- skútr ožil až po nájezdu nějakých 5 000 km, kdy se zřejmě plně zajel.
- čínský skútr fakt není úplně user-friendly. Kdo nemá k disposici základní zázemí pro servis skútru (základní nářadí, rázový utahovák a nějaký suchý plácek) a základní kutilské dovednosti, pak je provoz takového skútru sázkou do loterie. Typickým negativem čínského skútru je, že se na něm lámou držáky čehokoliv, protože jsou lisované z nevhodného plechu, který nevydrží vibrace a samovolné povolování šroubových spojů. To povolování se dá řešit rozborkou exponovaných spojů, kontrolou závitů a jejich zalepení lepidlem na závity třeba od Loctite, čímž se odstraní cca 90% všech závad na čínském skútru. Co se držáků týče, mně se ulomil nesmyslně tvarovaný držák airboxu (dvakrát zalomený), který jsem nahradil opracovaným proužkem nerezového plechu. Druhým byl držák brzdových hadic na přední vidlici. AutoKelly tyhle držáky samozřejmě nemá ani skladem, ani v katalogu ND, takže si člověk musí umět poradit sám;
- Kentoya odmítne prodat ND na Maximuse 125, pokud zjistí, že by měl být na Optimuse. Navzdory tvrzení oficiálního servisu Kentoye jsou motorky přinejmenším stejné, co se rámu, motoru, CVT a podvozku týče, liší se v maličkostech ohledně karoserie a držáků. Technik z e-shopu byl na telefonu při ověřování objednávky - velice diplomaticky řečeno - nepříjemný a v podstatě mi vynadal, že pak s tím má reklamace, přestože jsem ho ujišťoval, že nic vracet nehodlám, v podstatě mě ani nepustil ke slovu. Takové jednání se zákazníkem jsem do té doby nezažil a nevěřil jsem, že si tohle někdo vůbec může dovolit. Kentoyu už nikdy více;
- zatím jediná vážnější závada se týkala zadního brzdového třmenu, který se zadřel ve vodítcích držáku třmenu. Motorka brzdila i nadále, ale pískalo to a občas se přidíraly brzdové destičky. Vyřešeno na vlastní náklady výměnou celého třmenu i s držákem. Investice cca 700 Kč, výměna zabrala cca hodinu i s odvzdušněním brzd;
- nastavení zejména variátoru z výroby není žádný zázrak. Já tovární variátor vyměnil za MaxiSpeed od Naraku, dozadu jsem dal tvrdší kontrastní pružinu a pružinky spojky a vyměnil řemen za delší (standardně je délka řemene 835mm, já dal řemen délky 842mm). Nikdy bych nevěřil, jak skútr po takovém tuningu ožije. Investice cca 4000 Kč;
- skútr jsem kupoval jako kompromis cena / kvalita / servisní náklady / výkon a jako takový ho beru. Pokud skútr vydrží dvě sezóny, jeho kupní cena se plně vrátí na ušetřených nákladech za palivo, které bych jinak projezdil autem. Plná nádrž paliva v autě mi vydrží při dojíždění do práce týden, skútr na stejný objem paliva jezdí měsíc. Plusem je fun factor, obratnost v kolonách, skladnost při parkování a vysoká anonymita před stacionárními radary, přitom udržím krok i s meziměstským provozem;
- do autorizovaného servisu jsem jezdil jen pro razítka garančních prohlídek do servisní knížky kvůli možnému vrácení skútru výrobci a pokecat s techniky, všechny servisní úkony dle manuálu a opravy těch pár drobných závad jsem si dělal sám, mám doma v baráku plně vybavenou dílnu a garáž a tudíž mám kde tenhle servis provádět. S tím jsem si ten skútr i kupoval. Ceny ND jsou tak nízké, že ani nemá cenu ztrácet čas s reklamacemi, vlastní opravou ušetřím hromadu času a protože díly před namontováním ještě kontroluju, mám tak garantovanou kvalitu opravy;
Hned po koupi jsem sundal sedlo, podsedlovou vanu a pár plastů a zkontroloval jak rám, kam až jsem dohlédl, tak elektroinstalaci. Mohu konstatovat, že rám svářel buď velice šikovný svářeč, nebo spíše svářecí robot a že výrobní linka měla zřejmě přísnou výstupní kontrolu kvality. Sváry jsou čisté, přesné a robustně provedené. Elektroinstalace byla provedená také čistě, ostatně funguje naprosto bezproblémově. Musím říci, že po provedených preventivních opatřeních a opravě třmenu a držáků Maximus zatím vysoce překonává má očekávání, dokonce bych si s ním troufl i na dlouhý výlet do zahraničí
