Když vemu jenom posledních pár skůtrovejch let, co jsem se vrátil k jedný stopě a nebudu počítat babety, fichtly, simsony a jiný peklný stroje:
1. Motorro Ceasar 50 (koupeno 3 měsíce starý s nájezdem cca 4600km) - mrtka největší - kapal olej z aiboxu, upad hlavní stojan, na bočním to nestálo, praskaly plastový šrouby, kterejma to bylo sešroubovaný, za jízdy jsem jednou ztratil kus plastu, za studena to "nějak jelo", po ohřátí ještě hůř - prodáno s cca 5000km na tachu
2. Kentoya Skarky 50 (koupeno asi 2 roky starý s nájezdem 1800km) - mrtka trochu menší - proti tomu předchozímu krámu to lítalo jak drak, kopec to vyjelo i 30tkou
, akorát se tomu ve 2000km vysypalo nějaký ložisko v převodech - opraveno a prodáno, protože když už ani ložisko nevydrží, tak co ten zbytek?
3. Yamaha Neos 50, rok 1999 (koupeno s nájezdem asi 11000km) - akorát výměna kontrastky a válečků, jinak OK - kdyby mě tenkrát nechytlo pomatení jménem scooter tuning, tak věřím, že by by problémů jezdil do teď - bohužel po vytunění motoru to vzduch nestíal chladit, takže vráceno zpět do sériovýho stavu a prodáno
4. Aprilia SR50, rok 1998 - koupeno, protože to má stejnej motor, jako Neos, ale vodou chlazenej, takže jsem na ní obul všecky ty tuningový serepetičky, který mě zbyly z Neose, samozřejmě kromě válce a pořád ho mám
5. Další Yamaha Neos 50, rok 1998 - koupeno s nájezdem asi 20000km nepojízdný "na kšeft" - předchozí majitel to zadřel z důvodu tuningu - to ale nebyla chyba skůtru - zprovozněno, vyměněný opotřebený díly kolem vária (válečky, vodítka, řemen) a prodáno
6. Aprilia Sonic 50, rok 1998 (myslím) - koupeno s nájezdem asi 25000km nepojízdný "na kšeft" - zjištěno vadný CDI - zprovozněno za 300kč, vyměněný opotřebený díly kolem vária (válečky, vodítka, řemen) - mělo to lehce vytuněněj motor (70ccm válec, 17,5mm karbec, variátor S6, nějakej streetovej vejfuk), bylo to maličký a lehoučký (80kg) a díky tomu nehoráně zábavný
- ale prodáno, ptorože to bylo omlácený ze všech stran a vůbec se mě to nelíbilo - když si na nžj ale dneska vzpomenu, lituju, že jsem neinvestoval do vzhledu (novej lak) a nenechal si ho
7. Aprilia Scarabeo 500GT, rok 2004 (myslím) - koupeno s neznámým nájezdem - tacho ukazovalo 12km - prý tam přes rok nebyla baterka, tak se to vynulovalo (blbost) - myslím, že skutečně to mělo najeto kolem 50000km, protože počítadlo tenkrátu ukazovalo 52000km do dalšího servisu
- tenhle skůtr jsem koupil tak trochu omylem - původně jsem volal na inzarát na Leoše 250, ale ten už byl prodanej a prodejce tam měl ještě tohle - měl jsem to kousel od Chrudimi, tak jsem se na něj jel podívat, nechal jsem se zlákat luxusní projížďkou a odvez jsem si ho
- dal jsem ho trochu do kupy - měl pro tenhle typ motoru známý mouchy - vibrace při rozjezdech, netěsnící gufero vodní pumpy, výměna oleje a filtru, taková nějaká údržba (válečky, vodítka, vyčištění spojky) a těšil jsem se, jak na něm budu brázdit silnice - jenže po cca 500km jsem zjistil, že mě ten skůtr vůbec, ale vůbec nebaví -
jezdil moc rychle, měl ošklivou barvu a byl moc velikej - takže prodáno
8. A konečně moje vysněná Aprilia Leonardo 250, rok 1999 - výměna kontrastky a oleje a teď mě čekaj nový pneu - nechci ho moc chválit, abych to nezakřik, ale tak nějak z něj mám pocit, že je to konečně skůtr (typem i kubaturou), kterej jsem hledal