To sigi ( a vlastně každého, kdo se ptal na totéž, jako on ). Nejsem pojišťovák, ale pokud dobře pročítám tu smlouvu, vychází to z několika základních položek. Mám současně uzavřené povinné i havarijní, taky se počítá podle ceny stroje, dále bonus/malus, bezeškodní průběh předchozího fungování, koeficient intervalu placení, koeficient propojištěnosti, počet měsíců bez pojištění pro případ havárie v jednom pojistném roce, varianta pojištění, spoluúčast a asi ještě pár věcí. Ale Vás bude zajímat ona výsledná částka. Při ceně něco nad 25.000,- Kč za moto, 8 měsíců havarijního ročně ( v zimě nejezdím ), takže 4 měsíce bez havarijka, spoluúčast 1.000,- Kč, roční povinné, dosti měsících předchozího bezeškodního fungování ( takže slušný bonus ), tak dohromady platím výsledné roční pojistné nějakých 1.500,- Kč. Kdybych to bral bez toho bonusu, nesjednání společného PR a HP, ty 4 měsíce bez HP, spoluúčast atd., dostal bych se na částku v základu nějakých 3.000,- Kč. Takže pokud mohu odhadovat, tak jak píše sigi a další, pokud někdo vlastní stroj o vyšším obsahu, za vyšší cenu, má celoroční havarijko, nemá uplatněný bonus, případně povinné a havarijní má u různých pojišťoven, je reálná ta cena klidně i kolem 5 a více tisíc. Jak jsem psal, nejsem pojišťovák, ale je to dost reálné a je hodně položek, které to mohou dost ovlivnit. Každá pojišťovna to má jinak, různé doplňky, které to celé mohou i prodražit ( sice to vypadá jako bonus, ale na konci to moc nevyužijeme, jako například u mob. operátorů ). Takže toto je jen jedna možnost. Pokud bych přišel s výchozí cenou vozidla pro výpočet havarijního pojištění někde kolem 60-70 tisíc, bude i koncové pojistné o dost vyšší. To je ale jen můj názor. Zkuste napsat, jak na tom jste třeba vy. Ale ať už to bude jakkoliv, raději ho nemuset využít. Ale při stavu cest, chování lidí, co po nich jezdí, počasí, použitých směsích na opravu nebo podélné značení, mohu to havarijko s rozšířením na krádež atd. jen doporučit ( navíc po poslední amnestii ).