Diskuze o čemkoli.
12 kvě 2015, 21:58
Thanks for explanation but finally we've already knew that. The Austrian OAMTC could answer if it is possible to apply to their course to get special paper instead of the code.
12 kvě 2015, 23:18
Jenže kódy 100 a výše, jsou vnitrostátní kódy platné pro řízení na území členského státu, který vydal řidičský průkaz. Takže když budu splňovat podmínky k řízení (např. věk, doba udělení příslušné skupiny) dané země a samozřejmě kód nemám, tak mohu po území onoho státu jet.
Mj. na serveru Europa.eu se píše: Řidičské průkazy v EU
Pokud byl váš průkaz vydán v zemi EU, můžete s ním řídit kdekoli v Unii.
Kategorie AM, A1, A2, A, B, BE, B1, B1E, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D a DE jsou uznávány v celé Evropě.
Dále doporučují v případě nejasností kontaktovat příslušný konzulát. Což jsem udělal.
Takže abychom předešli věčným doahadům, ještě jsem napsal do Poradenství EK a do týdne by měli odpovědět.
12 kvě 2015, 23:52
No ještě aby to bylo jinak, pokud mám AM, A1, A2, A, B, BE, B1, B1E, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D a DE, tak mi to samozřejmě platí i v Německu na stejné skupiny vozidel. To by bylo už trošku hodně na palici, kdybych v Čechách mohl řídit auto se skupinou B a v Německu na to chtěli něco jiného. Tady to ale neřeší situaci, neboť se bavíme o řízení 125ccm se skupinou B, což si každá země na základě obecného povolení EU zřizuje sama podle svého. Nevim, co je tady na tom k nepochopení, že platí zákon země, ve které se zrovna nacházím. Ta vyjádření rakouských policajtů jsou bohužel chybná, neboť oni počítají s tím jejich řidičákem a harmonizačním kódem, né s cizím, byť evropským řidičákem.
Místo toho kafrání od roku 2013 už jste mohli všichni být dávno v autoškole a měli byste klid.
13 kvě 2015, 00:28
Nevytrhávej prosím věty z kontextu. Ten přehled skupin jsem uvedl v souvislosti v případě nejasností, že se má konzultovat s konzulem. A pokud ti vadí tato diskuze, jako admin ji můžeš zrušit. Každý má svůj rozum a ví proč si "vyšší" skupinu oprávnění nedělá. Není to už ohraná písnička? Ano, ta možnost tu už přes dva roky je, tak proč o věcech týkajících se kolem ní, nediskutovat?
13 kvě 2015, 08:28
austria píše:Hello,
the statement from Eva S. is not correct...
It is really great!
But I think, it could be interesting to know some case, when it was solved. Any precedent. Maybe, it will not such a problem in practice as we expect..? Maybe..
13 kvě 2015, 08:43
satanachist píše:Nevytrhávej prosím věty z kontextu. Ten přehled skupin jsem uvedl v souvislosti v případě nejasností, že se má konzultovat s konzulem. A pokud ti vadí tato diskuze, jako admin ji můžeš zrušit. Každý má svůj rozum a ví proč si "vyšší" skupinu oprávnění nedělá. Není to už ohraná písnička? Ano, ta možnost tu už přes dva roky je, tak proč o věcech týkajících se kolem ní, nediskutovat?
Diskuse mi nevadí, jenom mi nejde do hlavy, co je tady po tak dlouhé době k nepochopení,
že každý stát to má prostě jinak a podle svého a některý, jako např. Rakousko nedovoluje řídit 125ccm s B s jiným, než rakouským řidičákem a jejich unikátním harm. kódem a dále zde v tomto případě není povinnost žádného státu uznat tuto možnost občanovi státu jiného, záleží na zákonech každého státu, co dovolí a zda si to nechá jen pro své občany nebo to zobecní téměř pro všechny.
Slováci mají podmínku držení skupiny B minimálně dva roky a o zemi vydání řidičáku se nezmiňují, takže tam je to třeba OK. U nás je to ještě benevolentnější, neboť ČR neřeší, zda je to řidičák Němce, Rakušana, Francouze atd. a jak ho má dlouho.
13 kvě 2015, 08:48
Vedecký pracovníci,keby ste takto postupovali aj vo veciach sexu tak si nikdy ani nezatrt...Kým by ste všetko preverili tak by vám ten oný dávno vyschol.
Jazdite slobodne po EU to vám radí Forester alebo potom sedte pri PC a vypisujte od vrátikom až po prezidentovi a ešte viac budete mať v tom guláš.Nikdy vám vo vyspelej krajine EU nebude robiť nikto problémi sú tam rozumovo dávno v predu ako mi bohužial.
13 kvě 2015, 09:22
Samozrejme, pokial sa ti tam nič nestane (nehoda). Ľahko sa to hovorí tým ktorí ten vodičák majú.
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
13 kvě 2015, 09:29
Je to krásná a poučná diskuze...rád ji sleduji,jak
zde mnozí hořekují že nemužou do zahraničí a při tom tráví sezonu u počítače.... a nebo mají roční najezd 2.000km.
Bud je v tom rodina,nebo špatné počasí.... a nebo se vždy něco najde... ale žvanit tady,to jo...ale aspon se tu člověk pobaví...
13 kvě 2015, 09:42
Sigi klid, každému třeba není dáno tolik času, volnosti a financí jako tobě, aby mohl mít desetitisícové nájezdy a užívat si to. Buď rád za tu svou pohodu. Tady se ale řeší to, že by tady chtěl mít každý druhý něco v podstatě zadarmo a spoléhá na plky zahraničních kolegů v jedné stopě. Kdo chce opravdu jezdit svobodně a bez starostí, tak si to zařídí tím, že si prostě zaplatí autoškolu a za 14 dní včetně všeho odchází se skupinou A a má klid. Průměrně to stojí v ČR kolem 6000,-Kč, což není částka likvidační a za ten klid to snad stojí.
13 kvě 2015, 10:53
Samozrejme, pripúšťam nehody sa stávajú a mi sme na tom horšie ako plechovkári ale treba jazdiť normálne nerobiť priestupky a potom ani pes po tebe neštekne.Prejazdil som štáty ako Rakúsko,Nemecko,Holandsko,Belgicko,Francúzko,Anglicko,Maďarsko,Polsko,Chorvátsko,Slovinsko,Bosna a Hercegovina,Srbsko,Taliansko a neviem ešte čo ale vodičák som nemusel vytiahnúť z vrecka.Neviem si ani vo sne predstaviť že toto cestovanie by mi bolo odoprené skrz to že nemám nejaké oprávnenie ako vodičák z velkým "A" alebo cestovný pas.Myslím že ten kto chce cestovať tak toto musí absolvovať a kto je lenivý sa naučiť paragrafy na skúšky alebo je lakomý investovať peniaze nech sa vozí okolo komína a nehladá skulinky ako sa tomuto vyhnúť.
Umožnenie jazdiť na skútri s vodičákom "B" nebolo vymyslené kvôli tomu aby sa týto vodiči premávali po celej EU ale na to aby ubudlo na cestách čo najviac áut a nezaplňali sa v mestách zbytočne parkovacie miesta.
Stále platí to čo vám napísal Vratas citujem:
"Místo toho kafrání od roku 2013 už jste mohli všichni být dávno v autoškole a měli byste klid"
13 kvě 2015, 12:45
Diskuse (z lat. discussio od dis-quatere, pře-třásat, zkoumat, diskutovat) je věcný rozhovor několika osob nad určitým tématem, jehož cílem není rozhodovat, nýbrž věc pečlivě rozebrat z různých stránek, shromáždit argumenty a případně připravit půdu pro racionální rozhodnutí.
Diskuse od účastníků vyžaduje:
věcnost: věnovat se tématu a argumentovat, nikoli napadat nebo překřikovat,
otevřenost: nevylučovat nikoho, kdo může k danému tématu přispět;
poctivost: podstatné informace nesmějí účastníci zatajovat nebo tvrdit něco, čemu sami nevěří;
trpělivost: pochopení argumentů druhého může vyžadovat čas;
zdvořilost, která vyjadřuje společný zájem všech na každé věcné informaci.
A o tom jsem myslel, že je toto fórum. Takže, pokud tady tomu tak není - ok, vzdávám se tohoto fóra. STAY PROUD!
13 kvě 2015, 12:54
souhlasím s Foresterem, ale na druhou stranu je pochopitelný, že někdo prostě autoškolu na rozšíření řidičáku absolvovat nechce, je to pro něho zbytečný. Ono taky ta úprava zákona o provozu (napříč celou EU) právě kvůli lidem, co rozšiřovat řidičák nechtějí a nebudou, byla myšlená a dělaná. Jinak to nemuseli v EU vůbec zavádět. Protože cílem právě bylo i lidi, co rozšiřovat nikdy nebudou, dostat na bezpečnější (ve srovnání s 50ccm) skútry.
Čili je podle mého otázka, jestli má cenu spekulovat co by kdyby (řidičák jsem v cizině taky nevytahoval). Jestli existuje případ, že se Béčkař na 125ccm skútru do potíží dostal a špatně to pro něj dopadlo. Předpokládám totiž, že kdyby nakonec rozhodoval třeba soud pro lidská práva ve Štrasburku, tak tohle špatně dopadnou nemůže (EU by byla sama proti sobě)! Ale precedens asi zatím není. A dokud nebude, jasno asi taky nebude. (někdo z Béčkařů se holt bude muset jako pokusný králík obětovat, případně nějaký precedetní případ najít..)
13 kvě 2015, 13:00
satanachist píše:Diskuse (z lat. discussio od dis-quatere, pře-třásat, zkoumat, diskutovat) je věcný rozhovor několika osob nad určitým tématem, jehož cílem není rozhodovat, nýbrž věc pečlivě rozebrat z různých stránek, shromáždit argumenty a případně připravit půdu pro racionální rozhodnutí.
Diskuse od účastníků vyžaduje:
věcnost: věnovat se tématu a argumentovat, nikoli napadat nebo překřikovat,
otevřenost: nevylučovat nikoho, kdo může k danému tématu přispět;
poctivost: podstatné informace nesmějí účastníci zatajovat nebo tvrdit něco, čemu sami nevěří;
trpělivost: pochopení argumentů druhého může vyžadovat čas;
zdvořilost, která vyjadřuje společný zájem všech na každé věcné informaci.
A o tom jsem myslel, že je toto fórum. Takže, pokud tady tomu tak není - ok, vzdávám se tohoto fóra. STAY PROUD!
Tak pokud chcete kluci diskutovat stále o tom samém, co nijak nezměníte a považujete takovou diskusi za racionální, tak to potom OK. A pokud berete mé doporučení na rozšíření skupin, které je v tomto tím racionálním řešením, jako útočné, tak už nevím, co bych napsal. Běžte si to v tom případě vyzkoušet na ten západ a uvidíte, zda to projde nebo skončíte v base s tučnou pokutou pár tisícovek EUR.
13 kvě 2015, 13:36
libor_m píše:How can we get a special Austrian code into Czech driving licence. IMHO this is nonsence for Czechs...
BrAtKo píše:Thanks for explanation but finally we've already knew that. The Austrian OAMTC could answer if it is possible to apply to their course to get special paper instead of the code.
The austrian authorities can only put this code into austrian driving licenses.
Anyone can complete this course and receive a confirmation about this, but this confirmation does not authorize to ride 125cc. Even Austrians are not allowed to ride a bike (125cc) only with this confirmation.
But with this confirmation, the austrian authorities will check, if the B class driving license was held uninterrupted for 5 years, and will put the code "111" into austrian driving license. But this is only applicable for austrian drivers and austrian licences, because austrian authorities can only see interruptions of austrian licences and because austrian authorities cannot write into foreign driving licenses.
So the OAMTC can teach you how to ride a bike (and can give you a confirmation about this), but the OAMTC cannot help you to get the code "111" into your driving license.
Greetings form
Austria