Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 17 čer 2014, 23:30

Takže přátelé, právě jsem odeslal poslanci EP Janu Zahradilovi zprávu se žádostí o apelaci a podporu v EP o sjednocení novelizace směrnice 2006/126/ES na celé území EU. Za pokus to stojí, už jen kvůli tomu, že je to příznivec motorek a rocker :wink:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod aldav » 17 čer 2014, 23:33

Skvele, snad to stihnou do doby, nez mi vezmou papiry pro seslost starim. :lol:

tap-Melius LTE
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 17 čer 2014, 23:35

Kdyžtak ho budeme bomnardovat všichni a uděláme invazi do Bruselu :-)
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod austria » 18 čer 2014, 09:12

satanachist píše:Takže přátelé, právě jsem odeslal poslanci EP Janu Zahradilovi zprávu se žádostí o apelaci a podporu v EP o sjednocení novelizace směrnice 2006/126/ES na celé území EU. Za pokus to stojí, už jen kvůli tomu, že je to příznivec motorek a rocker :wink:


According to the directive 2006/126/EC every EC-member hat its own approach to form 2006/126/EC into national law. So B licence holders in the Czech Republic can only ride 125cc with automatic transmission, in Spain after three years with B, in Portugal after the age of 25, in Belgium only with a belgian driving license and after two years with B, in France after 7 hours of training without exam, in the United Kingdom after a training, in Austria after five years with B and 6 hours of training (without exam), in Germany only for old german driving licenses (before 1980), in Switzerland after 8 hours of training without exam, but Swissmen will therefore get A1 and in Hungary after some hours of training without exam, but Hungarians will also get A1 and can ride everywhere they want.

Some EC-members are very restrictive whereas other EC-members even issue A1 license without exam!

Who can find a summarizing scheme for all this national particularities?

Greetings from
Austria
(Ich spreche Deutsch but you can also write in English!)
austria

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 22 bře 2013, 10:32
Skútr / moto: Vespa GTS 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod josuk » 18 čer 2014, 09:26

austria: Thank you for your summarizing information

a tak mě napadá, kdyby někoho chytli v Rakousku s pětiletým Béčkem až u italských hranic (nebo prostě tak 500km od domova) na skútru 125 ccm.. tak jestli by se dal ten 6 hodinový trénink (zkoušku přece nevyžadují) nějak "ukecat".. :D :D (Kann ich mit der Polizei in Österreich diskutieren, wenn ich bin mehr als 6 Stunden von zu Hause weg? :-D (ich habe B mehr als 5Jahre, natürlich)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 18 čer 2014, 10:25

forester píše:Myslim si ze prvotny zamer preco uvolnili jazdu na skutri 125 s vodicakom B je aby sa odlahcili cesty a parkoviska v mestach pri cestách do prace a na kratke vzdialenosti ale ked si niekto mysli ze by s tym chceli podporit cudzinecky ruch tak je na velkom omyle.

tak myslím, že se shodneme, že tento záměr se zrovna nepovedl, ale právě že spíše to napomohlo k posílení cestovního ruchu na skútrech. Silnice i města jsou i nadále ucpané auty, předjíždět legálně kolony stojících nebo pomalu popojíždějících kol asi nelze, respektive nevím o tom, že by byl zákon v tomto směru upraven, o možnostech parkování skútrů ani nemluvě. Jako asi všichni parkujeme kde se dá i nedá a je to mnohdy spíše tolerováno, než zákonem povoleno. Takže celkově záměr umožnit B-čkařům jezdit na skútrech 125 nebyl dotažen do konce. Jednak chaos ve výkladu, v kterých zemích lze jezdit, v možnostech předjíždění kolon, až po parkování. Nl zákonodárci mají na čem zapracovat...
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 18 čer 2014, 10:45

Na Slovensku je vydany zakon o stati na chodiku,citujem:
V zóne s plateným alebo regulovaným státím je na chodníku povolené zastavenie alebo státie bicykla a motocykla , pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 m.
Normalne sa cudujem ze sme popredu ako cesi,obvykle vsetko kopirujeme :D
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5563
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 18 čer 2014, 11:07

Rudy, to je zákon vydaný Bruselem, akorát u nás jej nepřijali. Taky třeba jedno bruselské nařízení je, že na místě spolujezdce je možné vozit děti starší osmi let, děti od 3 do osmi let lze převážet jen ve speciálních sedačkách a na motocyklech do 125 ccm. Rád bych synka svezl, ale satanažel, teď musím čekat zatím do 12-ti let. Na co je ta EU? Jen pro buzeraci, když se nedokáží sjednotit? :twisted:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod austria » 18 čer 2014, 11:16

josuk píše:a tak mě napadá, kdyby někoho chytli v Rakousku s pětiletým Béčkem až u italských hranic (nebo prostě tak 500km od domova) na skútru 125 ccm.. tak jestli by se dal ten 6 hodinový trénink (zkoušku přece nevyžadují) nějak "ukecat".. :D :D (Kann ich mit der Polizei in Österreich diskutieren, wenn ich bin mehr als 6 Stunden von zu Hause weg? :-D (ich habe B mehr als 5Jahre, natürlich)


First, you should exatly drive within the speed limits, so that the police does not need to stop you because of high speeding.
Nevertheless, when you are stopped by police and you only have a B license, it is the same as driving without a license. It depends on the policeman, but I think that there is only a small space for a flattering discussion. The policeman risks his job.

It would be easier, when you begin to search your driving license and you cannot find it. It is easier for the policeman to let you go, when you only have forgotten your license. But there is a police cooperation centre in Drasenhofen/Mikulov and the policeman could make a call ...

Never offer money to the policeman as a corruption, this is not usual in austria and the policeman also risks his job.

In Austria, there is "111" written on the license an the policeman only wants to see this 111. Even Austrians with more than 5 years with B and 6 hours of training have been punished because of driving without a license, when they have no 111 on their license.

So Austrians must apply for a new driver's licence with 111 on it when they want to ride 125cc.

Greetings from
Austria

fuehrerschein_klein.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
(Ich spreche Deutsch but you can also write in English!)
austria

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 22 bře 2013, 10:32
Skútr / moto: Vespa GTS 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod aldav » 18 čer 2014, 11:22

nj, tak Rakousko nadale jen na velocipedu :P
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod forester » 18 čer 2014, 11:26

Takze je to presne to iste ako v UK a podla môjho nazoru velmi spravne.Neviem preco by sa mal prehanat po EU zo 125 kde kto cest vynimkam.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5563
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod aldav » 18 čer 2014, 11:30

Kdyby jsi na konci pouzil smilik , tak bych to pochopil , ale takhle ...... opravdu divny nazor :roll:
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 18 čer 2014, 12:14

Ano, tak opět natáhneme ostnáče. Mj. kdekdo se může po světě prohánět na 50ccm, smradlavém pincku a babetě a na skůtrech splňující přísné ekologické normy jenom kolem komína...stupid!
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Mikulas01 » 30 čer 2014, 22:52

Ahoj všem. Plánujeme s kamarádem skútrvýlet přes Slovensko až na zakarpat. Ukrajinu. Nejsem si ale jistý, zda je tam možné řídit 125 ccm s ŘP sk. B. Vím, že tam jsou kontroly obecně poměrně přísné, ale nevím, zda stačí B na 125ccm do 11kW. Jestli někdo máte alespoň zprostředkovanou zkušenost, budu vděčný za jakékoli info. Už jsem se obrátil i na MDČR a ukrajinské úřady, ale zatím čekám na odpověď. Předem moc dík za jakoukoli odpověď! Mikulas
Naposledy upravil Mikulas01 dne 06 črc 2014, 09:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mikulas01

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 26 bře 2013, 20:49
Bydliště: Krnov
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod austria » 01 črc 2014, 15:43

Hello!

Poland! In Poland, it will soon be allowed to ride 125cc with licence B! I do not know the text of the law, but it seems, that a driver must have his licence B for at least 3 years and is allowed to ride bikes up to 125cc with automatic and manual transmission.
I also do not know, when the law will be applicable, some signatures are still missing. When all is done, we will ask how to ride to Poland - so do not ask now and unsettle the polish legislation :-)

Look at this:
https://www.google.pl/#q=Prawo+jazdy+b+motocyklami+125

Greetings from
Austria
(Ich spreche Deutsch but you can also write in English!)
austria

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 22 bře 2013, 10:32
Skútr / moto: Vespa GTS 125

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků