Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

31 říj 2007, 19:18

Ahoj, koupil jsem skútr, ještě ani sice nevím, kolik bude brát benzínu, ale určitě jsou způsoby jak to ovlivnit. Zatím jsem ještě s variátorem nejezdil, tak nevím, jak moc je to ovlivnitelné způsobem jízdy, ale určitě nějaké finty na šetření budou. Nebudu samozřejmě jezdit jen na spotřebu, to bych z jízdy asi neměl ten správný požitek, ale stejně by mě zajímalo, jak kdo z vás šetří palivo, když potřebuje na nádrž dojet co nejdál. Jako první mě napadá jet schovaný za něčím větším, abych nemusel překonávat odpor vzduchu, ale rád pochytím další rady od ostřílených mazáků.

31 říj 2007, 19:55

Otocit rukovat plynu od seba a znizit rychlost...

31 říj 2007, 21:00

Dík, to bude asi taky fungovat, jen aby mě pak ale nepředjížděli cyklisti :D
Myslíte, že je lepší zrychlovat pomalu a plynule, nebo co nejdříve dosáhnout cestovní rychlosti a tu pak jen udržovat? Jaká je zhruba optimální cestovní rychlost pro dvěstěpadesátku, aby to byl kompromis mezi svižnou jízdou a nízkou spotřebou?

31 říj 2007, 21:46

nech to pomalu a plynule rozjet a pak drz rychlost jakou potrebujes.aspon u mne se projevila na padine spotreba tesne pod 2L/100 /km (1,8) kde mam prumernou spotrebu 2,2L/100 km.ale to byla delsi trasa (400 km).samozrejme ze kopec je pred tebou tak pridat primerene a vcas je na miste a nema smysl setrit plyn pak se stane ze spotreba je vyssi protoze se rozjizdis do kopce a tim se projevi i na spotrebe.mozna je lepsi pripomenout ze mam vstrikovani a tim padem i mensi spotrebu proti klasickymu motoru tedy karburator.podle mne spotreba na 250ccm by se mela pohybovat od 2,8-3,5L/100km.hodne zalezi na tom jak se ten motor zajede a pak na stylu jizdy asamozrejme i to jestli ma nejaky upravy kde spotreba o neco malo vic vzroste.ale i na dalsich faktorech ktery snad nema smysl ani pripominat.

31 říj 2007, 22:04

Napadla mě možná kravina, ale hodím to sem: Co by se stalo, kdybych za jízdy z táhlého kopce vypnul klíčkem motor? Jde to vůbec u skútru?

31 říj 2007, 22:57

Tak toto jsem nikdy nezkoušel :stare:!Ale myslím si,že by to do určité rychlosti motorem brzdilo.Ale nevím :thinking:.

31 říj 2007, 22:58

Já bych to vyjádřil asi nějak jak to má Jarda v podpisu .... rychle umí jezdit každý blb .... jezděte srdcem a hlavou ... pak nebudete jezdit na dvěpade za 4 litry a víc . Jde třeba o zbytečný akcelerování a pak brždění .

31 říj 2007, 23:51

[quote=MP]Já bych to vyjádřil asi nějak jak to má Jarda v podpisu .... rychle umí jezdit každý blb .... jezděte srdcem a hlavou ... pak nebudete jezdit na dvěpade za 4 litry a víc . Jde třeba o zbytečný akcelerování a pak brždění . [/quote]

Tak tak... Zdravím do TR! ;)

01 lis 2007, 00:02

Davej pozor na plyn, kdyz tomu nebude davat plna kotlik,tak spotreba pujde dolu. Jinak nevim jak u Leonarda,ale u Jazze je idealni rychlost na spotrebu tak 80-90, to bych se vesel mezi 3-3,5 litru. minimum jsem mel pod 3 litry,ale to jsem se plizil rychlosti padesatek :) Jednou jsem jel z FM do Brna fakt na pohodku,opatrne s plynem a ta spotreba byla 3 litry,ale to uz neni poteseni. Ale neni problem jezdit i za 4 (pres 120 po dalnici). Staci jezdit hlavou a ta spotreba se podda.
Jeste k tomu vypinani motoru z kopce. To je na nic, protoze spojka stale zabira. To mas stejne jak kdyz dojizdis na krizovatku, citis, ze skutr brzdi motorem a pak se spojjka vypne (zapne- ted jsem zmateny)a jedes bez motoru. Slo by to leda tak, ze na zacatku kopce by jsi zastavil, vypnul motor a setrvacnosti by jsi se rozjizdel. Ale jak jsem psal, myslim si, ze je mnoho lepsich zpusobu jak snizit spotrebu

01 lis 2007, 10:02

To vypnutí motoru je fakt blbost, protože pokud to nezastavíš a nevypneš, jak psal Cpujky, tak se motor bude stejně pořád vrtět a chlemtat krev! Akorát ji nespálí a poleze zase ven laufem... Základ je mít pořádně seřízenej karbec a pak už jenom záleží na Tobě!! Nic jinýho v tom není, leda snad si tam namontovat šlapátka z babety!! ;) Nejvíc prostě záleží na Tobě!!

p.s. Mám Feldu, kterou jsem skládal jako kompromis mezi závodama do vrchu a civilním ježděním... Výsledek je, že umí jet i za 5 litrů, pokud se na plyn jen usmívám, ale v ten moment, když se za volantem drbátko rozvášním, tak si dokáže říct i o 15 litrů stooktanový krve! No a spotřeba mojí Majesty250: 2,7 - 3,5 ;) B)

01 lis 2007, 11:03

no tak jak uz pisete o te spotrebe tak ja sem se na leosovi dostal nejniz na 3,3l. ale to bylo z klukama co maji 50-tky! jinak takovych 80-90 mam spotrebu 3,6 ale po dalnici ve dvojko 5!

01 lis 2007, 14:43

Letos už stejně asi nebude počasí na pravidelné ježdění (aspoň pro mě), tak spotřebu budu moci posoudit až na jaře. Jsem zvědavý na jaké hodnoty se dostanu, jak to tady na fóru pročítám, tak koukám, že se spotřeba na podobných strojích liší i o litry. Největší roli asi bude opravdu hrát seřízení motoru a karbece. Jaký benzín do čtyřtaktu dáváte? Má smysl tomu dávat 98 oktanů, nebo to jede stejně jako s 95?

01 lis 2007, 15:27

Oktanovy cislo na spotrebu nema vliv,tedy pokud to neni zrovna okt.c.78.Nema smysl lamat si hlavu nejakejma fintama na usporu benzinu,diky principu variatoru motor stale bezi skoro na max.otacky,takze jedine dobre serizeny karbec a spravna tepel.hodnota svicky...

01 lis 2007, 19:43

presne, rozdil v oktanovem cisle je myslim zanedbatelny, a typ aditiv asi taky (beru 95 oktanovy benzin u Shellky-ale ne V-power)Spotrebu proste neres, ta bude od 3 do 4 litru, myslim ze spise k tem 4 litrum. Pokud chces minimalni spotrebu, tak si kup babetu nebo kolo :) Nebo nejaky 4T 50ccm z ciny,...skutr je prece jen o pozitku z jizdy a hlavne ze zrychlovani...

01 lis 2007, 20:15

K te spotrebe,mel sem majesty 01,jezdil sem vcelku svizne ale hlavne po dalnici,spotreba nesla pod 4L a to i po serizeni a vycisteni karbecu,pri jizde ve dvou po dalnici do Brna plne nabaleni sla spotreba pres pet litru :( proto sem ji dal pryc,ti co tady pisou ze jezdi s maňou za tri a pod tri litry tak musi jezdit max 60 a zrychlovat o kilomert za minutu (Kodajz mi spotrebu odklepne taky,ma leose 250 ten ma stejny motor jako maňa a jezdi taky spise pres 4L) ale o tom to neni,moto se ma tocit,sice ne nadoraz ale co mam z toho ze jedu za tri kdyz mi cesta trva o patnact minut dyl,s Deauvilem sem normalni jizdou sel i pod 4,5L ale jak sem potah tak 6L uplne v poho.Jeste k tomu vypinani motoru,u skutru to neni technicky mozne,musel by si opravdu zpomalit na rychlost pri ktere se rozepina spojka a pak to pustit z kopce ale to je dost onicem,ne?
Odeslat odpověď