No, pánové, rozepsali jste se hezky, klobou dolů
Co se týká dotazu, co měl 8steve, jak bych si to představoval.... Víš, víc jak sedm let jsem jsem tyhle testy psal, nějakým stylem jsme psát začali a dále jsme se to, v rámci možností, snažili vylepšovat. A je pravda, že se takové věci začínaly psát stylem, že jsme se na té ojetině svezli a k tomu se dovařila nějaká omáčka. Podle mě jsou dneska takové testy ojetin k prdu, přesně, jak říkáš.
Moje představa dobrého "testu" ojetiny (pokud tomu vůbec říkat test)... Měl by to být článek, který by byl schopný člověku, který nemá s daným modelem zkušenosti, ale třeba plánuje jeho pořízení, odpovědět na co nejvíce případných dotazů. Určitě by se tam měly objevit ceny spotřebních záležitostí - olej, filtry, svíčky, brzdové obložení, řemen, válečky atd. případně obohacené o zkušenosti majitelů (např. tyhle destičky ne, tenhle filtr jo - a proč). Měly by se tam objevit nejčastější poruchy, jak často se můžou přihodit, jak nákladná je oprava a zda se tomu dá třeba nějak předejít.
Současně by tam měly být ale i samotné jízdní vlastnosti: chování motoru, jízdní vlastnosti, využitelnost. Ty by měly být od samotných majitelů, ale asi by bylo dobré tyto verdikty porovnat s vlastním názorem člověka, který takový článek píše.
Od věci by asi nebyly možnosti rozšíření - ať už případní "tuning" motoru, přes plexi a další doplňky.
Proto jsem psal, že by to byly hodně náročné články a proto mě zajímalo, jak to vidíte vy tady na fóru, abychom koncept takového článku mohli řádně promyslet a najít co nejrozumnější cestu, včetně toho, jak "staré" skútry brát vůbec v potaz. Chápu, že když to bude i šest let starej skútr s najetými 10 tkm, tak je to o ničem. Proto bych určitě chtěl dát váhu počtu najetých kilometrů, protože tam těch zkušesostí a zážitku je rozhodně víc.