Diskuze o čemkoli.
Téma uzamknuto

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 20:18

Prosím,už to nemotej pořád dokola.Laskavě čti všechno,ne jenom to,co se Ti hodí k Tvojí situaci.Najdi si laskavě technická data o zmíněných strojích,porovnej to z legislativou.Zapomínáš na konstrukční rychlost.A vůbec.Dej pokoj.Jezdi si na čem chceš.Až si rozbiješ hubu a nebo někdo Tobě(A to nepřeju nikomu)a budou Ti právníci tlouct do hlavy to či ono ohledně legislativy,tak shoříš jak papír.Jednoduše řečeno.X lidem nakecali to,že se dá řídit skůtr 125 z řidičákem na auto.Prodej stoupnul o x procent.Skočilo na to dalších x.Ale až se stane průser,tak prodejce neřeší to,že na to nemáš papíry.Srovnej to ze střelnou zbraní.To můžeš mít všechno?Tak si obhajuj co chceš a opravdu jak psal Kříža.Udělejte si papíry na motorku a přestaňte řešit výhody B řidičáku.My ostatní jsme si i na tu podělanou 125ku museli dělat papíry.Ale asi je to o tom,že by se Béčkaři posrali z toho,že budou dělat papíry na motorku a nebo na to nemají?A už dejte s těma papírama pokoj.Jezděte si třeba na FJRku z papírama na mopeda.Nazdar.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 20:31

Po tomhle, co tu zdeny65 napsal,, končím s touto skupinou. Urážet se nenechám.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 20:53

krizik1 píše:Budu v této diskusi asi už tak padesátý, ale nedá mi to: "nebylo by jednodušší si udělat neomezené áčko???" Ta energie co věnujete na vyhledávání informací, to zapínání stamilionů buněk k pochopení zcela zmatečných předpisů, zákonů a vyhlášek mi přijde (nezlobte se), zcela kontraproduktivní. Než si přečtete celé tohle téma od začátku, tak za stejnou dobu můžete umět testy pro autoškolu. A než si to přečtete podruhé, budete mít na brigádě na tu autoškolu i vyděláno 8)


Jo, tak pod tohle se také podepisuju! :)

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 21:44

Neviem ci je potrebne sa tu bavit o A-cku, ze by to s nim bolo jednoduchsie je snad kazdemu jasne. Berme ako fakt, ze su tu ludia, ktori aby vyrazili za hranice 2x do roka nepotrebuju silnu moto, a ani nepotrebuju si robit vodicak za 500€. Drzme sa tematu ktore hranice su pre nas otvorene. Zjavne sa toho vela nezmenilo od roku 2014, ale keby mal niekto ine info radi si to tu precitame :)

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 22:21

Možná bych jen doplnil, že u tříkolek má vliv na to, s jakým řidičským průkazem mohou být řízeny, i to, jestli je to verze s nožní brzdou a větším rozchodem nebo bez brzy a s menším rozchodem.

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 01:11

tady souhlasím, ty tříkolky bez brzdy se řadí do kategorie motorek L3e a ty s brzdou se řadí do kategorie tříkolek L5e. V první řadě tedy záleží na homologaci a pak na počtu kol.

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 06:47

To je sice pěkné, ale tu kategorii L5e mám vyznačenou pouze ve velkém techničáku, v malém to není napsané, tam je druh vozidla: motocykl. Tak nevím, jak bych vysvětloval policajtovi někde v rajchu nebo prostě v EU, že mám homologaci L5e a můžu řídit s B-éčkem, když velký techničák s sebou běžně nevozím. Nevím jak to teda máte ostatní tříkolkáři?

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 10:34

petr311 píše:.. Tak nevím, jak bych vysvětloval policajtovi někde v rajchu nebo prostě v EU, že mám homologaci L5e a můžu řídit s B-éčkem..

pozn. řešilo se to např. taky zde: maxi-skutry-f5/piaggio-mp3-lt-gilera-fuoco-t2743-360.html
a třeba Sigi toho asi najel po Evropě na tříkolce s B dost..

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 11:50

S Béčkem na tříkolku a s B1 na tříkolku do 15kW lze bez problému po celé Evropě. Alespoň nevím o žádné zemi, kde by to nešlo. Naopak s B na 125tku skútr je záležitost závislá čistě na rozhodnutí každé EU země, a proto se to liší. Takže radius je omezený ale dřív to nešlo ani u nás a mohli jsme akorát na pincka.

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 11:57

Takže, téma jsem promazal o některé poslední příspěvky. To že někdo nemá potřebu pořizovat si vyšší verzi ř.p. ho neopravňuje zde paušálně očerňovat jejich majitele. Ano téma má sloužit k informování o možnosti řízení jednotlivých strojů v různých zemích za různých podmínek. Nic víc. Kdo sem ještě napíše, že všichni motorkáři na velkých motorkách si myslí, že jsou nadlidi, nebo že všichni jezdí bezohledně, nebezpečně či podobné duchaplnosti, dostane BAN a hotovo.

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 12:11

Tvrdit, že každý, kdo má potřebu si udělat neomezené A, se pak na silnicích chová jako nadčlověk, pro kterého neplatí žádná pravidla, je na můj vkus celkem odvážné (viz příspěvek od petr311, který administrátor správně smazal). Mám neomezené A a nemyslím si, že se chovám tak, jak píšeš. Problémem je paušalizování. Stejně jako je plno slušných motorkářů, najdeš i hodně těch, co se tak nechovají. To je ale průřezově celou společností. Myslím si, že nikdo nikomu nebere to, že mu řidičský průkaz skupiny B na řízení skútru o objemu 125 ccm v ČR stačí. Spíš jde o to, že díky této legislativní změně, kterou si jednotlivé členské státy vysvětlily každý po svém, vznikl v celém systému řidičských průkazů nehorázný nepořádek. A obávám se, že nikdo z nás není nadán takovou pravomocí, aby tenhle stav mohl právně relevantně interpretovat. Takže ve finále to vždy dopadne tak, že řidič si při silniční kontrole bude muset před zasahujícím policistou řízení příslušeného vozidla obhájit. A třeba v zahraničí to může být trošku problém, protože tam mají policisté úplně jinou autoritu než v ČR. A otázkou zůstává, jestli náklady na dodělání příslušné skupiny nebudou nižší než pokuta ze zahraničí za řízení vozidla bez dané skupiny řidičského oprávnění. Tím chci jen říct, že je každého věc na čem, kde a s jakým řidičským průkazem bude jezdit. Pro někoho je ale prostě jednodušší dodělat si skupinu, protože si vlastně není jistý, jak to v jednotlivých státech ve skutečnosti je. Každopádně si ale myslím, že není úplně nezbytné, abychom se tu navzájem uráželi, nemyslíte?

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 17:23

Pro Bud a možná pro další pochybovače:Nikoho neurážím a je na každém rozhodnutí,z jakým oprávněním se bude po silnici pohybovat.Prostě,je asi dost těch,co mají omezující kód a snaží se najít skulinu,která není.Jak jsem psal.Dřív to bylo tak,že řp.B dostali oprávnění na fichla a tím to haslo.
Z dobou přišel boom a motorku chce každý.Ale protože začaly být evidentní problémy,hlavně z mladými motorkáři,tak logicky muselo dojít k legislativním úpravám a jistým výkonovým a věkovým omezením.Harmonizační kódy jsou tzv.pro sjednocení při pohybu v EU.Dřív jsme místo toho museli mít vystavený mezinárodní řidičský průkaz a ten prokazoval oprávnění k řízení toho či onoho vozidla pro danou zemi,kde ještě akceptovali daný mezinárodní řid.průkaz vystavený v ČSSR.
Teď pravděpodobně bude dost naštvaných,ale to není ani můj záměr a ani sarkasmus.Prostě možná dobře,že se to tady začalo pitvat.Myslím,že je tady dost řidičů,kteří mají omezení k řízení 125 skutra.Ale pokud se přihodí to nejhorší-dopravní nehoda,tak po kontrole dokladů je najednou z poškozeného viník.A to proto,že nemá oprávnění k řízení vozidla,které nehodu způsobilo.
Jak tady někdo psal o Áčkařích,tak tam je celá řada omezení nejen věkem,ale i výkonem a dobou,kdy oprávnění získal.

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 18:54

Celou diskuzi by vyřešilo, kdyby někdo vytvořil přehled, do jakých zemí lze na 125 skútru s Béčkem. Kolega v práci (polák) mi říkal že u nich lze s Béčkem dokonce na 125 normální motorku.

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 19:05

To by samozřejmě celou diskusi vyřešilo, problém je kde sehnat relevantní informace :?:

Re: Řidičák B = 125ccm

01 úno 2017, 20:18

Já myslím že stačí trochu googlit. Během chvilky jsem zjistil jednu věc, že všude se řeší motocykl 125 do 11 kW (nikoli skútr). V DE nelze, v AT musí být v ŘP zanesen kód 111, Španělsko - s B min 3 roky starým, Portugalsko - věk nad 25 let, ČR - musí být automatická převodovka, Itálie a Litva - s B ano. V ostat zemích musí být A1. Slovensko asi jako ČR, Polsko údajně taky (i pro moto 125) a tak dále. V čem je teda problém? Já to řešit nemusím, krom D má ŘP kompletní.
Téma uzamknuto