Diskuze o čemkoli.
Téma uzamknuto

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 14:32

Ne, je přesně takhle ...79(<=50cm3)...mohl bych to i naskenovat...

petr311:: Já už si myslím, že to naprosto přesně neví nikdo v celé EU, samozřejmě u nás taky nikdo, každou chvíli je to jinak i tady. Pokud se tady nedopátráme přesně jak to je, tak ještě zkusím zítra zajít u nás na dopravku a uvidím, co se tam dozvím.. :D
Naposledy upravil Mirus1 dne 31 led 2017, 14:38, celkově upraveno 1

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 14:37

Ok, není třeba to dál rozvádět.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 14:50

Mirus1 píše:Ne, je přesně takhle ...79(<=50cm3)...mohl bych to i naskenovat...

petr311:: Já už si myslím, že to naprosto přesně neví nikdo v celé EU, samozřejmě u nás taky nikdo, každou chvíli je to jinak i tady. Pokud se tady nedopátráme přesně jak to je, tak ještě zkusím zítra zajít u nás na dopravku a uvidím, co se tam dozvím.. :D


Mám to také přesně tak zapsané.

Na dopravku nemá cenu v této záležitosti vůbec chodit, věř tomu, že ti nic nového neřeknou, nehledě k tomu, že oni nemusí mít přehled o situaci v jiných státech. Spíše jak už tady bylo zmíněno to chce oslovit zastupitelské úřady jednotlivých států, kam bych chtěl jet a podle toho se zařídit. Nicméně i taková informace nemusí být přesná, protože mnohdy ani ti, co jsou za to placeni, vlastně nemají ponětí, jak si který zákon vlastně vyložit. No proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že jo :-(

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 16:30

Přesně tak, byl jsem bengo a jsem s nimi ve styku stále. Oni ví jen tolik co si někde najdou jako my. Nemá smysl je tím zatěžovat. Já jsem sice ještě na pasblint nikde nejel bez oprávnění, ale kdybych se náhodou rozhodl, tak prostě pojedu :-) Zastupitelé sami nevědí, tak kdo to má vědět. Ještě mám D, a to je třetí výuční list. Třeba bych zapůsobil.... ale ne, narozdíl od nás a od Slovenska, policajti všude působí preventivně. Projel jsem od Německa po Krym autem a nikde mě v cizině, za svých 34 let držitele ŘP, nezastavili smozřejmě tím myslím v EU, Ukrajina je kapitola sama pro sebe). Ano, chybí mi pouze velká mašina, ale nijak zvlášť po ní netoužím, zvlášť když jsme samoživitel a určitě bych ji nevyužil. Vždyť i tady a v okolí je krásně :-) A k moři můžeme k Baltu. Byl jsem loni a vřele doporučuju. Pojedu určitě zase....

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 16:35

Kamarádi,dám si tu práci a jednoduše vypíšu co lze řídit ze skupinou B:
AM- v principu jakékoliv přibližovadlo,které nemá vyšší objem jak 50 cm3 a výkon motoru maximálně 4kW a konstrukční rychlost do 45km/hod.
A1-motocykl z automatickou převodovkou(skůtr) do objemu 125cm3 a výkon maximálně do 11kW.Ale pozor!Ještě je omezení na hmotnost a to 10kg na 1kW výkonu motoru.Pokud je v ŘP harmonizační kód 150,tak toto neplatí a lze jezdit jen ve skupině AM!
A1-lze řídit tříkolku z automatickou převodovkou do objemu 125 cm3 a výkonu do 15kW.Taktéž pozor na kód 150!
B1-lze řídit čtyřkolová vozidla o výkonu do 15 kW a pohotovostní hmotnosti do 400 kg(svoje vlastní hmotnost)
A-lze řídit tříkolky nad 15kW.Pozor na věk!A opět kód.
Z daných pravidel je jasné to,že pokud má někdo oprávnění B a chtěl by jezdit na fichtlovi,tak nelze,jelikož má konstrukční rychlost nad 45km/hod.Na to je potřeba mít oprávnění skupiny A1.
Tak už to dál nepitvejte a zkontrolujte si v řidičákách harmonizační kódy a dle odkazu níže si zjistíte,co máte za omezení.Též pozor na věk!!!

Harmonizační kódy jsou zde:http://www.profiautoskoly.cz/zakony/harmonizacni_kody.htm
Pro problematiku okolo tříkolek je dobré přečíst ještě toto:
http://www.autoklub.cz/aktualita/956-po ... iny-b.html
Pro problematiku okolo čtyřkolek toto:
http://www.quad.cz/jaky-ridicak-na-ctyrkolku

Pro jednoduché určení,co může kdo řídit jednoduchá prezentace:
AM-stará Babeta,moped Stadion S11 a ostatní co mají max.rychlost 45 km/hod. a výkon do 4kW.
A1-Pouze skůtr do 125cm3.Pokud je v ŘP harm.kód 150 tak je na řadě zase Stadion.
A1-Tříkolky do 125cm3 a do 15kW.Opět pozor na kód!
B1-Čtyřkolky do 15kW a do 400 kg.

Doufám,že jsem neudělal někde chybu.Ale dalo to zabrat.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:06

V pořádku, jen u A1 upřesnění. Ne pouze skútr, ale: lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW
Naopak lze mít A1 s omezením harmonizačním kódem pouze na automat (skútr), alespoň některé AŠ to vyučují

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:10

Tak teď jsem zmatenej už totálně :mrgreen:

Pokud mám dejme tomu A1 s kodem 150,pak jsem omezen na 50ccm a konstrukční rychlost 50Km/h?
A pokud mám B,pak smím řídit pouze skútr do 11kW a 125ccm? Chápu to dobře?
Vím,že se ptám jak trubec,ale totálně jsem se do toho zamotal :roll:
Naposledy upravil Richie01 dne 31 led 2017, 17:15, celkově upraveno 1

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:14

Ano.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:15

... díky.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:32

Prosím Tě,pokud máš u A1 autorizační kód 150,nebo nově 79,tak to je omezení,které vrací opět do skupiny AM.A to platí PRO celou A1.Tedy i tříkolky.Psal jsem,že si u kategorií-skupin hlídat harm.kódy.Ten platí PRO CELOU SKUPINU!

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:45

Ještě větší guláš: A1 s harm. kodem 150 znamená 50ccm bez omezení rychlosti - třeba Simson, fichtl, atd.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:46

Budu v této diskusi asi už tak padesátý, ale nedá mi to: "nebylo by jednodušší si udělat neomezené áčko???" Ta energie co věnujete na vyhledávání informací, to zapínání stamilionů buněk k pochopení zcela zmatečných předpisů, zákonů a vyhlášek mi přijde (nezlobte se), zcela kontraproduktivní. Než si přečtete celé tohle téma od začátku, tak za stejnou dobu můžete umět testy pro autoškolu. A než si to přečtete podruhé, budete mít na brigádě na tu autoškolu i vyděláno 8)

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 17:52

No on je tu jeden problém. Jsou tu např ženy a dívky, nebo spousta jako já, kterému bude 68 a více, a my už asi na žádnou silnější mašinu nesedneme. A pro nás je dost důležité, jak je to např. s cestou do Rakous (mám to 45 km). Tak proto už o žádném A už alespoň já neuvažuji, není proč.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 18:08

HonzaR píše:Ještě větší guláš: A1 s harm. kodem 150 znamená 50ccm bez omezení rychlosti - třeba Simson, fichtl, atd.

Ne to je zase špatná informace.Uznám,chybně jsem u A1 uvedl údaj o rychlosti.Objem je dle kódu omezený na 50cm3 a rychlost omezena není,jako v kategorii AM.Ale podmínka je automatická převodovka.Omlouvám se.Ale Simson ani fichtl do toho nespadá a musí se dělat A1 samostatně.U A1 je pro béčkaře automatická převodovka a to ani jeden stroj nemá.A prosím začal se dávat do řp nová harm.kód místo 150 je to 79!Pánové a prosím,nedělte u skupin podkategorie.Omezení se VŽDY týká pro celou skupinu.
A proto,jak radí Kříža.Udělejte si papíry A nemusí se řešit to,co každý chce prosadit,že je to tak,jak si to vyložil.Prostě a jasně.Z B papírama,kde je kód 150 a nově 79 se dá jezdit na Stadionu,skůtrovi do 50cm3 a čtyřkolce.Simsony,fichtly apd.vynechte.To je kategorie A1 a to dělaná zvlášť a ne volná z papírama typu B.

Re: Řidičák B = 125ccm

31 led 2017, 19:57

zdeny65 píše:....Ne to je zase špatná informace.Uznám,chybně jsem u A1 uvedl údaj o rychlosti.Objem je dle kódu omezený na 50cm3 a rychlost omezena není,jako v kategorii AM.Ale podmínka je automatická převodovka.Omlouvám se.Ale Simson ani fichtl do toho nespadá a musí se dělat A1 samostatně...


Tvá informace je bohužel ta špatná, sám vlastním ŘP se skupinou A1 s harmonizačním kódem 79 (<=50cm3) a právě tato skupina mi umožňuje jezdit na Simsonu nebo Mustangu, což jsem si několikrát ověřil při silničních kontrolách a nepotřebuji k tomu žádné plné A. Zrovna tak není tato skupina podmíněna automatickou převodovkou, ale platí i pro plnohodnotné lehké motocykly do 125cm3, viz například http://www.ibesip.cz/cz/legislativa/ridicska-opravneni-a-ridicske-prukazy:

A1

  1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
  2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW


_______________________
Odesláno z "founa"
Téma uzamknuto