Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 11:43

Ahoj, rád bych znal vaše názory na cestování, myslím od několika stovek km a víc, na skůtru a na rozdíly proti velké motorce. Mám svůj 1.dvoukolový dopravní prostředek, a to skůtr Aprilii SR Max 300 a hlodá ve mně červíček pokušení s ním (a se svojí zákonitou manželkou) někam vyrazit. Nevím ale, jestli je to vůbec reálné. Na velké motorce se dá Rakousko, Itálie apod. dávat s přehledem. Co ale na skůtru? Jedu s ním max 130.140 km/hod., nevím o kolik se zpomalím s 50 kg manželkou a bagáží. Nádrž na 14 l vyjedu cca za 250 km, což v civilizovaných zemích není problém. Napadá vás ještě nějaký zádrhel oproti cestování na mašině?

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 11:48

Mám síce 500 ccm nexus, ale tvoja 300 vka je už modernejší motor :).

Vďaka manželke a väčšej batožine bude cestovanie trochu lenivejšie, ale nevidel by som to ako problém...

motoduky.blogspot.sk

Švajčiarsko, chorvátsko, grossglockner nie je problém ani na skútri :)

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 11:51

Díky duky5. Taky bych to tak viděl. Jen ještě přemluvit manželku, které prý vadí prudký vítr, který se jí opírá do helmy. A to sedí za mnou, ale občas musí samozřejmě čučet dopředu :-)

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 12:03

Já bych řekl, že skútr velikosti SRmaxe je takový základ pro cestování. V jednom v pohodě, ve dvou - záleží na Vašich tělesných parametrech :-) A pak také vymyslet upevnění bagáže. Počítej s cestovní rychlostí spíše do 100km/h, nejde ani tak o výkon motoru, ale abys to v krizové situaci včas ubrzdil...

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 12:31

Díky za tipy. Nejdřív bych zkusil společně se svým baťůžkem nějakou menší vyjížďku, typu "Mácháč", Orlík apod. A uvidíme co zadky a celková únava z cesty nebo naopak pohoda, co na to Maxík atd.

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 12:38

Všechno jde. Někdo z Liberce byl na PCX 125 ve dvou v Albánii. Jsou blázni co na padesátce dojedou na Istrii, takže je to o trpělivosti a zadku :)

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 13:14

Ještě dotaz na zkušenější cestovatele. Přesunovali byste v mém případě po dálnicích nebo radši po silnicích nižších tříd (pomaleji, ale v klidu) ?

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 13:44

Skútr je díky prostoru pod sedadlem snad ještě lepší :) Na Majesty jsme jen pod sedlo dali stan, dvě karimatky a tenisky k tomu. Jinak příjemnější je určitě jet mimo dálnice, ale když jde jen o rychlý přesun, tak je to po dálnici nejpohodlnější.

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 14:09

TomProv píše:Ještě dotaz na zkušenější cestovatele. Přesunovali byste v mém případě po dálnicích nebo radši po silnicích nižších tříd (pomaleji, ale v klidu) ?


Dálnice jen krátce na nenutnější úseky (např. obchvaty větších měst). Vybíral bych pěkné silnice s dobrým povrchem :mrgreen: a malým provozem (to je u nás většin, že :twisted: )

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 14:24

Na skůtru se lépe cestuje, ale na motorce se lépe jezdí ....

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 16:23

V případě sólo jízdy na 300 ccm bych problém neviděl vůbec, před dvěma týdny jsme týden brázdili Rakousko, Slovinsko a Itálii a 300-kové skútry jsme tam měli dva, převažovala pak NC750X. Ve dvou záleží na vaší hmotnosti, pokud je manželka tak lehká váha, tak záleží jak jsi na tom Ty :)
Na dálnici opravdu jen v případě nutnosti, jinak jej to škoda, zejména v Rakousku jsou směrem na Slovinsko tak nádherné silnice, že by to byl vyloženě hřích. My jsme dálnice vynechali ve všech zemích docela. Cestovní rychlost 80-100 km/h - nemáš s kým závodit, jedeš zpravidla v neznámém terénu a případné pokuty taky nejsou nejlevnější. Osobně po zkušenostech doporučuji (byť se najdou i odpůrci) vybrat šikovný penzion hned za slovinskou hranicí a pak vyrážet do všech stran. Lze dojet i k moři, ale nás lákaly Alpy všeho druhu :) Hlavně neřešíš a netaháš stan, spacáky a další propriety.
My jsme bydleli TADY, ubytko se snídaní a spokojenost :wink:

Ale abych se vrátil k otázce tématu - dle mého názoru je cestování na skútru mnohem pohodlnější a praktičtější. Ano, na motorce člověk dosáhne možná na výraznější zážitky, trošku více adrenalinu a dle typu stroje může být uchráněn od rázů na špatných cestách. Ovšem měl jsem možnost vyzkoušet jak Hondu NC, tak skútr Integra se stejným motorem a upřímně řečeno na kratší vzdálenost mi nepřišlo, že by podvozek lépe vyhladil nerovnosti. Pochopitelně jsem nesrovnával průjezdy zatáčkami, ale když je člověk na něco zvyklý tisíce km a pak na chvíli sedne na jiný stroj, nebude hned hledat limity v zatáčkách :wink: Výhodou skútru je prostor pod sedlem, k topcase i možnost batohu na přední tunel mezi nohy, dále nesrovnatelná ochrana proti chladu, event. dešti zepředu a zpravidla větší plexi (sám mám zvýšené turistické). Na motorce vždy utrpím "šok" z větru a okamžitě znečištěné přilby i vršku bundy hmyzem :) O ochraně nohou nemluvě. Tam, kde jedu na skútru v motoriflích a necítím chlad, bych na moto musel navlékat termoprádlo nebo silnější motokalhoty. Hovořím o jízdě po ránu nebo nad 1000 mnm, kde teplota raz dva poklesne.
Takže ano, nikdo nebude zpochybňovat, že motocykly tipu BMW 1200 GS, RT nebo Triumph Tiger, event. Yamaha Tracer nebo Stromek od Suzuki... jsou dokonalé pro dlouhé cesty. Ale na vhodném a vhodně vybaveném skútru bych se toho rozhodně nebál a užíval si to i tak bez ztráty kytičky.
Naposledy upravil Gandalf dne 29 črc 2016, 16:51, celkově upraveno 1

Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 16:49

SR MAX 300 je na solo turistiku super. Cestovna rychlost cca 100-120 km/h mu nerobi problem a mas este rezervu. Na dialnicu by som ho nutil len vynimocne, jeho revirom su predovsetkym okresky. Vo dvojici uz to IMHO nie je ono, ide to, ale tych 22 konikov uz straca dych, najma v tiahlych stupaniach. Ide len o to co od toho ocakavas. Kochacka nie je problem ani v dvojke, ale na bezpecne predbiehanie to uz velmi nie je. Ak okrem kreditky planujes aj nejaku inu bagaz, to je dalsia zataz navyse (ladvinka ti dokaze zabrat vsetko volne miesto a tebe ostane tak max na jedny nahradne trencle :) Co sa pohodlia tyka, tak musim zial povedat, ze mojej manzelke posed nevyhovuje, napriek pohodlnemu sedadlu, priestor pre ulozenie noh spolujazdca nie je rieseny uplne idealne, musi ich mat nasiroko roztiahnute, ale dole zas uzsie na stupackach, cize do "O", ale mozne je ze je len rozmaznana z Varadera. Kazdopadne dajte si spolu nejaku kratsiu testovaciu jazdu, aby ste vedeli do coho idete.

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 18:28

Díky za super odpovědi. Určitě musíme dát nějakou cestu typu 'jednodenní koupací výlet na Orlík'. To je od nas cca 60 km. Manželku jsem zatím vezl jen pár km, aby jsme oba zjistili o čem to je :-).

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 19:58

60km ujedeš i na "pařezu" :-)

Re: Rozdíl v cestování na skůtru a na motorce

29 črc 2016, 23:14

Já jezdím na skútru i na motorce ( Silver Wing 600 a Transalp 600 ) a nechávám si oboje , protože každá cesta chce něco jinýho . Na skůtrech jsem projel celou Evropu od severu k jihu i od západu na východ . A pokud to jde tak dálnicím se vyhýbám . Když jsem jel do Francie na Wingovi ( celkem asi 5400 km ) tak po dálnici ani kilometr . V Alpách mě chyběla převodovka - možnost si podřadit , brzdit při sjezdech víc motorem ... Tam bych jel na Transalpovi . V Albánii asi taky bude motorka lepší - horší silnice , občas offík , a to na těch malejch kolech nic moc . Třeba na cestu k Baltu do Polska byl Wing plně vyhovující .
Takže asi podle toho kam chceš jezdit .
Odeslat odpověď