To je hezké - "každý svého štěstí strůjce"...
Spíše je to "zákonodárci našeho štěstí strůjci". Tak dlouho vymýšleli skupiny, až je z toho hezký paskvil. Můžeš jezdit na 125 ccm, do 11 kW, ale stejně tak i na 500 ccm, ale ve verzi LT, s nožní brzdou. Cokoliv mezi tím nebo bez nožní brzdy už si žádá dodělat skupinu. A proč vlastně? Zbytečně. To jsem nevěděl, že skůtry, ať už mají jakýkoliv obsah, se kromě rozměrů, rychlosti, hmotnosti a dalších takových vlastností tak liší v ovládání, že je nutné si udělat další skupinu. U obsahu 300 ccm platí jiná pravidla silničního provozu, než u 125 ccm? Od kdy?
Chápu, že je nutné projít kurzem na motorce s nožním řazením, protože je to zcela o něčem jiném po stránce ovládání a celkové souhry při jízdě, než u skůtru. Ale u automatu? O tom, že skupiny jsou svým způsobem paskvil, svědčí třeba i to, že u auta se můžeš s B ploužit v městském vozítku o obsahu do 1 litru s maximálkou někde do 130 km/hod (a to už se rozsypává) stejně jako s BMW poslední řady a maximálce někde na hranici 200 km/hod (pokud to má omezovač). Tady je jedna skupina pro širokou řadu obsahů a výkonů, ale u skůtrů to nejde? Na tuto otázku by asi nikdo nahoře neuměl srozumitelně odpovědět. Jediným faktem tedy zůstává, že "je to zákon a ten se musí dodržovat, žádnou logiku v tom nehledejte". A basta
Edit: jo a jak už tu bylo zmíněno, ne každý se na klasickou motorku cítí nebo má třeba zdravotní omezení. Třeba z mé vlastní zkušenosti. Po havárce mám problémy s levou nohou, takže řazení s ní je v podstatě nemožné a navíc díky omezení hybnosti se nedostanu z kterékoliv strany přes sedlo. Ale "mohu" jezdit na skůtru o obsahu "až" 125 ccm a do 11 kW nebo rozbít prasátko, sebrat ranec peněz a pořídit si MP3 (a obdobné typy) ve verzi LT. Hezká představa (toto ale opravdu je jen ironický povzdech..
)