Už několik dní sleduji tuto debatu...
Za sebe přidám tohle...
- Koupili jsme si Cyborga 50 ccm, abych mohl jezdit levněji do práce (15 + 15 km) a hlavně proto, že nebylo moc peněz a neměl jsem papíry na vyšší kubaturu. Odstranil jsem nějaký omezovač a koupil Heidenau gumy, Malossi variátor, válečky, pružinky, kontrastku a trysku do karbece, aby to mělo lepší odpich. Po 8.000 km se vysypalo ložisko na klice a vyměnil se píst, válec, klika a ložiska. Celkem jsme na něm, za 04/2010 - 09/2011, najezdili 11.000 km. Vzhledově moc pěkný skútr. Občas se musela seřídit bohatost směsi, protože se povoloval šroub, ale vcelku sloužil dobře.
- Udělal jsem si papíry na dospělou motorku a koupili jsme si Piaggio X9 180 Amalfi - parádní velký a velmi pohodlný skútr. Doplnili jsme ho o zadní kufr s origo nosičem a občas jsme musel seřídit bohatost směsi na karbeci. Celkem jsme na něm, za 09/2011 - 07/2013, najezdili 23.000 km.
- Po nějaké době nám to nestačilo, tak nyní máme Yamaha Majesty 400 (K5) - parádní velký, velmi pohodlný a silný skútr. Doplnili jsme ho o boční brašny. Žádné opravy (zatím). Zatím jsme na něm (07/2013 - 07/2014), najeli 21.400 km.
Úmyslně jsem psal pouze opravy a úpravy a nezmiňoval jsem běžné výměny - žárovky, oleje, filtry, řemeny, válečky, brzdové destičky a kotouče, obložení spojky, mazání táhel a uložení.
Abych to shrnul - jde o to, na co skútr je.
Na cesty "okolo komína" bych šel asi i do číny 125 s tím, že bude třeba vychytat nějaké ty mouchy a občas se v tom povrtat.
Na denní používání a občasné výlety i ve dvou do 125 ccm bych volil větší skútr s vyšším výkonem (až 11 kW) - Piaggio X8, X9, X10, Suzuki Burgman... celkem bez problémů.
Na denní používání a výlety (i dlouhé cesty) bych si udělal papíry a šel do vyšší kubatury - tam je výběr obrovský.
Také jsem šel do číny - a asi bych na ní do práce jezdil dodnes, ale cestování a výlety na dvou kolech nás se ženou chytlo tak, že jsme skončili u Majesty 400 a jsme s ní velice spokojení.