Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Pro snažší přehled malá anketka:

mám čínský skútr a jsem s ním spokojen - doporučuji jeho koupi
18
15%
mám čínský skútr a nejsem s ním spokojen - nedoporučuji jeho koupi
4
3%
mám čínský skútr, zvolil jsem poměr cena/spolehlivost, jsem připraven, že může přijít něco velkého
15
13%
mám značkový skútr a jsem s ním spokojen - doporučuji jeho koupi
81
68%
mám značkový skútr a nejsem s ním spokojen - nedoporučuji jeho koupi
2
2%
 
Celkem hlasů : 120

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

22 srp 2014, 09:04

Myslím že Mohy a Rossi s Kymcem bych mezi čínu neřadil. Kvalitou jsou určitě výš než ty levné stroje jemuž odpovídá samozřejmě i cena.
Mezi čínu bych řadil pouze ty stroje které se dělají v mnoha verzích jen pod jinym názvem a motor je všem dobře známý vzduchem chlazený. Tam už je to většinou na jedno brdo.

Osobně by mě ale zajímal názor,nebo spíš jedno velice jednoduché srovnání,bez omáčky a keců kolem,jak zde pár jedinců praktikuje. Jednoduchá otázka a jednoduchá odpověď.

Zajímalo by mě,kolik lidí mělo čínský stroj a přešlo z jakéhokoliv důvodu na značkový stroj......a pak taky opačně. Kdo měl značkový stroj - (Aprilia,Yamaha,Honda,Suzuki,Gilera,atd atd) a přešel z nějakého důvodu ke stroji čínské provenience.

Stačí napsat

Příklad :

1. první stroj - (Aprilia Atlantic 500 ccm)
2. přešel jsem na - (Jinghon Kwank 125 ccm)
3. důvod změny - (Aprilia jezdila moc rychle,měla ošklivou barvu a byla moc veliká)

Jak easy... ;-)

Že by nové téma ? ;-)

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

22 srp 2014, 09:44

1. Hyosung SF50 / sedřel se tisíchran na klikovce/ dán do šrotu
2. Výměna za Malaguti Madison 3 250ie
3. Nebylo proč měnit, tak jsem přikoupil Gilera Nexus 500i
4. Zatím stačí

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

23 srp 2014, 21:28

1978 - Jawa 250 panelka (několik let)
2014 - Maxon 125 Ardour (na starý kolena něco kolem baráku)
Momentálně 870 km (cca měsíc), do města a do 20 km stačí.
Kamarádi se mi smějou, že jsem si vzal číňana, ale když ho viděli a svezli se, tak v posměchu polevili.
Uvidíme jak dál.

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

24 srp 2014, 14:38

Když vemu jenom posledních pár skůtrovejch let, co jsem se vrátil k jedný stopě a nebudu počítat babety, fichtly, simsony a jiný peklný stroje:

1. Motorro Ceasar 50 (koupeno 3 měsíce starý s nájezdem cca 4600km) - mrtka největší - kapal olej z aiboxu, upad hlavní stojan, na bočním to nestálo, praskaly plastový šrouby, kterejma to bylo sešroubovaný, za jízdy jsem jednou ztratil kus plastu, za studena to "nějak jelo", po ohřátí ještě hůř - prodáno s cca 5000km na tachu

2. Kentoya Skarky 50 (koupeno asi 2 roky starý s nájezdem 1800km) - mrtka trochu menší - proti tomu předchozímu krámu to lítalo jak drak, kopec to vyjelo i 30tkou :lol: , akorát se tomu ve 2000km vysypalo nějaký ložisko v převodech - opraveno a prodáno, protože když už ani ložisko nevydrží, tak co ten zbytek?

3. Yamaha Neos 50, rok 1999 (koupeno s nájezdem asi 11000km) - akorát výměna kontrastky a válečků, jinak OK - kdyby mě tenkrát nechytlo pomatení jménem scooter tuning, tak věřím, že by by problémů jezdil do teď - bohužel po vytunění motoru to vzduch nestíal chladit, takže vráceno zpět do sériovýho stavu a prodáno

4. Aprilia SR50, rok 1998 - koupeno, protože to má stejnej motor, jako Neos, ale vodou chlazenej, takže jsem na ní obul všecky ty tuningový serepetičky, který mě zbyly z Neose, samozřejmě kromě válce a pořád ho mám :)

5. Další Yamaha Neos 50, rok 1998 - koupeno s nájezdem asi 20000km nepojízdný "na kšeft" - předchozí majitel to zadřel z důvodu tuningu - to ale nebyla chyba skůtru - zprovozněno, vyměněný opotřebený díly kolem vária (válečky, vodítka, řemen) a prodáno

6. Aprilia Sonic 50, rok 1998 (myslím) - koupeno s nájezdem asi 25000km nepojízdný "na kšeft" - zjištěno vadný CDI - zprovozněno za 300kč, vyměněný opotřebený díly kolem vária (válečky, vodítka, řemen) - mělo to lehce vytuněněj motor (70ccm válec, 17,5mm karbec, variátor S6, nějakej streetovej vejfuk), bylo to maličký a lehoučký (80kg) a díky tomu nehoráně zábavný :twisted: - ale prodáno, ptorože to bylo omlácený ze všech stran a vůbec se mě to nelíbilo - když si na nžj ale dneska vzpomenu, lituju, že jsem neinvestoval do vzhledu (novej lak) a nenechal si ho :?

7. Aprilia Scarabeo 500GT, rok 2004 (myslím) - koupeno s neznámým nájezdem - tacho ukazovalo 12km - prý tam přes rok nebyla baterka, tak se to vynulovalo (blbost) - myslím, že skutečně to mělo najeto kolem 50000km, protože počítadlo tenkrátu ukazovalo 52000km do dalšího servisu :lol: - tenhle skůtr jsem koupil tak trochu omylem - původně jsem volal na inzarát na Leoše 250, ale ten už byl prodanej a prodejce tam měl ještě tohle - měl jsem to kousel od Chrudimi, tak jsem se na něj jel podívat, nechal jsem se zlákat luxusní projížďkou a odvez jsem si ho :lol: - dal jsem ho trochu do kupy - měl pro tenhle typ motoru známý mouchy - vibrace při rozjezdech, netěsnící gufero vodní pumpy, výměna oleje a filtru, taková nějaká údržba (válečky, vodítka, vyčištění spojky) a těšil jsem se, jak na něm budu brázdit silnice - jenže po cca 500km jsem zjistil, že mě ten skůtr vůbec, ale vůbec nebaví - jezdil moc rychle, měl ošklivou barvu a byl moc velikej :lol: - takže prodáno

8. A konečně moje vysněná Aprilia Leonardo 250, rok 1999 - výměna kontrastky a oleje a teď mě čekaj nový pneu - nechci ho moc chválit, abych to nezakřik, ale tak nějak z něj mám pocit, že je to konečně skůtr (typem i kubaturou), kterej jsem hledal

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

25 srp 2014, 19:56

Kymco do svých 4T padésátek používá nemlich stejný vzduchem chlazený motory GY6 jako zbytek konkurence. Dneska se v kategoriích 50/125ccm kvalita slévá ať už de o Kymco nebo nějakou Yamasaki (nevím jestli to existuje :D ). Já mám Baotian Tanco 50 (v česku firmou topscoot prodáváno pod jménem Cyborg Zen). Musím říct že Baotian je jeden s těch lepších výrobců skútru na východě což potvrzuje i fakt že se jedná i o dodavatele tuningových dílů. Svůj stroj mám od února tohoto roku - k dnešnímu dni najeto bezmála 4500 km jenom mnou (při koupi najeto 4400 původními majiteli - taky bez problému) prakticky každodenního provozu a že ten motor nijak nešetřím a motor rozhodně nevykazuje že by se mu to příčilo. Utahování šroubů nebo nějaké bastlení zatím neznám - jediný problém byly urvané nerezové pásy které drží tlumič výfuku a známá slabina a to sem tam urvané držáky držáky vrutů kapotáže. To jsem vyřešil když jsem na kapotáži uvnitř našel nevyužité oka. Stáhl jsem jimi plasty k rámu pomocí zdrhovacích pásek a plasty již drnčení nevykazují. Co se motoru týče tak o ten se vůbec nemusím zajímat. Nedávno jsem akorát vyměnil motorový olej a jinak leju benzín a jezdím a jezdím. Nemůžu zapomenout dodat že v mém skútru tepe vzduchem chlazená čtyřtaktní jednotka GY6 (v provedení 139QMA). Teď o prázdninách si běžně dávám denně projížďky několik desítek km a nemusím se strachovat co upadne nebo co zadřu. Objíždím královéhradecko s tímto strojem naprosto v klidu a ani neregistruju že se jedná o china_made. Taky musím říct že skútr nemá žádný tunning krom otevření (derestrikce) a variátoru Malossi Multivar. Maximální rychlost 65 Km/h na rovině za dobrých větrných podmínek. Musím říct že jízdní vlastnosti jsou špičkové na 4T 50ccm.

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

25 srp 2014, 20:22

Určitě jsi ale rychlost neměřil GPSkou. To by jsi potom jistě udiveně koukal, jak ti to kecá.

Jinak pro pokračování příběhu kolegy z práce a jeho Květnové pořízení Yuki chopera :
Motorku má už 2měsíce u dealera ( Pyramida ) , který prý nyní předal motocykl dovozci. Čeká se prý na náhradní díly a bla,bla,bla,bla.
60tisíc v pr..li, moto v nedohlednu a motosezóna, alespoň pro něj pomalu u konce ..., říkal, že to přestal řešit (což nechápu).

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

25 srp 2014, 20:50

Měřil :wink: Od cca 55 km/h mi tachometr ukazuje přesně.

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

26 srp 2014, 00:20

To snad nemyslis vazne??!!

Re: Zvažujete koupi skútru z číny? Napřed číst, pak rozhodovat.

26 srp 2014, 06:49

Naprostá většina výrobců dělá tachometry s toleranci + něco

Re: Kdo uvašuje koupit šína skutr napšed šíst pak rozhodovat.

26 srp 2014, 10:08

TUNER píše:Zajímalo by mě,kolik lidí mělo čínský stroj a přešlo z jakéhokoliv důvodu na značkový stroj......a pak taky opačně. Kdo měl značkový stroj - (Aprilia,Yamaha,Honda,Suzuki,Gilera,atd atd) a přešel z nějakého důvodu ke stroji čínské provenience.
Stačí napsat
Příklad :
1. první stroj - (Aprilia Atlantic 500 ccm)
2. přešel jsem na - (Jinghon Kwank 125 ccm)
3. důvod změny - (Aprilia jezdila moc rychle,měla ošklivou barvu a byla moc veliká)


Určitě jsem to tady někde už psal, anebo dřív, na ST-Foru. Začínal jsem s Yuki Rally, kterou jsem koupil zánovní velmi výhodně. V rozhodování mě utvrzoval fakt, že jde o prakticky nový stroj v záruce a minimální vstupní investice, proti značkové ojetině. V té době (asi r.2005) bylo ojetin pomálu a zejména zachovalých kusů, jak šafránu. Dnes je trh mnohem nasycenější. Prvotní radost začaly kalit ani ne závady, ale jisté záludné vlastnosti skútru: pád ze stojanu vlivem vibrací při volnoběhu, nahodilé chcípání motoru na volnoběh na červené, pohasínání světel na volnoběh, nutnost každý týden dobíjet baterii, protože časté startování ji vytloukalo... Když jsem jednoho dne objížděl prodejce značkových skútrů a vyhlížel možného nástupce, následoval pád díky tvrdým klouzajícím gumám a znechucení nad tím, že jízda po Praze je s tímto krámem hotové utrpení. Naštěstí stroj nebyl nijak zvlášť podřený, po dvou měsících provozu jsem ho prodal obratem bez větší ztráty a já si lebedil další roky na Gileře Runner již k naprosté spokojenosti. Jakmile jsem si na Runnera sedl, hned jsem si byl vědom, jak neergonomický byl Yuki, člověk na něm seděl jak "vosa na bonbóně". Runner, znamenal pohodlný posez, dostatek místa, držel stopu, neposkakoval, pneumatiky měly i něco jako přilnavost... V neposlední řadě Runner jel po záběhu a odstranění restrikcí suveréně 80. Chci tím říct, že je dobré se dojít aspoň posadit i na skútr, který se zdá nad vaše možnosti, možná právě tím zjistíte, že rozdíl v ceně je třeba mimo jiné i v lepší ergonomii. Dnes se prodejci předhánějí v nabídkách a většina skútrů se dá zapůjčit na svezení - toho určitě využijte a nekupujte zajíce v pytli.

Re: Zvažujete koupi skútru z číny? Napřed číst, pak rozhodovat.

25 zář 2014, 20:29

pozor, ymasaki supersport 125 má strejc.
je to vražda, která je teda o proti scarabeu 125 jako pírko alle strejc z toho nedostal víc jak 80km/h a na to, že je to po záběhu, tak se mu to právě vysypalo.
Koupil to od nějakýho staršího pána z prahy, kterej na tom ujel snad 1000km.
No už dojezdil.
Nezapaluje mu to.
Kdyby si nechal kejvačku.....hodnota by rostla.
u šíny hodnota klesne hned po koupi o 50 %

Re: Zvažujete koupi skútru z číny? Napřed číst, pak rozhodovat.

11 říj 2014, 12:21

Pro objektivitu uvadim cenu servisu "znacky" presneji Honda SW 600. Ve 45 000 km provedena predepsana pravidelna vymena motoroveho oleje (2,2l Castrol EDGE 5W30 cena 367,-) a vymena olejoveho filtru (Hiflo cena 129,-) a prace 200,- Celkem cca 700,- Jen kdyby zase nekdo chtel argumentovat,ze servis znacek je drahej... Zadny srouby sem nedotahoval, upadly vejfuky taky ne a chyta to, bezi na volnobech a jezdi jako hodinky.

Re: Zvažujete koupi skútru z číny? Napřed číst, pak rozhodovat.

11 říj 2014, 16:48

Ale hodinky nejezdí

Re: Zvažujete koupi skútru z číny? Napřed číst, pak rozhodovat.

11 říj 2014, 18:07

To povídej PCX-kářům... :D

Re: Zvažujete koupi skútru z číny? Napřed číst, pak rozhodovat.

11 říj 2014, 19:55

janon píše:Pro objektivitu uvadim cenu servisu "znacky" presneji Honda SW 600. Ve 45 000 km provedena predepsana pravidelna vymena motoroveho oleje (2,2l Castrol EDGE 5W30 cena 367,-) a vymena olejoveho filtru (Hiflo cena 129,-) a prace 200,- Celkem cca 700,- Jen kdyby zase nekdo chtel argumentovat,ze servis znacek je drahej... Zadny srouby sem nedotahoval, upadly vejfuky taky ne a chyta to, bezi na volnobech a jezdi jako hodinky.


To je už prežitok že značkový servis.opravy a súčiastky sú drahšie ako na domáce značky a čínske skútre. Táto fantazmagória sa traduje od dávnejších dôb kedy autá značky Škoda mali prevahu a dovážaných bolo menej.Teraz to funguje presne podla hesla "lacný tranzistorák a drahé baterky"
Odeslat odpověď