Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Lubik » 04 bře 2015, 20:14

Vratas - palec nahoru.
Ono stačí přesednout z PCX 125ccm na X-maxe 400ccm (což není žádná raketa) jako jsem to udělal já, to je sakra rozdíl ..... taky jsem byl vykulenej :-)
Velký rozdíl, jak na velikosti tak na rychlosti ...
Lubik
 

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 04 bře 2015, 20:57

Máte pravdu, ale když jsou nějaké základy, byť na 50ccm, tak se člověk učí rychleji. Já se projížděl na kámošově SW600 a během pár km jsem jej měl v ruce. Záleží na tom, jaký má kdo k tomu ježdění cit a vztah. Určitě taky nejezdíte stále auty o stejním výkonu a objemu. Jinak to paskvil ohledně B-125ccm není (jinak ale ano).Průzkumem ÚAMK se nezvýšilo procento skútrařů ani o ň, tak se ani nezapočítávají zvlášť do statistik. Nehody způsobují vesměs motorkáři a minimum skútrařů. V tom Maďarsku už se taky o tom jedná, jelikož chtějí taky ulevit velkým městům.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod cendab » 04 bře 2015, 21:38

Vratas- Moc se mi líbí tvoje zmínka o tom že testy jsou stejné...tak u mě by testy stejné nabyly protože já bych kvůli Dčku musel udělat test na plnej počet,na rozdíl od velkýho A.A co se týká tech zkoušek jízdy? Řeknu to takhle...Přišel jsem do autoškoly a ptám se jak to probíhá...a bylo mi zděleno..Jo pane naučíte se testy a pak se párkrát svezete...no jo ale když tak na Vás pane koukám bude to asi problém protože my tu máme takovou čínskou dvěpade a já se obávám že přes Vás nedošáhnu na ty řidítka co tam máme namontovaný před vašim pupkem,ale jestli jak říkáte jezdíte na skútru 125 tak je to v pohodě a na jízdy se vylašlem...Jenom se budem modlit že při závěrečkách bude mít zkušební komisař dostatečně dlouhé ruce.Ono pane na rovinu my vás tady ohledně jízdy asi stejně nic jinýho nenaučíme než to co do teď umíte,ty zkušenosti získáte pouze pravidelným ježděním...Tak že pro mě to má jednu základní informaci... Co Vy s velkym Ačkem právě vylezlý z autoškoly umíte navíc než Já ,kterej řídím cca 30let a ročně najedu kolem 70ti tisíc a jsem vyježděnej ze 125. Pro mě je to rozhodně lepší přechod než kdybych vyjel z tý autoškoly a měl zkušenosti z 50ky a za sebou cca pět hodin se strejcem za zadkem na čínkym Chulanu nebo jak se ten stroj jmenoval.
cendab

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 28
Registrován: 12 lis 2014, 20:11
Skútr / moto: Majesty 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 04 bře 2015, 22:56

Je to tak. Jen je teď změna, že když bys ty testy neudělal, hned ti papíry nevezmou. Až po několikaterém pokusu by tě poslali na přezkum. Mám taky D, tak to mám stejně. Ono už v té směrnici EU je dáno, že D je nadřazena všem skupinám (logicky), tak člověk by měl umět jezdit se vším..... Realita je taková, že kdybych neměl AM, tak musím odkroutit slalom na "pincku" :-) a dělat testy na plný počet.... stupid.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 04 bře 2015, 23:34

cendab píše:Vratas- Moc se mi líbí tvoje zmínka o tom že testy jsou stejné...

Kde prosimtě píšu, že testy na řidičák jsou stejné?
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 05 bře 2015, 10:01

Jen pro upresneni predchozich nepresnosti - pardon za OT:

- A jsem dodelaval 09/2013, taky mam od vojny sk. BCD
- pri zkousce system generuje z testovych otazek pouze omezene spektrum pro sk. A,
- bodovy limit je pouze pro A, bez ohledu na vlastnictvi D (jinak to platilo mozna pred lety),
- mel jsem odjeto (na 50ccm za mlada i na skutru 125 po novele) pres 15 tis. km, ale i tak mi rady a tipy instruktora v provozu daly hodne.

Ale kazdy at se rozhodne sam a pak tomu uzpusobi sve moznosti... a hlavne si uziva radost z jizdy :)
Naposledy upravil Gandalf dne 05 bře 2015, 15:26, celkově upraveno 1
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 05 bře 2015, 10:23

https://www.youtube.com/watch?v=aqA0jPJhBGg Prosím, dále už neprobírat možnost udělat si velké A. Novela je už v platnosti dva roky, tak kdo chtěl si udělal velké A, kdo ne využívá novelizaci a jezdí s B na 125ccm.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 05 bře 2015, 10:45

Vratas píše:
PBM2 píše: U obsahu 300 ccm platí jiná pravidla silničního provozu, než u 125 ccm? Od kdy? :?:


Sedni si někdy pokud budeš mít možnost na skútra 300ccm a více, nejlépe 600cm, třeba Hondu SilverWing nebo Burgmana a vem z plna za plyn. Pak po zvyku na tu malinkou mašinku, kterou řídíš, zjistíš, že ty zkoušky jsou nutné, byť pravidla jsou stejná.

Totéž bychom mohli říct u auta. Zkus se třeba projet v trabantu nebo podobném přibližovadle a pak třeba v nejvýkonnějším Porsche, Lamborghini a vem za plný plyn. Myslím, že to bude také brutální rozdíl. A víš co je na tom zajímavé? Že přes tyto výrazné výkonové rozdíly můžeš všechny tyto auta řídit jen s B-čkem, a přitom nikoho už nezajímá, že autoškolu jsi dělal někde na stařičké Š 105 apod.

Plně souhlasím s tím, co tady napsal např. PBM2, satanachist atd. S těmi řidičáky u jednostopých, potažmo třístopých (mp3) vozidel udělali totální guláš. Kdysi v tuhé komančské totalitě jsem měl hned v 15-ti papíry na 50ccm, tehdy jsem mohl řídit Jawa 21 - Pionýr, případně Simson. Teď po převratě, když se pro změnu cpeme do zadku "západu" tak přišli na to, že už nejsem způsobilý řídit motocykl 50ccm, byť jsem i na něm dělal zkoušky, ale mohu sedlat jen padinu do rychlosti 45km/h. Naproti tomu ti chytráci přišli na to, že i kdybych neměl papíry na 50ccm, tak stačí, že mám B a najednou mohu hned řídit skútr do objemu 125ccm a 11kW. No a aby toho absurdistánu nebylo málo, tak s B-čkem prý dokonce smím řídit takovou raketu jako je MP3 500, hlavně když to bude mít nějaký trapnou nožní brzdu.

Měl jsem možnost se projet na Beverly 300ccm, řeknu ti, že oproti moji Beverly 125 žádný podstatný rozdíl. Ovládání naprosto shodné, akorát o něco málo větší záběr a vyšší maximálka, a to je tak vše, takže si myslím, že každý, kdo zvládne jízdu na 125ccm, tak by mohl bez problémů sedlat skútr do objemu řekněme 300-350ccm. Jenže ono to legálně nejde, a víš proč??? Protože bych si musel jít dělat papíry na mnohem výkonnější motorce s úplně odlišným ovládáním, a přitom vůbec nemám zájem na motorce jezdit!! Chápeš ten rozdíl?? Navíc, jak už to bylo tady zmiňováno, dost lidí třeba by nemohlo ani motorku ze zdravotních důvodů řídit, ale přitom skútr ano.

Měl jsem možnost jet i na MP3 500LT a tam už je oproti např. Beverly 300 podstatný rozdíl, jak v síle záběru, tak maximálce a i v řízení, no a oproti skútrům 125ccm ani nemluvě... Rozum postojí nad tím, že vůbec umožnili takový stroj řídit jen s B bez jakékoliv zkušenosti. Já nemít už něco vyježděno na skútru 125ccm, tak nevím nevím...

Takže jednoznačně je totální chaos u řidičských oprávnění pro jednostopá vozidla. Nemám nic proti tomu, kdyby byli třeba zavedli nějakou kondiční zkoušku na prokázání způsobilosti řídit skútr do objemu 350ccm při stávajícím B a pak po úspěšném absolvování neomezená platnost po EU. A nebo možnost udělat papíry jen na skútry, tzn., že jízdy i zkoušky by byly jen a jen na skútru. Ale tohle v EU prosadit by bylo asi nad lidské síly.

Takže nám nezbývá, než se pohybovat v rámci zákona a jak píše satanachist, vyprdněme se v tomto vláknu řešení nějakého A, ale raději buďme vděčni za to, že se ledy lámou a pravidla se pomaloučku sjednocují v celé EU, takže kdo bude chtít, bude mít možnost po EU vyrazit na skútru 125ccm i s jen B-čkem. :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 05 bře 2015, 11:26

Ještě poslední reakce. Peťo, máš pravdu, že zákonodárci námi zvolení na nás v EU kálí (a to nejn v tomto "oboru"). Psal jsem poslanci Zavadilovi (už jsem to tu zmiňoval) ohledně sjednocení řízení 125ccm v celé EU. Já naivka si myslel, že mi aspoň odepíše, jestli podá návrh apod.....nic. Je společný přítel mého kamaráda - kytaristy a rocker tělem i duší. Tak jsem doufal, že tak nějak držíme basu.....absolutní nezájem.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod elem » 05 bře 2015, 13:30

On mu tam nekdo urcite tridi postu, tak se to k nemu asi ani nedostalo.
Piaggio MP3 500LT Business Obrázek
http://www.scbrno.cz
Uživatelský avatar
elem

500+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 723
Registrován: 30 dub 2007, 18:25
Bydliště: BRNO
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Business 2013
Tuning / úpravy: Honda PCX 125, 2013, 8000km, IXIL, (prodana 19.6.2014)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod eddie29 » 07 bře 2015, 17:43

Pokud se nepletu, tak na automobil je moznost udelat ridicak jenom na automat ne, tak proc to nemuzou udelat i na moto?
Bylo F15 TUNED,Teď už jenom DERBI GP1 a F12
Uživatelský avatar
eddie29

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 291
Registrován: 01 lis 2010, 15:39
Skútr / moto: Bylo F15,F12/derbi gp1 125/teď Ymah fz8 a Xmax250

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 07 bře 2015, 18:23

eddie29 píše:Pokud se nepletu, tak na automobil je moznost udelat ridicak jenom na automat ne, tak proc to nemuzou udelat i na moto?


Vldičák len na automat?To píšeš asi z USA ne?Alebo som to nepochopil správne?
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5563
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Dogs » 07 bře 2015, 18:38

Asi nepochopil, u nás si opravdu můžeš udělat B jen na automat, máš to pak napsané v ŘP a manuál nesmíš řídit. Typicky toto dělají starší ženy :)
Po dlouhé pauze >Aprilia SR 50 R SBK> Aprilia SR MAX 125 >Yamaha X-MAX 400....
Uživatelský avatar
Dogs

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 261
Registrován: 17 črc 2013, 19:10
Bydliště: Jižní okraj Prahy
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400, Aprilia SR Max 125
Tuning / úpravy: Akrapovič......Aprilka = Sportovní plexi, výfuk RP, zrcátka, led blinkry, proužky...

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod eddie29 » 07 bře 2015, 19:10

Ano v Cesku muzes udělat ridicak pouze na automat. Pokud neco nevis, neznamena, ze to nejde....
Bylo F15 TUNED,Teď už jenom DERBI GP1 a F12
Uživatelský avatar
eddie29

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 291
Registrován: 01 lis 2010, 15:39
Skútr / moto: Bylo F15,F12/derbi gp1 125/teď Ymah fz8 a Xmax250

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod BrAtKo » 11 kvě 2015, 09:39

Ahojte, vcera som sa zucastnil na motoskole v Rakusku, ktoru organizuje policajny sportovy zvaz. Pytal som sa tam na moznost jazdit po rakusku pre nasich vodicov s Bckom. Instruktor to siel overit ku kolegovi, co tomu rozumie a posolstvo znie, kedze ste v EU a u vas mozete jazdit s B na skutroch 125ccm, nie je ziadny problem jazdit rovnako v Rakusku. Tolko moje zistenie.
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků