Vratas píše:PBM2 píše: U obsahu 300 ccm platí jiná pravidla silničního provozu, než u 125 ccm? Od kdy?
Sedni si někdy pokud budeš mít možnost na skútra 300ccm a více, nejlépe 600cm, třeba Hondu SilverWing nebo Burgmana a vem z plna za plyn. Pak po zvyku na tu malinkou mašinku, kterou řídíš, zjistíš, že ty zkoušky jsou nutné, byť pravidla jsou stejná.
Totéž bychom mohli říct u auta. Zkus se třeba projet v trabantu nebo podobném přibližovadle a pak třeba v nejvýkonnějším Porsche, Lamborghini a vem za plný plyn. Myslím, že to bude také brutální rozdíl. A víš co je na tom zajímavé? Že přes tyto výrazné výkonové rozdíly můžeš všechny tyto auta řídit jen s B-čkem, a přitom nikoho už nezajímá, že autoškolu jsi dělal někde na stařičké Š 105 apod.
Plně souhlasím s tím, co tady napsal např. PBM2, satanachist atd. S těmi řidičáky u jednostopých, potažmo třístopých (mp3) vozidel udělali totální guláš. Kdysi v tuhé komančské totalitě jsem měl hned v 15-ti papíry na 50ccm, tehdy jsem mohl řídit Jawa 21 - Pionýr, případně Simson. Teď po převratě, když se pro změnu cpeme do zadku "západu" tak přišli na to, že už nejsem způsobilý řídit motocykl 50ccm, byť jsem i na něm dělal zkoušky, ale mohu sedlat jen padinu do rychlosti 45km/h. Naproti tomu ti chytráci přišli na to, že i kdybych neměl papíry na 50ccm, tak stačí, že mám B a najednou mohu hned řídit skútr do objemu 125ccm a 11kW. No a aby toho absurdistánu nebylo málo, tak s B-čkem prý dokonce smím řídit takovou raketu jako je MP3 500, hlavně když to bude mít nějaký trapnou nožní brzdu.
Měl jsem možnost se projet na Beverly 300ccm, řeknu ti, že oproti moji Beverly 125 žádný podstatný rozdíl. Ovládání naprosto shodné, akorát o něco málo větší záběr a vyšší maximálka, a to je tak vše, takže si myslím, že každý, kdo zvládne jízdu na 125ccm, tak by mohl bez problémů sedlat skútr do objemu řekněme 300-350ccm. Jenže ono to legálně nejde, a víš proč??? Protože bych si musel jít dělat papíry na mnohem výkonnější motorce s úplně odlišným ovládáním, a přitom vůbec nemám zájem na motorce jezdit!! Chápeš ten rozdíl?? Navíc, jak už to bylo tady zmiňováno, dost lidí třeba by nemohlo ani motorku ze zdravotních důvodů řídit, ale přitom skútr ano.
Měl jsem možnost jet i na MP3 500LT a tam už je oproti např. Beverly 300 podstatný rozdíl, jak v síle záběru, tak maximálce a i v řízení, no a oproti skútrům 125ccm ani nemluvě... Rozum postojí nad tím, že vůbec umožnili takový stroj řídit jen s B bez jakékoliv zkušenosti. Já nemít už něco vyježděno na skútru 125ccm, tak nevím nevím...
Takže jednoznačně je totální chaos u řidičských oprávnění pro jednostopá vozidla. Nemám nic proti tomu, kdyby byli třeba zavedli nějakou kondiční zkoušku na prokázání způsobilosti řídit skútr do objemu 350ccm při stávajícím B a pak po úspěšném absolvování neomezená platnost po EU. A nebo možnost udělat papíry jen na skútry, tzn., že jízdy i zkoušky by byly jen a jen na skútru. Ale tohle v EU prosadit by bylo asi nad lidské síly.
Takže nám nezbývá, než se pohybovat v rámci zákona a jak píše satanachist, vyprdněme se v tomto vláknu řešení nějakého A, ale raději buďme vděčni za to, že se ledy lámou a pravidla se pomaloučku sjednocují v celé EU, takže kdo bude chtít, bude mít možnost po EU vyrazit na skútru 125ccm i s jen B-čkem.