Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod aldav » 27 črc 2014, 09:18

Tak zrovna Nemecko bych radeji nezkousel. Nekdo na jinem foru psal, ze za to maji v trestnim sazebniku az 12 mesicu v base, tedy krome pokuty za rizeni mimo danou kategorii.
Asi by nebylo od veci se taky poptat na nemecke ambasade.

tap-Melius LTE
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod VLADON » 27 črc 2014, 10:41

Tak jsem jim poslal email a uvidime.
VLADON

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 114
Registrován: 23 dub 2013, 21:19
Skútr / moto: Honda PCX 125 black
Tuning / úpravy: Ne

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod austria » 17 srp 2014, 00:21

As I said, I was in contact with the Slowak Public Defender of Rights http://www.vop.gov.sk/ because I thought that in case of riding 125cc with a B driver's licence, EU citizens were treated adversely compared to Slovak citizens. Here is the answer:

125cc_in_slovakia_1.gif


125cc_in_slovakia_2.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
(Ich spreche Deutsch but you can also write in English!)
austria

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 22 bře 2013, 10:32
Skútr / moto: Vespa GTS 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 17 srp 2014, 09:09

Ha, tak podle toho dokumentu, jestli jsem to správně pochopil, s řidičákem B nesmíme jezdit nikde jinde než jen ve vlastní zemi, pokud je to schválené, tzn. u nás jen v ČR??? V tom případě jsme opět na začátku v dohadování, jak to vlastně s těmi řidičáky je. Myslím, že i sami úředníci mají v tom pořádný guláš, natož my obyčejní lidé ... :-)
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 18 srp 2014, 10:07

Já už to vůbec neřeším. Z pol. prezidia, z autoklubu, z osobního rozhovoru se slovenským policajtem vyplívá, že na Slovači se bez problémů jezdit může. Od 24.8. i v Polsku. Úředníci v tom mají větší hokej než my, uživatelé strojů. Kde jaký babetář projede půl světa a na stroji, který už celkem jede se může kolem komína? EU - stupid...
Mj. ano, když mám vyznačenu s kupinu B a v zemi je povoleno s B jezdit na 125 ccm skútru, tak je to ok....
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 25 srp 2014, 13:35

Od včerejška je v Polsku možnost řídit veškeré motocykly objemu 125 ccm s béčkem. Dnes jsem telefonicky hovořil s vicekonzulem konzulárního oddělení polského velvyslanectví panem Rafalem Kraszewskim s dotazem ohledně cizinců. Takže jeho odpověď, po poradě s polským MV zněla. "nikde není uzákoněno, že cizinec nesmí v Polsku řídit s béčkem moto do 125 ccm. Pouze jedna, jako téměř všude, podmínka - 3 roky držitel ŘO sk. B." Dále mi řekl, že může ale nastat situace, kdy člověk narazí na blbého policajta (tak mi to opravdu řekl :D ) a ten si nebude jistý, tak bude chtít dát pokutu. Proto je dobré sebou vozit kontakt na českého konzula v Polsku, který mu to vysvětlí. Dobré je taky sledovat polské stránky týkající se této problematiky a zkušenosti.
Takže hurá na POLSKO :-)
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod BrAtKo » 25 srp 2014, 22:50

Ked si dajú dokopy svoje rozmrdane cesty možno sa tam este niekdy ukážem :)
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 26 srp 2014, 11:38

Kdys tam byl naposled? V POlsku se buduje o 106! Taky lezou EU do zadní části, tak se tam investuje. Co bylo před rokem, dnes už neplatí.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod BrAtKo » 26 srp 2014, 11:44

Ved tento rok 2x a vždy na inom mieste. To bude tym ze sa vyhýbam cestam 1. a prevažne aj 2. triedy. Ja nejazdim ja se kocham a preto vyhľadávam zabudnuté kúty :)
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 26 srp 2014, 13:27

Tož to ja...
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod vavrisák » 26 srp 2014, 20:25

na fichtla a simsona potrebujes A1 kod 150 je jak rikas max do 45 km.h.tj skutr 50ka nebo babetta simson ma v tp.maximalku 60 a pionyr dokonce 65
vavrisák

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 03 črc 2012, 20:03
Skútr / moto: honda lead 100 r.v.2006

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 26 srp 2014, 20:31

Nevím na co reaguješ, tvůj příspěvek navíc nedává vůbec smysl ! Trošku to po sobě čti.

Nicméně A1 s kódem 150 znamená, že držitel je oprávněn řídit motocykl do 50ccm bez omezení výkonu a rychlosti. Dříve to bylo tzv. malé M dávané rovněž ke skupině B.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 01 lis 2014, 05:32

Podle zjištění ÚAMK je možno i v Belgii řídit 125 ccm s B...."Držitelé průkazu skupiny B, vydaného před 1.1.89 se nemusí pro řízení motocyklu podrobit testu. Řidič, který je držitelem řidičského průkazu skupiny B po dobu nejméně 2 let může řídit "lehký motocykl" (max. 125 ccm, výkon max. 11 kW)"
Pro zajímavost:"Držitelé licence A pro kategorii motocyklů s omezeným výkonem mohou zažádat o licenci pro jakýkoliv motocykl po 2 letech, bez nutnosti absolvování testu."
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 01 lis 2014, 06:22

No super, tak se nám to pěkně rozrůstá, třeba se i dožijeme toho, že budeme moct cestovat po Evropě na 125ccm s B. Jen kdyby ještě ti Němci a Rakušané dostali rozum a pustili nás tam...
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod krizik1 » 01 lis 2014, 08:40

A co kdyby jste dostali rozum vy a udělali si neomezené řidičáky na motorku? :wink:? Pak nebudete muset čekat až vás někdo někam "pustí".
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron