Kamarádi,dám si tu práci a jednoduše vypíšu co lze řídit ze skupinou B:
AM- v principu jakékoliv přibližovadlo,které nemá vyšší objem jak 50 cm3 a výkon motoru maximálně 4kW a konstrukční rychlost do 45km/hod.
A1-motocykl z automatickou převodovkou(skůtr) do objemu 125cm3 a výkon maximálně do 11kW.Ale pozor!Ještě je omezení na hmotnost a to 10kg na 1kW výkonu motoru.Pokud je v ŘP harmonizační kód 150,tak toto neplatí a lze jezdit jen ve skupině AM!
A1-lze řídit tříkolku z automatickou převodovkou do objemu 125 cm3 a výkonu do 15kW.Taktéž pozor na kód 150!
B1-lze řídit čtyřkolová vozidla o výkonu do 15 kW a pohotovostní hmotnosti do 400 kg(svoje vlastní hmotnost)
A-lze řídit tříkolky nad 15kW.Pozor na věk!A opět kód.
Z daných pravidel je jasné to,že pokud má někdo oprávnění B a chtěl by jezdit na fichtlovi,tak nelze,jelikož má konstrukční rychlost nad 45km/hod.Na to je potřeba mít oprávnění skupiny A1.
Tak už to dál nepitvejte a zkontrolujte si v řidičákách harmonizační kódy a dle odkazu níže si zjistíte,co máte za omezení.Též pozor na věk!!!
Harmonizační kódy jsou zde:http://www.profiautoskoly.cz/zakony/harmonizacni_kody.htm
Pro problematiku okolo tříkolek je dobré přečíst ještě toto:
http://www.autoklub.cz/aktualita/956-po ... iny-b.htmlPro problematiku okolo čtyřkolek toto:
http://www.quad.cz/jaky-ridicak-na-ctyrkolkuPro jednoduché určení,co může kdo řídit jednoduchá prezentace:
AM-stará Babeta,moped Stadion S11 a ostatní co mají max.rychlost 45 km/hod. a výkon do 4kW.
A1-Pouze skůtr do 125cm3.Pokud je v ŘP harm.kód 150 tak je na řadě zase Stadion.
A1-Tříkolky do 125cm3 a do 15kW.Opět pozor na kód!
B1-Čtyřkolky do 15kW a do 400 kg.
Doufám,že jsem neudělal někde chybu.Ale dalo to zabrat.