Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 01 lis 2014, 09:05

A můžeš mi říct, proč bych si měl dělat řidičák na něco, co vůbec nechci řídit??? Pokud by udělali jen nějakou kategorii pro řízení skútru, a že by stačilo třeba jen absolvovat jízdy na skútru, tak proč ne.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 01 lis 2014, 09:41

Výhoda toho řidičáku je ta, že pak se nestává, že někdo nesmyslně přesedá ze 125ky na 125ku, která jede o 5km/hod rychleji, ale může osedlat vyšší kubaturu.

Určitě je to řešení a super rezerva do budoucna, protože za ty peníze, které tady jiní utratí za věci, které nepatrně zrychlí nebo oživí jeho skútr ten řidičák máš doma. A hodně lidí, co udělalo řidičák, později přesedlalo ;-)
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod krizik1 » 01 lis 2014, 09:50

petr311 píše:A můžeš mi říct, proč bych si měl dělat řidičák na něco, co vůbec nechci řídit??? Pokud by udělali jen nějakou kategorii pro řízení skútru, a že by stačilo třeba jen absolvovat jízdy na skútru, tak proč ne.

Protože to řídit chceš (v Německu nebo Rakousku). Jinak samozřejmě absolvování jakékoli autoškoly na jakoukoli skupinu v ČR nevypovídá vůbec o ničem včetně schopnosti bezpečně ovládat dané vozidlo v provozu. Přesto si myslím, že "utracených" 6-7000,- za řidičák se v provozu skútru ztratí. Každopádně můžete dál argumentovat nechutí dělat si řidičák a žádat změnu legislativy v okolních zemích :D
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 01 lis 2014, 11:11

Vysvětlí mi někdo, jaký je rozdíl mezi řízením skútru 125 a třeba 300ccm? A jaký je rozdíl řídit motorku třeba litr a skútr 125 nebo např. 300ccm?? Chápete ten rozdíl? Skútr má s motorkou společné akorát dvě kola a řidítka, jinak to ovládáni se diametrálně liší. A pokud bych chtěl přejit na motorku, tak s tím uděláním řidičáku A nemám problém, tam je to v pořádku.

Pokud už povolili jezdit na skútru s B, tak to měli dát alespoň do kubatury 300 nebo ideálně 400 a sjednotit to pro celou EU, a ne že udělali takový paskvil. A když je povoleno řídit takovou raketu jako je mp3 prakticky neomezeně, mělo to být povoleno i pro skútry třeba do kubatury jak jsem uváděl. Tam už zas tak zásadní rozdíl mezi skútrem 300ccm a mp3 500 LT není. Ale tady je jen o peníze, na ty řidičáky je nalepeno spousta lidí, kteří mají skvělý byznys.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod medved.m » 01 lis 2014, 12:47

petre311, to je přece hloupost. Zanadávat si v hospodě nad pobryndaným stolem... za všecko můžou tamti nahoře/komunisti/židozednářské spiknutí/ilumináti... všichni jsou zloději... to je naše :mrgreen:

Kdyby "tady šlo o peníze, na ty řidičáky bylo nalepeno spousta lidí, kteří mají skvělý byznys", nejezdil by sis teď kolem Lipníka na Piaggiu, ale maximálně na kolobrndě. Vyhovovalo by Ti to lépe?
NEBO bys - takjaktak - pěkně rozbil prasátko a šel si udělat ten řidičák aspoň na A1. Z toho by měla autoškolácká lobby každopádně větší prachy než teď.

Souhlasím ale, že když už se EU domluvila na takovéto ÚLEVĚ či vstřícném kroku k majitelům ŘO skupiny B, pak to měli povinně "zharmonizovat" zakonodárci všech členských států a basta.

PBM2: zase jsi nezklamal délkou příspěvku :mrgreen: (Ale houby, pokud máš co psát, tak to piš, a na ty, co neumějí číst, se vybodni.)
Naposledy upravil medved.m dne 01 lis 2014, 12:51, celkově upraveno 1
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Slayrix » 01 lis 2014, 12:50

No buhužel v EU je těch nesjednocení více :) A nejduležitější co jsi napsal, že my s tím nic nenaděláme. Co se ŘP týče, tak nechápu spousty věcí, ale je to tak a nám nezbývá než to respektovat --> navíc chlapi vy máte třeba tu výhodu, že si tu neomezenou můžete udělat z fleku, kdežto já na to budu muset ještě pár let čekat, když mi to teď ještě posunuli... To je třeba pro mě taky nesmysl, že je v těch A ještě mezistupeň a né hned plné A --> mnoho lidí se bude ohánět tím, že je to, aby lidi nabrali zkušenosti --> no to je pěkné, ale mnohdy si lidi stejně ten mezistupeň neudělají, počkají a hned nasednou na litra --> tak není to už jedno jetli na něj nasednu v 18cti, 21 nebo 24??
Uživatelský avatar
Slayrix

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 89
Registrován: 15 srp 2014, 11:36
Bydliště: Morava, Zlínský kraj
Skútr / moto: Aprilia SR Max
Tuning / úpravy: Akrapovič, Malossi plexi, LED blinkry a ještě pár designových drobností :)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 01 lis 2014, 13:45

Pro PBM2:
Opravdu jsi nezklamal, jak po stránce slohu, tak i obsahu :D :D. Víceméně jsi shrnul a detailně rozvinul, co už jsem psal já, takže v podstatě s tím souhlasím, dál to rozvíjet nemá cenu. Snad jen vymyslet způsob, jak dostat ke Korytům jednotlivých států trochu rozumnější lidi, kteří by používali mozek, když už zneužívají naše daně a vymysleli něco normálního pro nás skútraře :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 01 lis 2014, 15:52

Sice je to marná debata, ale sobota odpoledne, ještě chvilku mám pauzu, tak napíšu pár vět:
Ještě před rokem a půl bych asi psal podobně, hledal bych milion argumentů, proč si nedělat A-čko, že 125 ccm na pohodovou jízdu stačí a proč je EU neschopná sjednotit legislativu v této oblasti.
Pak jsem se na to ale podíval z druhé strany. Klasický béčkař nikdy nedělal řidičák na cokoliv na dvou kolech, žádné jízdy v autoškole a přišel k padesátce jako slepý k houslím. Pak si jisté zájmové skupiny v různých státech prosadily rozšíření i pro skútry do 125 ccm. Ale stále je to nestandardní paskvil, protože posílá do silničního provozu někoho, kdo v autoškole kolem motorky/skútru ani neprošel. A jestli mi někdo chce vykládat, že přece jezdí na kole a takový moped je vlastně totéž... má možná pravdu u Babetty, ale nikoliv u skútrů, které bez problémů jezdí rychlostmi 100 km/h. Osobně jsem rád, že jsem se rozhoupal, těch pár tisíc zaplatil a prošel předepsanými jízdami se zkušeným instruktorem, který mi předal hromadu důležitých i zajímavých poznatků a dovedností (a to jsem tehdy už měl na 125 ccm najezděno přes 7000 km a mohl se považovat za lehce zkušeného začátečníka). A teorie? Aspoň si člověk osvěží stará pravidla a dozví se o nových, která za jeho autoškoly nemusela ani platit. A ten kdo má profesák s pravidelným přezkoušením to nemusí řešit vůbec.
Zkrátka mnohem smysluplnější mi přijde - chci jezdit na jednostopém motorovém vozidle, udělám si odpovídající jízdy a zkoušky - než tady stále dokola tlachat, jestli je v pořádku, aby autař sedlal jen padesátku nebo stopětadvacítku nebo třístovku a jestli doma nebo tamhle v zahraničí ano a tam už ne...
Řidičák sk. A nemůže nikomu ublížit, většině naopak velmi prospěje a na silnicích může být zase malinko bezpečněji.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 01 lis 2014, 16:00

No to je opravdu vidět na silnicích, co ti "A-čkaři" předvádějí na silnicích, opravdu přispívají k "větší bezpečnosti" na silnicích. Velké části bych okamžitě ty papíry sebral. Ono totiž velká část si myslí, že když už má papíry na A, tak pro ně neplatí žádná pravidla. Takže platí co jsem psal, je to jen tahání peněz z lidí, žádný jiný význam ta autoškola nemá.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod krizik1 » 01 lis 2014, 16:50

Přesně, sebrat papíry a zavřít. A s těma co lítaj ve vzduchu naložit stejně, žádný motorový záležitosti, pěkně rogala a větroně. Lítat hezky pomalu a nízko aby se nikomu nic nestalo. A potápěčům sebrat flašky, aby se pod tou vodou neflákali moc dlouho :mrgreen: A vůbec sebrat všechno všem, na co nedošáhnu já, jinej nepotřebuje. No ne?
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 01 lis 2014, 16:52

PBM2 a petr311 to perfektně shrnuli a není co dodat. Já jenom pořád marně tápu, proč ta slavná EU vydává nějaké směrnice, když si je potom každý stát vyloží po svém. Např. je uvedeno v směrnici o řidičských oprávněních, která skupina je které nadřazená. Takže já jako déčkař bych měl mít možnost jezdit se vším. Realita je však jiná. Ono je to hlavně o penězích, jak píšete. Např. ode dneška je u nových aut povinnost mít detektor na hlídání tlaku vzduchu. Existují dva systémy: jeden levný a jednoduchý a druhý drahý a složitý. Samozřejmě naprostá většina automobilek bude montovat ten druhý typ, který má životnost max. 5 let a taky tu velmi hrozí při každé výměně kol poškození systému, jehož oprava stojí cca 1000,-Kč a po pěti letech výměna cca 6000,-. Rozvody u některých aut uděláš taky jen jednou, pak nutná výměna motoru. Takto si nás prostě pánové z Bruselu podmaňují a pečou a jsou ruku v ruce s kolosy, které nás pak vylženě vydírají. Jediná možnost nekupovat jejich výrobky.
Ano, na jednu starnu jsme rádi, že máme možnost řídit 125ccm, ale není to dotáhnuté do konce. A proč já zatím neuvažuju o rozšíření? Protože mi na pohodové jezdění stačí 125-ka a pak mám ještě jiné priority a je rozdíl dát za skútra 70 000,- nebo 120...a rozdíl investuju do jiných věcí. Možná na důchod se to změní :-)
Všem hezký víkend!
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod josuk » 01 lis 2014, 17:20

Poznamka: podle me nema cenu zduvodnovat mnoha slovy proc neco nebudu delat (zde napr. ridicak) pravidla jsou prece dana, ber nebo nech byt! B-)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 01 lis 2014, 19:28

Chlapi, jak to tady tak čtu, tak tady každej bere rozšíření řidičáku na velké A jako automatický přechod na motocykl jako takový. Trošku to nechápu, ale řeknu k tomu jedno, zima už klepe na dveře, bude dlouhá a za ušetřené peníze na benzínu a klobásce na výletu, které si bude člověk odkládat do prasátka, si může udělat na jaře řidičák. Je to záležitost asi 8-10 dní, pokud člověk umí na motorce nebo někdy už jezdil, a jelikož jsou tady jak koukám samé vyzrálé šarže, tak to nemusí být problém a za ten klid to rozumnému stojí ať pojede na 125ccm, 300ccm skútru nebo na motorce 8)
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Maco82 » 01 lis 2014, 20:58

Jsem velmi rád, že navýšili limit na 125ccm pro B... beru to jako kompromis, pro městský provoz či okrsky ideál... myslím, že i bezpečnější než 50-tky které jsou nedostačující už ve městě, obzvlášť pro lidi s vyšší váhou... takže za mě spokojenost s legislativou :) ... a to, že pravidla nejsou sjednocená v celé EU je škoda, ale my stím nic nenaděláme...
Maco82

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 152
Registrován: 25 zář 2014, 15:31

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 02 bře 2015, 12:22

Další skvělá zpráva! Potvrzeno Rakousko :-)

miroslavteply@klikni.cz

1:45 (před 9 hodinami)

komu: prag-ob
2015-03-02 01:45:07

Dobrý den,
prosím o informaci, jestli se může v Rakousku řídit skútr o objemu 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B nebo jestli se tato možnost chystá jako je to v ČR a dalších zemích.

Děkuji za informaci.

Hello,
Please inform us if you can drive a scooter in Austria with a capacity of 125cc with a driving license group B, or if this option is going like this in the Czech Republic and other countries.

Thank you for the information.


Eva.SLOVAKOVA@bmeia.gv.at

9:28 (před 1 hodinou)

komu: mně
Vážený pane Teplý,
S řidičským oprávněním pro skupiny B můžete řídit skútr o objemu 125 ccm i v Rakousku.

S přátelským pozdravem

Eva SLOVÁKOVÁ
Rakouské velvyslanectví v Praze
Austrian Embassy Prague
Viktora Huga 10
151 15 Praha 5
Tel.: +420 257 090 542
Fax.: + 420 257 316 045
E-mail: eva.slovakova@bmeia.gv.at

Rovnou jsem zaslal dotaz i na Hungary....tak vyčkáme :wink:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků