Změny a "špeky" dopravních pravidel

Diskuze o čemkoli.

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod Gandalf » 28 bře 2016, 10:33

Taky nerozumím tomu, proč technicky řešili umístění světel takhle. Ale mám za to, že světla jsou uvnitř doplněná i někde u B-sloupku, takže záblesky jsou viditelné ze čtyř stran. Ovšem dle mého by při dnešních technologiích nebyl problém na střechu dát vyloženě plochý zábleskový LED maják rozměru o málo většího než ploutvička antény, případně po aktivaci malinko výsuvný a na tmavém laku by si toho většina řidičů v provozu ani nevšimla.
Ale sklouzávám k technickým řešením a tak omluva za OT.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod JardaB » 28 bře 2016, 10:47

Je jisté, že zákonodárcův dobrý úmysl chceme nachytat na švestkách. Proč ne ? Když Policie nachytá vás, tak většinou veškeré rozumné polehčující argumenty řidiče nikdo nebere v úvahu.

Proto je naše diskuse oprávněná a žádoucí. Kdyby nebyla, využil by mezery zákona v praxi určitě nějaký poslanec či senátor. Takto ji můžeme využít my a povede to k nápravě stavu.

Je zde vidět že záměr zákonodárce není před vydáním předpisu podroben řádné analýze typu "Advocatus diaboli ", aby bylo zamezeno různým kličkám a byla nalezena slabá místa.

Je jasné že nad stávajícím řešení se nikdo nezamyslel směrem upravit vyhlášku nebo upravit technické řešení. Pokud na střeše bez podezření strpíte střešní nosič a hagusy, určitě šlo vymyslet něco méně napadnutelného.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod stretavka » 28 bře 2016, 10:56

JardoB, ty nový civilní auta co teď používají cajti mají majáky i z boku, takže jsou videt ze vsech stran.

Jinak nedelej si iluze, ale Ministrstvo dopravy ti nejspis neodpoví, ale kdo ví, možná ano
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod medved.m » 28 bře 2016, 11:56

JardoB, chápu, že Ti dělá radost hledat chyby v zákonech.
Mně též. Jen nerozumím Tvé logice, že jestliže porušíš zákon (například nepovolenou rychlostí nebo parkováním vprostřed křižovatky), pak křivě nasazená čepice zasahujícího policisty je pro Tebe POLEHČUJÍCÍ okolnost. Čím TOBĚ polehčuje? :roll:
Nejsem přítelem různých úředních kliček - znáte to, "důkaz byl získán ne podle úředního postupu", "podezřelý nebyl poučen o tom a tomhle" atd. - a i v případě na kilometr nerozpoznatelných policejních aut si myslím, že účel světí prostředky. (Než to někoho napadne, myslím tím účel zákonný - nikoli kdyby Vás vytlačovali ze silnice nebo vybržďovali a pak pokutovali za nesprávnou jízdu).
Asi těžko si sám před sebou obhájím, že předjíždím dvoustovkou na dvojité plné nebo jinak na silnici někoho ohrožuji PROTO, že "Lojza vodvedle přece taky nemá VŠECKO úplně v pořádku!". Ať je ten Lojza třeba policejní passat. Rád se bavím, a klidně hádám, s policajty (v tom případě překvapivě i oni se mnou), svým šéfem nebo orgánem veřejné správy, pokud vím, že jsem nic neprovedl a zcela v právu - nejsem zloděj, který křičí "chyťte zloděje".
Tím se vracím ke svému přesvědčení, že se v téhle zemi nemáme trumfovat kdo je větší hajzl a s ostatními víc s prominutím vymrdá, ale naopak. Nesnáším argumentaci typu "Podívejte, jak předchozí vláda kradla, a proto my máme právo krást taky a VÍC!"

krizik1: já nevím, jestli jsem Mirek Dušín :wink: Koukám se na to tak, že zákony se píšou v každé společnosti proto, aby ji (všechny tak nějak rovnoměrně) chránily. No a když jsem já na skútříku nejvíc ohrožený, budu se cítit bezpečněji, když je budu dodržovat já i ti ve dvacetitunových kamiónech.
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod crhy » 28 bře 2016, 12:33

Toto téma je zde najednou plné teoretiků, dle mého je jen dobře, že u nás v okolí začala operovat bílá oktávka inkognito. Víc takových a v ulicích je klid...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod forester » 28 bře 2016, 12:55

Áno je to asi tak, človek je nasraný keď ho niekde skasírujú ale keď vidí tých riskujúcich a život ohrozujúcich hazardérov tak si môže priať iba jedno a to je viac kontrol aby sa tieto idividua takýmto spôsobom vychytali.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod JardaB » 08 dub 2016, 16:54

Odpověď Ministerstva doprava k technickému provedení modrých výstražných světel civilních policejních vozidel

Váš dopis značky / ze dne Naše značka Vyřizuje / linka Praha
/ 103/2016-150-ORG2/2 Ing. Jiří Počta / 225131496 6.4.2016

Věc: Prosím o komentář či výklad

Vámi dotazovaný článek není vydán Ministerstvem dopravy, a tudíž lze těžko komentovat
jeho záměr, protože uvádí mnohé značně zkreslující informace, v některých případech zjevnou
neznalost problému.

K technickému provedení dotčených vozidel sdělujeme následující:

Výstražná světla, kterými jsou nová policejní auta vybavena, jsou homologována jako ZVS -
zvláštní výstražná světla, která jsou tedy plnohodnotnou alternativou majáku. Schválení k tomuto
typu výstražných světel Ministerstvo dopravy vydalo v polovině prosince 2015, na základě
posouzení, (v rámci tohoto posouzení bylo mimo jiné ověřeno plnění požadavku na - „Zvláštní
výstražná světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy nejméně jedno bylo přímo
viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1 m nad vozovkou, vzdáleného 20 m od tohoto
světelného zdroje“ – uvedená segmetová světla mají určitý úhel vyzařování, který ve vzdálenosti 20
m poryje celých 360 stupňů), od Elektrotechnického zkušebního ústavu. Použití výstražných světel
tohoto typu je tak zcela v souladu se zákonem č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu na pozemních
komunikacích i s vyhláškou č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel.

Z toho vyplývá, že schválení ZVS v provedení ze segmentových světel, resp. posouzení jeho
viditelnosti, je dle mezinárodního předpisu EHK/OSN č. 65, uvedený požadavek viditelnosti
stanovuje vyhláška č. 341/2014 Sb. příloha č. 12, část E, bod 6. V bodě 5 se dále hovoří o umístění
na nejvyšším bodě karoserie, nástavby, či co nejblíže k tomuto bodu, pokud je to možné. Na
základě použití těchto vozidel při specifickém výkonu Policie ČR bylo schváleno takové umístění,
které je co nejblíže k tomuto popisovanému bodu. Vzhledem k tomu, že se jedná o podmínku užití
vyplívající ze speciálních požadavků na provoz (užití), nikoliv z vlastní konstrukce vozidla, byla
Ministerstvem dopravy udělena výjimka.

S pozdravem

ředitel
Odbor provozu silničních vozidel
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod stretavka » 08 dub 2016, 17:17

A co jsem ti říkal? Je to v souladu se z.c.56/2001!

Spíš se divím, že ti odpověděli,protože tak trochu vim, jak MD ČR funguje.
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod janon » 08 dub 2016, 17:38

JardaB píše:...Jsem názoru, že na signalizaci civilního auta s modrými světly uvnitř, která směřují pouze dopředu a dozadu (tedy chybí světlo umístěné vně na nejvyšším místě vozidla, které je vidět "ze všech stran" ) nemusíte nikterak reagovat a případný spor (správní řízení) vyhrajete.


Tak zcela urcite pokud jezdis predpisove a jeste k tomu znas vsechny zakony a vyhlasky dokonale, tak urcite reagovat nemusis, protoze te nikdy takove auto nebude mit duvod zastavovat a na spravni rizeni tez nedojde. :roll:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Změny a "špeky" dopravních pravidel

Příspěvekod ValeckovaJitka » 12 dub 2016, 17:15

Asi tak ;-)
ValeckovaJitka

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 12 dub 2016, 17:06

Předchozí

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků