Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod zdeny65 » 31 led 2017, 20:18

Prosím,už to nemotej pořád dokola.Laskavě čti všechno,ne jenom to,co se Ti hodí k Tvojí situaci.Najdi si laskavě technická data o zmíněných strojích,porovnej to z legislativou.Zapomínáš na konstrukční rychlost.A vůbec.Dej pokoj.Jezdi si na čem chceš.Až si rozbiješ hubu a nebo někdo Tobě(A to nepřeju nikomu)a budou Ti právníci tlouct do hlavy to či ono ohledně legislativy,tak shoříš jak papír.Jednoduše řečeno.X lidem nakecali to,že se dá řídit skůtr 125 z řidičákem na auto.Prodej stoupnul o x procent.Skočilo na to dalších x.Ale až se stane průser,tak prodejce neřeší to,že na to nemáš papíry.Srovnej to ze střelnou zbraní.To můžeš mít všechno?Tak si obhajuj co chceš a opravdu jak psal Kříža.Udělejte si papíry na motorku a přestaňte řešit výhody B řidičáku.My ostatní jsme si i na tu podělanou 125ku museli dělat papíry.Ale asi je to o tom,že by se Béčkaři posrali z toho,že budou dělat papíry na motorku a nebo na to nemají?A už dejte s těma papírama pokoj.Jezděte si třeba na FJRku z papírama na mopeda.Nazdar.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Bud » 31 led 2017, 20:31

Po tomhle, co tu zdeny65 napsal,, končím s touto skupinou. Urážet se nenechám.
Uživatelský avatar
Bud

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 128
Registrován: 17 bře 2013, 16:26
Bydliště: Budweis
Skútr / moto: PCX 125
Tuning / úpravy: plexi a kufr GIVI s brzdovým světlem, zásuvka, hodinky, držák mobilu, proužky na ráfky, zámek schránky, nastavitelné páčky Bikers

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod HonzaR » 31 led 2017, 20:53

krizik1 píše:Budu v této diskusi asi už tak padesátý, ale nedá mi to: "nebylo by jednodušší si udělat neomezené áčko???" Ta energie co věnujete na vyhledávání informací, to zapínání stamilionů buněk k pochopení zcela zmatečných předpisů, zákonů a vyhlášek mi přijde (nezlobte se), zcela kontraproduktivní. Než si přečtete celé tohle téma od začátku, tak za stejnou dobu můžete umět testy pro autoškolu. A než si to přečtete podruhé, budete mít na brigádě na tu autoškolu i vyděláno 8)


Jo, tak pod tohle se také podepisuju! :)
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 219
Příspěvky: 1869
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod castielo » 31 led 2017, 21:44

Neviem ci je potrebne sa tu bavit o A-cku, ze by to s nim bolo jednoduchsie je snad kazdemu jasne. Berme ako fakt, ze su tu ludia, ktori aby vyrazili za hranice 2x do roka nepotrebuju silnu moto, a ani nepotrebuju si robit vodicak za 500€. Drzme sa tematu ktore hranice su pre nas otvorene. Zjavne sa toho vela nezmenilo od roku 2014, ale keby mal niekto ine info radi si to tu precitame :)
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod tomkob1980 » 31 led 2017, 22:21

Možná bych jen doplnil, že u tříkolek má vliv na to, s jakým řidičským průkazem mohou být řízeny, i to, jestli je to verze s nožní brzdou a větším rozchodem nebo bez brzy a s menším rozchodem.
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod lzqpmt » 01 úno 2017, 01:11

tady souhlasím, ty tříkolky bez brzdy se řadí do kategorie motorek L3e a ty s brzdou se řadí do kategorie tříkolek L5e. V první řadě tedy záleží na homologaci a pak na počtu kol.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 01 úno 2017, 06:47

To je sice pěkné, ale tu kategorii L5e mám vyznačenou pouze ve velkém techničáku, v malém to není napsané, tam je druh vozidla: motocykl. Tak nevím, jak bych vysvětloval policajtovi někde v rajchu nebo prostě v EU, že mám homologaci L5e a můžu řídit s B-éčkem, když velký techničák s sebou běžně nevozím. Nevím jak to teda máte ostatní tříkolkáři?
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod josuk » 01 úno 2017, 10:34

petr311 píše:.. Tak nevím, jak bych vysvětloval policajtovi někde v rajchu nebo prostě v EU, že mám homologaci L5e a můžu řídit s B-éčkem..

pozn. řešilo se to např. taky zde: maxi-skutry-f5/piaggio-mp3-lt-gilera-fuoco-t2743-360.html
a třeba Sigi toho asi najel po Evropě na tříkolce s B dost..
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod lzqpmt » 01 úno 2017, 11:50

S Béčkem na tříkolku a s B1 na tříkolku do 15kW lze bez problému po celé Evropě. Alespoň nevím o žádné zemi, kde by to nešlo. Naopak s B na 125tku skútr je záležitost závislá čistě na rozhodnutí každé EU země, a proto se to liší. Takže radius je omezený ale dřív to nešlo ani u nás a mohli jsme akorát na pincka.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod krizik1 » 01 úno 2017, 11:57

Takže, téma jsem promazal o některé poslední příspěvky. To že někdo nemá potřebu pořizovat si vyšší verzi ř.p. ho neopravňuje zde paušálně očerňovat jejich majitele. Ano téma má sloužit k informování o možnosti řízení jednotlivých strojů v různých zemích za různých podmínek. Nic víc. Kdo sem ještě napíše, že všichni motorkáři na velkých motorkách si myslí, že jsou nadlidi, nebo že všichni jezdí bezohledně, nebezpečně či podobné duchaplnosti, dostane BAN a hotovo.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod tomkob1980 » 01 úno 2017, 12:11

Tvrdit, že každý, kdo má potřebu si udělat neomezené A, se pak na silnicích chová jako nadčlověk, pro kterého neplatí žádná pravidla, je na můj vkus celkem odvážné (viz příspěvek od petr311, který administrátor správně smazal). Mám neomezené A a nemyslím si, že se chovám tak, jak píšeš. Problémem je paušalizování. Stejně jako je plno slušných motorkářů, najdeš i hodně těch, co se tak nechovají. To je ale průřezově celou společností. Myslím si, že nikdo nikomu nebere to, že mu řidičský průkaz skupiny B na řízení skútru o objemu 125 ccm v ČR stačí. Spíš jde o to, že díky této legislativní změně, kterou si jednotlivé členské státy vysvětlily každý po svém, vznikl v celém systému řidičských průkazů nehorázný nepořádek. A obávám se, že nikdo z nás není nadán takovou pravomocí, aby tenhle stav mohl právně relevantně interpretovat. Takže ve finále to vždy dopadne tak, že řidič si při silniční kontrole bude muset před zasahujícím policistou řízení příslušeného vozidla obhájit. A třeba v zahraničí to může být trošku problém, protože tam mají policisté úplně jinou autoritu než v ČR. A otázkou zůstává, jestli náklady na dodělání příslušné skupiny nebudou nižší než pokuta ze zahraničí za řízení vozidla bez dané skupiny řidičského oprávnění. Tím chci jen říct, že je každého věc na čem, kde a s jakým řidičským průkazem bude jezdit. Pro někoho je ale prostě jednodušší dodělat si skupinu, protože si vlastně není jistý, jak to v jednotlivých státech ve skutečnosti je. Každopádně si ale myslím, že není úplně nezbytné, abychom se tu navzájem uráželi, nemyslíte?
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod zdeny65 » 01 úno 2017, 17:23

Pro Bud a možná pro další pochybovače:Nikoho neurážím a je na každém rozhodnutí,z jakým oprávněním se bude po silnici pohybovat.Prostě,je asi dost těch,co mají omezující kód a snaží se najít skulinu,která není.Jak jsem psal.Dřív to bylo tak,že řp.B dostali oprávnění na fichla a tím to haslo.
Z dobou přišel boom a motorku chce každý.Ale protože začaly být evidentní problémy,hlavně z mladými motorkáři,tak logicky muselo dojít k legislativním úpravám a jistým výkonovým a věkovým omezením.Harmonizační kódy jsou tzv.pro sjednocení při pohybu v EU.Dřív jsme místo toho museli mít vystavený mezinárodní řidičský průkaz a ten prokazoval oprávnění k řízení toho či onoho vozidla pro danou zemi,kde ještě akceptovali daný mezinárodní řid.průkaz vystavený v ČSSR.
Teď pravděpodobně bude dost naštvaných,ale to není ani můj záměr a ani sarkasmus.Prostě možná dobře,že se to tady začalo pitvat.Myslím,že je tady dost řidičů,kteří mají omezení k řízení 125 skutra.Ale pokud se přihodí to nejhorší-dopravní nehoda,tak po kontrole dokladů je najednou z poškozeného viník.A to proto,že nemá oprávnění k řízení vozidla,které nehodu způsobilo.
Jak tady někdo psal o Áčkařích,tak tam je celá řada omezení nejen věkem,ale i výkonem a dobou,kdy oprávnění získal.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod lzqpmt » 01 úno 2017, 18:54

Celou diskuzi by vyřešilo, kdyby někdo vytvořil přehled, do jakých zemí lze na 125 skútru s Béčkem. Kolega v práci (polák) mi říkal že u nich lze s Béčkem dokonce na 125 normální motorku.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod krizik1 » 01 úno 2017, 19:05

To by samozřejmě celou diskusi vyřešilo, problém je kde sehnat relevantní informace :?:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod lzqpmt » 01 úno 2017, 20:18

Já myslím že stačí trochu googlit. Během chvilky jsem zjistil jednu věc, že všude se řeší motocykl 125 do 11 kW (nikoli skútr). V DE nelze, v AT musí být v ŘP zanesen kód 111, Španělsko - s B min 3 roky starým, Portugalsko - věk nad 25 let, ČR - musí být automatická převodovka, Itálie a Litva - s B ano. V ostat zemích musí být A1. Slovensko asi jako ČR, Polsko údajně taky (i pro moto 125) a tak dále. V čem je teda problém? Já to řešit nemusím, krom D má ŘP kompletní.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků