Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

11 úno 2008, 23:46

Tak jsem dnes u svého skutru zjistil zajímavou věc: Přestože mi tachometr vytrvale ukazuje o 10 - 15 km/h vyšší rychlost, než je skutečná (ověřeno GPS i radarem), tak počítadlo ujetých km ukazuje naprosto stejnou vzdálenost jako džípíeska. Jelikož je obojí ovládané jedním lankem náhonu, tak mi z toho vyplývá, že je to buď záměr, nebo se taliáni pořádně ožrali, když cejchovali stupnici tachometru. Nejlepší by to bylo vygumovat a napsat tam skutečné hodnoty rychlosti :D

12 úno 2008, 01:36

:cyclops:Přesad ručičku o kousek zpátky a bude ti to ukazovat dobře :D ;) B)

12 úno 2008, 12:47

[quote=Cyclops] :cyclops:Přesad ručičku o kousek zpátky a bude ti to ukazovat dobře :D ;) B)[/quote]

No... taky fakt... :D ;) :rolleyes:

12 úno 2008, 13:36

Dobrý nápad, hned bych se do toho pustil, jen kdybych věděl jak se k ní dostat bez použití kladiva :D

12 úno 2008, 21:33

Pri rychlosti 100km mi tacho premeruje u Citroena o 9km,u Pantika premeroval o 13km,u majesty o 5km takze je to normalni,dokonce u kamionu cerstve po cejchovani tachografu(tachometru) mi premeruje pri 90km o 1km takze si z toho nic nedelej,pozor na posum
n rucicky protoze treba pri 50km ti bude premerovat jen o 2km ale pri 90km ti to hodi uz 8km takze kdyz posunes rucicku tak ti to ri padesati,coz je nejdulezitejsi,to bude ukazovat min nez jedes a muze te to stat i nejake kroupy a body takze pozor na posun rucicky,ne vzdy premeruje stejne uz od min. rychlosti,spise cim rycleji tim vice premeruje!!!

13 úno 2008, 00:41

že proměřuje při vyšší rychlosti více je normální protože proměřuje o 5-10% více v celém
rozsahu rovnoměrně.
Ujeté kilometry musí souhlasit bo většinou jedna otáčka náhonu =1m a je to na pevno,kdežto ručička je unášena magnetickým polem a tudíž je plovoucí,samo že to platí jen u mechanických rychloměrů.

13 úno 2008, 09:17

[quote=lojza]že proměřuje při vyšší rychlosti více je normální protože proměřuje o 5-10% více v celém
rozsahu rovnoměrně.
Ujeté kilometry musí souhlasit bo většinou jedna otáčka náhonu =1m a je to na pevno,kdežto ručička je unášena magnetickým polem a tudíž je plovoucí,samo že to platí jen u mechanických rychloměrů.[/quote]

Tak se mi to nechtělo rozepisovat a věděl jsem, že to někdo napíše!! :D Přesně tak... ;) :D

Dopi: No já bych se do toho moc nepouštěl... Zbytečná babračka... Prostě si změř o kolik to proměřuje a tu ručičku prostě ber jako orientační... Akorát bacha na Ty pouliční radary! Spousta jich taky přeměřuje!! Nevim, jestli je to schválně, ale u nás je mezi nima rozdíl tak 7 - 8 km/h...

13 úno 2008, 10:20

Premerovani rychlomeru je zamer u vsech vozidel. Dela to i u Nexusu, kde je sice rychlomer "analogovy budik" , ale je pohanen krokovym motorkem a nebyl by problem ho zkalibrovat. Celkem sranda je pozorovat, pri zaplym palubnim pocitaci Vmax ... na LCD je treba 155 a tachometr uz ukazuje 170 :cyclops: Jinak osobne mi prijde, ze italsky skutry premeruji jeste vic nez treba japonsky (ale to je jen osobni dojem) vypozorovany na par strojich.

13 úno 2008, 14:44

Jasně, řešit to nijak nemíním, stejně budu mít v sezóně na tachometru přicucnuté GPS, takže na ručičku ani neuvidím ;) Spíš mě překvapila ta přesnost počítadla ujetých km.
Odeslat odpověď