Diskuze o čemkoli.
27 črc 2014, 09:18
Tak zrovna Nemecko bych radeji nezkousel. Nekdo na jinem foru psal, ze za to maji v trestnim sazebniku az 12 mesicu v base, tedy krome pokuty za rizeni mimo danou kategorii.
Asi by nebylo od veci se taky poptat na nemecke ambasade.
tap-Melius LTE
27 črc 2014, 10:41
Tak jsem jim poslal email a uvidime.
17 srp 2014, 00:21
As I said, I was in contact with the Slowak Public Defender of Rights
http://www.vop.gov.sk/ because I thought that in case of riding 125cc with a B driver's licence, EU citizens were treated adversely compared to Slovak citizens. Here is the answer:
125cc_in_slovakia_1.gif
125cc_in_slovakia_2.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
17 srp 2014, 09:09
Ha, tak podle toho dokumentu, jestli jsem to správně pochopil, s řidičákem B nesmíme jezdit nikde jinde než jen ve vlastní zemi, pokud je to schválené, tzn. u nás jen v ČR??? V tom případě jsme opět na začátku v dohadování, jak to vlastně s těmi řidičáky je. Myslím, že i sami úředníci mají v tom pořádný guláš, natož my obyčejní lidé ...
18 srp 2014, 10:07
Já už to vůbec neřeším. Z pol. prezidia, z autoklubu, z osobního rozhovoru se slovenským policajtem vyplívá, že na Slovači se bez problémů jezdit může. Od 24.8. i v Polsku. Úředníci v tom mají větší hokej než my, uživatelé strojů. Kde jaký babetář projede půl světa a na stroji, který už celkem jede se může kolem komína? EU - stupid...
Mj. ano, když mám vyznačenu s kupinu B a v zemi je povoleno s B jezdit na 125 ccm skútru, tak je to ok....
25 srp 2014, 13:35
Od včerejška je v Polsku možnost řídit veškeré motocykly objemu 125 ccm s béčkem. Dnes jsem telefonicky hovořil s vicekonzulem konzulárního oddělení polského velvyslanectví panem Rafalem Kraszewskim s dotazem ohledně cizinců. Takže jeho odpověď, po poradě s polským MV zněla. "nikde není uzákoněno, že cizinec nesmí v Polsku řídit s béčkem moto do 125 ccm. Pouze jedna, jako téměř všude, podmínka - 3 roky držitel ŘO sk. B." Dále mi řekl, že může ale nastat situace, kdy člověk narazí na blbého policajta (tak mi to opravdu řekl
) a ten si nebude jistý, tak bude chtít dát pokutu. Proto je dobré sebou vozit kontakt na českého konzula v Polsku, který mu to vysvětlí. Dobré je taky sledovat polské stránky týkající se této problematiky a zkušenosti.
Takže hurá na POLSKO
25 srp 2014, 22:50
Ked si dajú dokopy svoje rozmrdane cesty možno sa tam este niekdy ukážem
26 srp 2014, 11:38
Kdys tam byl naposled? V POlsku se buduje o 106! Taky lezou EU do zadní části, tak se tam investuje. Co bylo před rokem, dnes už neplatí.
26 srp 2014, 11:44
Ved tento rok 2x a vždy na inom mieste. To bude tym ze sa vyhýbam cestam 1. a prevažne aj 2. triedy. Ja nejazdim ja se kocham a preto vyhľadávam zabudnuté kúty
26 srp 2014, 13:27
Tož to ja...
26 srp 2014, 20:25
na fichtla a simsona potrebujes A1 kod 150 je jak rikas max do 45 km.h.tj skutr 50ka nebo babetta simson ma v tp.maximalku 60 a pionyr dokonce 65
26 srp 2014, 20:31
Nevím na co reaguješ, tvůj příspěvek navíc nedává vůbec smysl ! Trošku to po sobě čti.
Nicméně A1 s kódem 150 znamená, že držitel je oprávněn řídit motocykl do 50ccm bez omezení výkonu a rychlosti. Dříve to bylo tzv. malé M dávané rovněž ke skupině B.
01 lis 2014, 05:32
Podle zjištění ÚAMK je možno i v Belgii řídit 125 ccm s B...."Držitelé průkazu skupiny B, vydaného před 1.1.89 se nemusí pro řízení motocyklu podrobit testu. Řidič, který je držitelem řidičského průkazu skupiny B po dobu nejméně 2 let může řídit "lehký motocykl" (max. 125 ccm, výkon max. 11 kW)"
Pro zajímavost:"Držitelé licence A pro kategorii motocyklů s omezeným výkonem mohou zažádat o licenci pro jakýkoliv motocykl po 2 letech, bez nutnosti absolvování testu."
01 lis 2014, 06:22
No super, tak se nám to pěkně rozrůstá, třeba se i dožijeme toho, že budeme moct cestovat po Evropě na 125ccm s B. Jen kdyby ještě ti Němci a Rakušané dostali rozum a pustili nás tam...
01 lis 2014, 08:40
A co kdyby jste dostali rozum vy a udělali si neomezené řidičáky na motorku?
? Pak nebudete muset čekat až vás někdo někam "pustí".