Diskuze o čemkoli.
07 dub 2011, 14:02
http://www.ct24.cz/doprava/auto-moto/11 ... ho-ridice/konečně rozumný nápad
Řidičský průkaz vydaný v jakémkoli státu Evropské Unie,je plně akceptován ve všech členských zemích Evropské Unie.
Omezení(harmonizační kódy),které jsou uvedeny za platnou skupinou v řidičském oprávnění jsou uváděny součíslím,které jsou stejné ve všech členských zemích Evropské Unie.
Omezení se vztahuje na celou danou skupinu bez vyjímky.
Velice diskutovaný harmonizační kód 150 (od roku 2013 je tento kód nahrazen kódem 79)což je omezení pro skupinu A1 a to ze 125cm3 na objem 50cm3.
Tímto omezením jsou zvýhodněni držitelé řidičských průkazů skupiny B.Odůvodnění je ve věkové kategorii.Skupinu AM mohou získat osoby minimálního věku 15 let.Pro skupinu A1 je to 16 let.Jelikož držitelé řidičských oprávnění skupiny B jsou osoby ve věku 18 let,tak bylo přistoupeno k novelizaci v udělování řidičských oprávnění.
Omezení uvedená v řidičských oprávněních jsou plně v kompetenci Obecních úřadů-odbor dopravy a součinného orgánu-Ministerstvo dopravy ČR.
07 dub 2011, 14:12
Tohle v životě nemůže projít, to by se trošku přelo s jejich letošním návrhem -> na velkou moto od 24 let apod.
PS: A dle mého skromného názoru - jsem spíš proti.
07 dub 2011, 14:14
no jestli to projde tak to nedopadne dobre.....
07 dub 2011, 14:16
Zrejme to projde, protoze se jedna o sjednoceni v ramci EU. Ta skupina bude ale omezena a tak lze jezdit pouze na motocyklech s automatickou prevodovkou, coz je skutr.
Zemerem je snizit provoz os. aut ve vetsich mestech.
07 dub 2011, 14:20
Jestli to projde, tak to nedopadne ani trochu dobře.
Považuju to ještě za vetší blbost, než posunutí hranice na An na 24let.
07 dub 2011, 14:20
Nemyslim si že je to špatný nápad. Když by se tomu nastavily mantinely např (věk) .Například já bych to ocenil,ikdyž se právě chystám do autoškoly na kurz
07 dub 2011, 14:22
... a výsledkem možná bude přehršel bazarových nabídek různých padin za zlomek jejich ceny.
Naposledy upravil
Seti dne 07 dub 2011, 14:23, celkově upraveno 1
07 dub 2011, 14:22
Největší chyba je (a ta přetrvá), že budeš dělat "B" na auto, ale nenechá tě nikdo v autoškole svést na 125ccm skútru v rámci výuky.
U 50ccm je to celkem sranda, ale dneska 125ccm "lítaj" běžně přes 100km/h, což může bejt problém -> a bude.
07 dub 2011, 14:27
Podle mne by zrejme doslo u skupiny B k nejake zmene. Napr. zkouska jizdy na skutru. Zase si ale nemyslim, ze by soucasni drzitele B jizdu nezvladli. Vestinou se za pomoci druhych nauci vice jak ve autoskole a pravidla sil. provozu snad znaji.
07 dub 2011, 14:28
Docela pádný argument od fokyho.. s tím souhlasím.. já tedka delám ridícák na motorku a musím rict, ze je docela rozdíl myslet si teoreticky jak se to řídí a pak si to jít zkusit..
07 dub 2011, 14:29
tak k tomuhle se taky přiklánim když to podmíněj základama na tom skůtru je to smysluplný.
07 dub 2011, 14:32
Seti píše:... a výsledkem možná bude přehršel bazarových nabídek různých padin za zlomek jejich ceny.
Skupina "B" je az od 18 let, takze zase tolik se toho prodavat nebude
07 dub 2011, 14:37
Jestli to projde prodávám svojeho skútříka a jdu do PCX které jsem si nekoupil jen kvůli papírům, protože mě větší motorky vůbec nelákají a jen na skůtříka se mi větší řidičák dělat nechtěl. Nemyslím si, že je to nebezpečný jestli to bude od 18 let a člověk bude muset mít trochu rozumu už kvůli tomu že bude řídit auto, na skůtřiku by se mněl taky chovat.
07 dub 2011, 14:41
Rady píše:Podle mne by zrejme doslo u skupiny B k nejake zmene. Napr. zkouska jizdy na skutru. Zase si ale nemyslim, ze by soucasni drzitele B jizdu nezvladli. Vestinou se za pomoci druhych nauci vice jak ve autoskole a pravidla sil. provozu snad znaji.
přesně tak..
07 dub 2011, 14:57
Tak nějak jsem to myslel