprasklo. Boční stojan je prý jen "nouzovka, která není na nějaký dlouhý stání". Nas..... jsem jel domů. Po cestě jakejsi rachot za mnou - ztratil jsem kus plastu pod podlahou. Vrátil jsem se pro něj. Doma jsem při kontrole a preventivním dotahování všech šroubů na plastech zjistil, že ten nesmysl je celej sešroubovanej plastovejma šroubama - jo fakt šroubama z umělý hmoty, který jsem buď při pokusu pořádně dotáhnout ukroutil, nebo jsem je pořádně nedotáhnul a povolovaly se dál. Rozhod jsem se to prodat a pořítit něco značkovějšího.

Tak jsem debil koupil Kentoyu Sharky 50 2T. Rok stará, měla najeto 1800km. Proti tomu předchzímu střepu to letělo jak střela. Kopce, který jsem jezdil do teď 20-25km/h to "vyletělo" klidně 35km/h. Byl jsem nadšenej... dokud mě nezačalo po 200km (ano, 2000km od novoty) něco rachtat v motoru. Dal jsem to do servisu a tam zjistili, že odešli nějaký ložiska v převodech. Nechal jsem to opravit a prodal dřív, než se začalo s..... něco dalšího - přecejenom ložisko by něco mělo vydržet, a když už ani to nevydrží, tak co ten zbytek? Taky to žralo to přes 5l/100km - u Kentoyi prej normální věc - sériový Kentoye takhle žerou :x
edit 30.7.2014: Ještě jsem si teď vzpoměl - když jsem roztočil zadní kolo, tak jsem viděl, jak hází buben o cca 1cm nahoru a dolu. Ale jenom buben, samotnej ráfek s gumou už byl OK. Prostě jako kdyby buben nebyl přesně uprostřed ráfku, ale díra už jo. Prostě byl vyosenej jenom buben. V pneuservise, kde se mě to snažili vyvážit říkaly, že to kolo je už špatně vyrobený - vyvážit to pořádně nešlo a od cca 50km/h se celej skůtr klepal jak ratlík. konec editu 30.7.2014

Pak už jsem si řek, že konečně DÁM NA RADY ZKUŠENĚJŠÍCH a koupím za podobný peníze něco staršího, ale značkovýho. Takže moje první Yamaha Neos 50 2T. Rok 1999, najeto 11.000km. Akorát výměna kontrastky a válečků, jinak bezproblémovej stroj. Akorát jsem do toho lil olej a benzín a věřím tomu, že kdybych se tenkrát nepustil do tuningu, jezdila by bezproblémově do teď.

Protože to byl vzducháč pro tuning nevhodnej a věčne se přidíral z důvodu nedostatečnýho chlazení (to ale nebyla chyba skůtra, ale tuningu), tak jsem pořídil skůtra se stejným motorem, ale vodníka - abych moch už nakoupený díly z Neose přeházet na něj, samozřejmě kromě válce. Tak jsem přišel ke svýmu SR-ku, co mám v podpise. Rok 1998, najeto 10.000km.

Mezi tím prvním Neosem a tímhle SRkem jsem ještě měl dalšího Neose, rok 1998, najeto myslím 25.000km a Aprilii Sonic, rok 1998, najeto kolem 20.000km. Oboje jsem bral v nepojízdným stavu a opravu a na prodej.

Proč to všecho píšu - můžu s klidným svědomím tvrdit, že ať jsem jel na kterýmkoliv z těhlech přes 10 let starejch ojetejch značkovejch skůtrů, i když to byly pro mě neznámý stroje, který mě jenom prošli rukama a vůbec jsem nevědel co maj ve skutečnosti za sebou a kdo se v tom předemnou hrabal (případ toho druhýho Neose a Sonica), tak jsem k nim měl daleko větší důvěru, že mě dovezou tam i zpátky, než k těm čínskejm šrotům, který byly oba stářím do jednoho roku, měli najeto "pár km", ale bylo na nich o strach někam jet, aby se to nemuselo výzt zpátky na vleku.

Pro Adminy:
Možná by nebylo od věcy dát na začátek tohohle tématu anketu s možnostma:
1. mám čínskej skůtr a jsem s ním spokojen - doporučuju jeho koupi
2. mám čínskej skůtr a nejsem s ním spokojen - nedoporučuju jeho koupi - důvod uvýzt v diskuzi
3. mám značkovej skůtr a jsem s ním spokojen - doporučuju jeho koupi
4. mám značkovej skůtr a nejsem s ním spokojen - nedoporučuju jeho koupi - důvod uvýzt v diskuzi

nebo něco podobnýho, aby si mohl nově příchodící udělat obrázek jedním pohledem na graf v anketě a nemusel se probírat touhle haldou příspěvků, který jsou stejně z většiny jen výměna názorů zastánců číny a zastánců značek.
Naposledy upravil Mr.Voza dne 31 črc 2014, 11:19, celkově upraveno 2
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod kocur » 29 črc 2014, 09:09

janon
Yuki mám od začátku roku. Najeto 5000 km a měnil jsem mot. olej sám (předváděcí stroj bez garance).
500 km 1. výměna
3000 km 2. výměna Mogul API SE 15W- 50 (i když byl podle manuálu, nezdál se mi nejvhodnější, proto jsem měnil dřív)
4550 km 3. výměna Mogul 4T 10W-40
Na úplném počátku byl problém s uvedením do chodu, protože po víc než 6 měs. odstávky v prodejně zvodnatělý benzín (viz vlákno Snake). Dál uvolněné koleno výfuku, destrukce těsnění. Po vyčistění karburátoru, výměně těsnění a pořádném (opakovaném) předprodejním servisu v YUKI Průhonice už bezt větších problémů.
Motor jde skvěle, ale na plastech a spoj, materiálu (občas něco chybí nebo nahrazeno kvalitnějším) vidět, že tady má čína největší rezervy. Podle mého názoru by se výr. náklady zvedly max. o 500 Kč, ale odrazilo by se to na vyšší kvalitě a hodnotě výrobku v řádu tisíců korun.
Člověk, který prošel školou socialistického motocyklového průmyslu (Jawa 250, ČZ 150, Jawa 90 Slovakia, Moped Stadion S1) si poradí sám, ale v dnešní době může volit mezi víceméně bezproblémovou značkou a čínou v provedení DoDo (dodělej doma).
Dnes jsem absolvoval cestu do práce cca 30 km a bylo to příjemnější a zábavnější než spát v autobuse. Mimochodem, díky tvrdšímu odpružení a monocross odpružení vzadu má Yuki velmi dobré jízdní vlasnosti, nekroutí se, drží stopu (výměna orig. gum - tvrdé, klouzavé - za Conti Go!), oba kotouče brzdí skvěle. Řidič má pocit bezpečí, že stroj dobře ovládá i při max. rychlosti (80 km/h GPS).
K TGB se zatím moc nemohu vyjadřovat. Najeto pův. vlastníkem 1140 km, absolvovány všechny servisní úkony podle plánu a naprosto bez problému. Tovární zpracování a hodnota použitého materiálu (plasty, spoje) na vyšší úrovni. Nic nepraská, neláme se, všechny spoje drží, skvělé tech. a provozní parametry (spotřeba pod 3 litry) a pohodlí (takový gauč na kolách), ovšem i cena je jinde.
Ještě doplním:
YUKI mám doma, TGB na chalupě. Uvažoval jsem, zda má smysl mít dva stroje, navíc s problematickým parkováním Yuki na ulici (sklep je dost hluboko, problém s vyjetím). Ale protože mě baví, i když mám i lepší, nechávám Snakea taky. Pokud s ním najedu bez větších oprav 20 tisíc km (amortizace 1 Kč na km), mohu ho pak klidně pustit k vodě.
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod Vratas » 29 črc 2014, 09:28

kocur píše:No tak pánové, konečně vidím, že diskuze dostala věcný ráz a místo emocí, pohrdání a výsměchu se uplatňují fakta...


Ach jo, je vidět, že někdo si to bere fakt moc k srdci. Najdi mi zde jeden příklad, kde je pohrdáno uživatelem čínského skútru nebo kde se mu vysmívá. Z tvých kolem sebe kopajících příspěvků lze vyčíst, jak kdyby jsi se cítil ponížen a zahanben, zkrátka, že to prostě nekoušeš. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod kocur » 29 črc 2014, 09:51

Vratas
Na některé příspěvky a některé autory skutečně nemá cenu reagovat.
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

Příspěvekod PROOF » 29 črc 2014, 10:06

Kocure tohle fakt nemá cenu . Navážení se do majitelů čínských skútrů je na tomto fóru již legendární a nemá cenu se do těchto diskusí vůbec zamotávat. Držme se raději věcných témat a tato provokativní ignorujme. :wink:
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků