Když vemu jenom posledních pár skůtrovejch let, co jsem se vrátil k jedný stopě a nebudu počítat babety, fichtly, simsony a jiný peklný stroje:
1. Motorro Ceasar 50 (koupeno 3 měsíce starý s nájezdem cca 4600km) - mrtka největší - kapal olej z aiboxu, upad hlavní stojan, na bočním to nestálo, praskaly plastový šrouby, kterejma to bylo sešroubovaný, za jízdy jsem jednou ztratil kus plastu, za studena to "nějak jelo", po ohřátí ještě hůř - prodáno s cca 5000km na tachu
2. Kentoya Skarky 50 (koupeno asi 2 roky starý s nájezdem 1800km) - mrtka trochu menší - proti tomu předchozímu krámu to lítalo jak drak, kopec to vyjelo i 30tkou
, akorát se tomu ve 2000km vysypalo nějaký ložisko v převodech - opraveno a prodáno, protože když už ani ložisko nevydrží, tak co ten zbytek?
3. Yamaha Neos 50, rok 1999 (koupeno s nájezdem asi 11000km) - akorát výměna kontrastky a válečků, jinak OK - kdyby mě tenkrát nechytlo pomatení jménem scooter tuning, tak věřím, že by by problémů jezdil do teď - bohužel po vytunění motoru to vzduch nestíal chladit, takže vráceno zpět do sériovýho stavu a prodáno
4. Aprilia SR50, rok 1998 - koupeno, protože to má stejnej motor, jako Neos, ale vodou chlazenej, takže jsem na ní obul všecky ty tuningový serepetičky, který mě zbyly z Neose, samozřejmě kromě válce a pořád ho mám
5. Další Yamaha Neos 50, rok 1998 - koupeno s nájezdem asi 20000km nepojízdný "na kšeft" - předchozí majitel to zadřel z důvodu tuningu - to ale nebyla chyba skůtru - zprovozněno, vyměněný opotřebený díly kolem vária (válečky, vodítka, řemen) a prodáno
6. Aprilia Sonic 50, rok 1998 (myslím) - koupeno s nájezdem asi 25000km nepojízdný "na kšeft" - zjištěno vadný CDI - zprovozněno za 300kč, vyměněný opotřebený díly kolem vária (válečky, vodítka, řemen) - mělo to lehce vytuněněj motor (70ccm válec, 17,5mm karbec, variátor S6, nějakej streetovej vejfuk), bylo to maličký a lehoučký (80kg) a díky tomu nehoráně zábavný
- ale prodáno, ptorože to bylo omlácený ze všech stran a vůbec se mě to nelíbilo - když si na nžj ale dneska vzpomenu, lituju, že jsem neinvestoval do vzhledu (novej lak) a nenechal si ho
7. Aprilia Scarabeo 500GT, rok 2004 (myslím) - koupeno s neznámým nájezdem - tacho ukazovalo 12km - prý tam přes rok nebyla baterka, tak se to vynulovalo (blbost) - myslím, že skutečně to mělo najeto kolem 50000km, protože počítadlo tenkrátu ukazovalo 52000km do dalšího servisu
- tenhle skůtr jsem koupil tak trochu omylem - původně jsem volal na inzarát na Leoše 250, ale ten už byl prodanej a prodejce tam měl ještě tohle - měl jsem to kousel od Chrudimi, tak jsem se na něj jel podívat, nechal jsem se zlákat luxusní projížďkou a odvez jsem si ho
- dal jsem ho trochu do kupy - měl pro tenhle typ motoru známý mouchy - vibrace při rozjezdech, netěsnící gufero vodní pumpy, výměna oleje a filtru, taková nějaká údržba (válečky, vodítka, vyčištění spojky) a těšil jsem se, jak na něm budu brázdit silnice - jenže po cca 500km jsem zjistil, že mě ten skůtr vůbec, ale vůbec nebaví -
jezdil moc rychle, měl ošklivou barvu a byl moc velikej - takže prodáno
8. A konečně moje vysněná Aprilia Leonardo 250, rok 1999 - výměna kontrastky a oleje a teď mě čekaj nový pneu - nechci ho moc chválit, abych to nezakřik, ale tak nějak z něj mám pocit, že je to konečně skůtr (typem i kubaturou), kterej jsem hledal
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP