Diskuze o čemkoli.
Téma uzamknuto

Re: Řidičák B = 125ccm

09 črc 2014, 10:06

Yes, that's right :-) http://superauto24.se.pl/prawo/przeglos ... 09007.html

Re: Řidičák B = 125ccm

11 črc 2014, 16:12

Hi,

I am in contact with the Slowak Public Defender of Rights http://www.vop.gov.sk/ because I think that in case of riding 125cc with a B driver's licence, EU citizens are treated adversely compared to Slovak citizens. I am curious if this organization will help me.

Here is my full exchange of letters with the Slovak Ministry of Interior:
http://www.pdfhost.net/index.php?Action ... c59799fb75

Greetings form
Austria

Re: Řidičák B = 125ccm

12 črc 2014, 10:20

Hm, Diplomatic answer, but wise it is not.

Re: Řidičák B = 125ccm

12 črc 2014, 21:08

Tak to vypadá do Polska od 17.8. 8) http://www.skuterowo.com/lp/125-na-b/

Re: Řidičák B = 125ccm

12 črc 2014, 22:53

Jedeme


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Řidičák B = 125ccm

12 črc 2014, 22:59

Já sa chystám k rodině do Karviné, tak to asi prodloužím :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

21 črc 2014, 04:07

Tak je to podepsané :-) Letošní část dovolené můžeme od poloviny srpna projet Polskem....http://www.scigacz.pl/Prezydent,podpisa ... 23909.html

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 00:06

Takže v Polsku dokonce 125 ccm s Bčkem, pokud má daný člověk 3 roky řidičské oprávnění B, bez omezení na automat - tedy i normální motorky?

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 11:15

Přesně tak. Poláci maji aspoň v tomto rozum.

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 13:47

Nechce mi někdo říct, jak dostat do českého řidičáku rakouskou 111? To si tam snad mám udělat nový řidičák?

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 14:02

Staci si urobit v CZ vodicak A, to je jedina moznost.

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 15:19

Tak ono rozum, já s tím úplně nesouhlasím bez výcviku jenom s Bčkem řídit i 125 ccm a k tomu s manuální převodovkou.
  • Většina lidí na motorce nikdy neseděla, nikdy ji neřídila
  • Jenom udržet rovnováhu je veliký problém
  • Už 125 ccm skútr je na zabití dost a k tomu ještě normální malou motorku, kde si musí hlídat i ražení?
  • Malá motorka je nebezpečnější, než skútr, který má super ochranu nohou a díky posezu "uvnitř" lepší ochranu těla
    ==========================================================================================
  • K čemu potom bude řidičské oprávnění A1? Odpovím si sám, především pro teenagery díky věku.
    Nicméně sám jsem rád, že jej mám - nemusím vůbec nic řešit a mohu s tím v klidu jezdit po celé Evropě a neřešit, kde platí možnost řídit se skupinou B - 125 ccm skútra.
    Rozšíření na A2 za "pár" korun po dvou leté praxi.
    Výuka v autoškole na motocyklu
  • Myslím, si že řídit malou motorku 125 ccm jenom s Bčkem je kravina ať už diskriminuje i ostatní, co si zaplatí A1 (ač mají výhody viz výše ale i tak). - člověk nemá naprosto žádné zkušenosti, nikdo to po něm nepožaduje a může jezdit.
  • Přeci jen motorka je koníček a tak si myslím, že se to ubírá už spíše směrem, samozřejmosti - ale samozřejmostí to několik desítek let nebylo.
  • To za chvilku můžou udělat zákony rovnou na neomezenou motorku s Bčkem a je to, bude víc mrtvých.

Řídit 125 ccm automat - tedy skútry beru, dobrá je to dobré pro životní prostředí, hustotu provozu, pro prodejce motocyklů, především zákon o řízení padesátek s omezením 45 km/h byla v případě neodblokace hotové neštěstí a nebezpečím i ve městě.

Ale jenom jako pro dopravu do práce, po městě a klidně ať si cestují po ČR.
Využívat toho ale a stát se takto jednoduše "motorkářem"? To mi přijde vysloveně jako hloupost.

Co už mě opravdu dostává je, že za dob padesátek s Bčkem se řešilo, že to je pomalý jasný.
Teď se stopětadvacítkami je to ještě horší, hlavně všichni řeší maximálku.

Měli jste možnost získat určité zkušenosti s motorkami a pokud to chcete na víc, než jen dojíždění do práce atd. viz výše, tak nevidím důvod proč zde neustále brečet o tom, že stopětadvacítka je slabá a řešit to tím, že vypláznete dvěstě tisíc za tříkolku, o kterou většina vůbec nestojí - jediným důvodem je možnost řídit s řidičským oprávněním na skupinu B.

Sakra, když chcete být alespoň trochu motorkáři, tak všechno něco stojí a nesmíte být srabi! Nemyslím teď finance za řidičské oprávnění, ale to, že se všichni co to berou vážně a to je tu většina se stopětadvacítkou bojí jít do autoškolu po X či XX letech, že by jim vzali papíry.

Zamyslete se nad tím, je to především pro vaše dobro a pro vaše další možné o dost lepší zážitky, než na stopětadvacítce, což je dobrý objem, nicméně většina stejně brečí a pro dva to je opravdu slabé. Tak jděte to autoškoly, nebuďte srabi, pro každý koníček se musí něco obětovat! Nehledě na to, že to není nic složitého a alespoň si zopakujete za ty léta všechny nové předpisy na pozemních komunikacích.

S neomezeným Ačkem, A2 i A1 nemusíte řešit vůbec nic - tím myslím, kde platí řízení skútru o obsahu 125 ccm s řidičským oprávněním skupiny B. Získáte zkušenosti na velké mašině v autoškole, které se vám zajisté budou hodit v provozu a především prostě v zahraničí, když uvidí případná kontrola v řidičáku A, tak nebudete mít žádné potíže, ale prostě vás pošlou dále pokračovat v cestě.

Opravdu se vám vyplatí chovat se jako srabi? :roll:
Jestli jo, tak alespoň přestaňte brečet tady na fóru, to nikomu v ničem nepomůže a jestli chcete abyste se tu navzájem litovali, tak si to pište do svých deníčků a sdílejte si je. :roll:

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 16:18

No pěkně se rozepsals :-) Muj názor je takový,že na ten manuál stejně sedne jen ten,který už na motorce jezdil.Jaké byly obavy před přijetím automatu?A jaké jsou statistiky nehodovosti právě těchto "nezkušených" motorkářů? Takže neviděl bych to tak černě a nemaloval čerta na zeď...

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 16:34

Už jsem to tu někde psal, ale "jackm" mi to připomněl - taky jsem měl obavy z dodělání sk. A, nové testy jsem vůbec neznal a poslední řidičák si dělal před cca 20 lety. Ale dnes rozhodně nelituji, během 2-3 týdnů si člověk osvěží aktuální předpisy, ale hlavně těch pár hodin jízd se zkušeným instruktorem, který popovídá, vysvětlí, upozorní... je to k nezaplacení pro každého přítele jedné stopy.

Ovšem tohle je vlákno primárně pro vlastníky sk. B - tak čekejte, příp. bojujte s úředníky a snad se to postupně rozšíří i do Rakouska, Německa a jednou třeba po celé EU. Přeji Vám to, ale ta první cesta mi přijde fakt rozumnější i bezpečnější :)

Re: Řidičák B = 125ccm

22 črc 2014, 16:40

jackm ty si hotový básnik :D normálne to má známky lobingu pre moto školu nevlastní tvoj brat nejakú? :D
Nie, ale teraz vážne,stotožňujem sa s tebou a s tým čo si napísal a to v každom riadku.Ja som rád že som išiel tou cestou a to až po druhej puberte a to aj keď mám odjazdené na autách viac ako 2 mil km.
Ty si mal najprv PCX že?Začínali sme skoro rovnako tvoriť vlákno o PCX ako si spokojný s CBR?
Téma uzamknuto