Hele kluci, tak já do toho rejpnu, ať to tady bouří.
Několik diskuzí na toto téma tady bylo a výsledky jsou povětšinou jednoznačné.
Má-li helma homologaci, je bezpečná. To znamená měla by ochránit kebuli jakžtakž dobře. Protože jak známo, je to nějaká plastová boule (plast= různý materiál, použil jsem zjednodušené označení), uvnitř je polystyren a nějakej hadr. Potud nepřipouštím diskuzi a i různé testy a hodnocení toto potvrzují.
Ovšem úplně jiná věc je komfort, vybavení a jak dlouho to vydrží. To znamená, levná přilbice může být těžká, vnitřní hadr může být nepříjemný na palici, může mít vysoký aerodynamický hluk, můžou Ti upadnout držáky plexi, může špatně větrat, může ... co já vím všechno.
Takže primárně bezpečná podle mě je, to znamená až padneš na kebuli tak by měla vydržet (to je nakonec smysl homologace). Ale jezdit v ní v létě, parnu a tak už nemusí být nic moc. Na slabší stroje bych řekl klidně, vypadá hezky a ta sluneční clona se hodí. Na občasný ježdění taky dobrý. Pro lovce kilometrů a dálkové cestovatele se jasně nehodí, ti potřebují přesně ty vlastnosti co jsem psal že tam asi možná nebudou. Jinak se tomu říká přidaná hodnota. Někde se holt šetřit musí.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350