Diskuze o čemkoli.
Téma uzamknuto

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 08:26

Kedze v nejednom vlakne sa debati na tuto temu, pisem co je priamo v zakone:

Výber zo zákona o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov 8/2009 Z.z. / § 76, odstavec 7 (po novelizacii k 1.5. 2013)
Žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia na vedenie motorových vozidiel skupiny B sa udeľuje vodičské oprávnenie skupiny B. Vodičské oprávnenie skupiny B oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny B, ako aj motorové vozidlá skupiny AM a B1; jazdnú súpravu podľa § 75 ods. 7 písm. b), ktorej najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 4 250 kg, oprávňuje viesť len vodičské oprávnenie skupiny B s príslušným harmonizovaným kódom, ktoré možno udeliť po absolvovaní osobitného výcviku v autoškole alebo po zložení osobitnej skúšky z vedenia motorového vozidla. Vodičské oprávnenie skupiny B po dvoch rokoch od jeho udelenia oprávňuje viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou, a to len na území Slovenskej republiky.
Naposledy upravil BrAtKo dne 26 bře 2014, 09:07, celkově upraveno 1

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 09:06

To zní logicky, BrAtKo.
Slovenský zákon o cestnej premávke těžko může udělovat oprávnění řídit A1 mimo území SR - neboť tam už samozřejmě platí zákony jiné.

Jenom... zdá se mi to nebo to jen nemohu najít, že všichni zákonodárci ve svém svatém zákonodárném nadšení nějak zapomněli napsat, jak se jejich zákon dívá na držitele řidičáků "B" z ostatních zemí EU a světa?

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 09:14

BrAtKo píše: a to len na území Slovenskej republiky.

pozn. Může nás to plést, ale tam věta tam prostě musí být! Protože Slovenská, ani jiná republika, nemůže nic povolovat (ale ani zakazovat) na území jiných republik. Proto je to složitý, protože je nutný se seznámit s pravidly každé republiky zvlášť, a ta pravidla ani v EU nejsou, bohužel, úplně stejná.
Platí to totiž i opačně, Slovenská republika nemůže zakazovat slovenskému občanovi např. řízení 125 ccm na území jiného státu, pokud to ten jiný stát slovenskému občanovi povolí (pravda je, že cizincům nemusí být povoleno vše, co domácím – taky tato pravidla stát od státu liší).

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 09:37

Je to jednoduché, mluví se o ÚZEMÍ, nikoliv o OBČANOVI (kde by to muselo být vázáno na státní příslušnost). Stejně tak Slovák s B může jezdit na B v Česku.

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 09:43

Podstatne z toho je, ze medzi CZ a SK mozeme smelo jazdit, resp. jazdime a je to tolerovane, i ked, mna v CZ este policajt nezastavil. Ako som uz viackrat spominal, ono je to VELMI dolezite v pripade nehody, nakolko v poistnych podmienkach mas jasnu vyluku, ak soferujes bez spravneho vodicskeho opravnenia. A v tomto vidim kamen urazu, poistovna sa toho chyti a vsetky naklady su na tvoje triko (sposobene protistrane pripadne aj cestarom).

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 10:17

Myslím, že je načase se v této problematice začít angažovat a tlačit na země EU, aby daly jasně najevo, jestli stojí o to, aby tam směli skůtraři s B. Chytrá země v tom musí vidět potenciál přilivu mototuristů a jejich peněz. Máte někdo nějakého zákonodárce, který by se tím chtěl zabývat a zviditelnit se?

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 12:08

Kolik procent "mototuristů" jezdí na 125ccm skůtru do ciziny ? 0.5% nebo 1% ? Spíš méně. 125ccm je na ježdění "okolo komína", na cestování tu jsou jiné stroje a jejich řidiči nemusí NIC řešit.
Takže pochybuji, že by se chtěl někdo zviditelňovat s takovou ptákovinou kvůli pár nadšencům co chtějí procestovat svět na 125ccm skůtr :lol:

Chápu, že to může zajímat pár lidí u hranic, ale kvůli mizivé desetině procenta se s tím nikdo nebude zabývat.

Zákonodárci ať řeší jiné, důležitější věci.
Ps.: každý má svého zákonodárce a každý může svého zástupce kontaktovat. Snad víte komu jste ve volbách (komunální, parlamentní) hodili lístek. Nebo se může každý občan obrátit na Ministerstvo dopravy, odbor Silniční doprava.
Můžete si rovněž podat žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Pokud to chcete hnát až do Bruselu :lol: , tak kontaktujte jednoho z EUROPOSLANCŮ nebo některého z CZ EUROPOSLANCŮ.

Pak dejte vědět jak jste dopadli :mrgreen:

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 12:20

Ale vždyť jde i o to, aby si tam turista ten skútr mohl půjčit a cestovat po zmíněné zemi, ne? Byls někdy v zahraničí? Připadá mi, že asi moc ne. Těch půjčoven je tam přehršel. A mj. na Slovensku se to prosadilo díky tlaku na jednoho zastupitele, příznivce skútrů. Já osobně jsem mu taky fandil a podporoval na fb. Takže proč ne?

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 12:26

Tak nevím, ale když jsme v té UNII tak by se už neměli řešit takový kraviny. Mělo by to být jednotné :!: :!:
Jelikož se tak nezadařilo, tak kdo chce jezdit za hranice udělá si velké papíry a má klid, vždyť stejně většina těch co začnou na dvou kolech cestovat a propadnou tomu, tak u 125 ccm rozhodně nezůstanou :wink:
K zapůjčení v zahraničí, když chceš půjčit auto taky nemůžeš mít jen papíry na moto a stejně tak je tomu u skůtra a legislativy té které země. Vždyť padiny tam půjčují o sto šest.

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 12:31

satanachist píše:Ale vždyť jde i o to, aby si tam turista ten skútr mohl půjčit a cestovat po zmíněné zemi, ne? Byls někdy v zahraničí? Připadá mi, že asi moc ne. Těch půjčoven je tam přehršel. A mj. na Slovensku se to prosadilo díky tlaku na jednoho zastupitele, příznivce skútrů. Já osobně jsem mu taky fandil a podporoval na fb. Takže proč ne?

Myslím že jsem už někde v zahraničí byl .... A třeba v Norsku na rybářské lodi jsem skůtr nepotřeboval.
Ale chápu, chceš se vyřádit na skůtru v Bibione :lol: Kvůli 10ti dnům z toho děláš problém ? Tak ho začni řešit, návod jsem Ti dal ...

Souhlasím s "Dándí" - v rámci EU by se takové koniny neměli řešit a mělo by to být stejné pro všechny členské země.
Ale holt to tak není.
Komu to vadí ať to začne řešit - každý má možnost, založ Fejsbůk na podporu zastupitele (až ho najdeš) a rád Tě podpořím.

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 15:06

Dándí píše:Tak nevím, ale když jsme v té UNII tak by se už neměli řešit takový kraviny. Mělo by to být jednotné :!: :!:
Jelikož se tak nezadařilo, tak kdo chce jezdit za hranice udělá si velké papíry a má klid, vždyť stejně většina těch co začnou na dvou kolech cestovat a propadnou tomu, tak u 125 ccm rozhodně nezůstanou :wink:
K zapůjčení v zahraničí, když chceš půjčit auto taky nemůžeš mít jen papíry na moto a stejně tak je tomu u skůtra a legislativy té které země. Vždyť padiny tam půjčují o sto šest.

No však právě o tom píšu. Kdyby to bylo sjednoceno, tak si v pohodě půjčíš skútra kdekoli.
Lubik: Když s tebou je těžká řeč. Takovým jako ty. kteří musí mít vždy poslední slovo, jsme na vojně říkali, že mají o 6 cm větší mozek. Téměř na každou reakci tu máš na fóru oponující odpověď. A Tvá reakce, že na lodi nepotřebuješ skútra je opravdu založená na nadprůměrné inteligenci. Přijeď na sraz, ať vidíš jak se diskutuje s tolerancí názorů.... :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

26 bře 2014, 15:43

Přemýšlel jsem co Ti napsat, ale s tou narážkou na inteligenci jsi mě naprosto odzbrojil. Takže nic ...

Re: Řidičák B = 125ccm

27 bře 2014, 08:07

No vidíš, že to jde :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

27 bře 2014, 08:54

Lubik píše:Kolik procent "mototuristů" jezdí na 125ccm skůtru do ciziny ? 0.5% nebo 1% ? Spíš méně. 125ccm je na ježdění "okolo komína", na cestování tu jsou jiné stroje a jejich řidiči nemusí NIC řešit.
Takže pochybuji, že by se chtěl někdo zviditelňovat s takovou ptákovinou kvůli pár nadšencům co chtějí procestovat svět na 125ccm skůtr...
Chápu, že to může zajímat pár lidí u hranic, ale kvůli mizivé desetině procenta se s tím nikdo nebude zabývat.
Zákonodárci ať řeší jiné, důležitější věci...

Tak nevím, kde jsi přišel na takový nesmysl, že 125 je pouze na ježdění "kolem komína???" Před nějakým časem se tu objevil report z výletu, který podnikla parta nadšenců na skútrech 50cmm!!! A jeli až do Itálie a zpět. No když takovou trasu lze zvládnout na padesátkách, tak nevidím důvod, proč by to nemělo jít na 125??? Jsou to již poměrně výkonné stroje a opravdu není problém na 125 vyrazit i na delší výlety. Já na Kymcu Agility City 125 byl v loni 2x v Tatrách, letos už jsem stihl jet na něm 2x do Bratislavy a pokud by slavní poslanci v Bruselu ten zákon takto nespackali, tak bych na něm klidně vyrazil i do Rakouska apod.
Úplně ideálně by bylo apelovat na poslance EU parlamentu, aby ten zákon přepracovali tak, aby platil stejně v celé EU. Já kdybych v tom věděl chodit a mel na to čas, tak bych se klidně pustil do nějaké iniciativy. Nicméně jsem určitě ochoten alespoň podpořit nějakou případnou iniciativu.

Re: Řidičák B = 125ccm

27 bře 2014, 09:36

Odpověděl jsi vlastně sám: Ty 2x v Tatrách a k tomu dalších pár nadšenců tady na foru .... tudíž mizivé promile vlastníků 125ccm SKŮTRŮ co chtějí procestovat Evropu na splašených trubkách.
Já nejsem vůbec proti aby se mohlo na SKŮTRU 125ccm po celé evropě, ale kvůli pár nadšencům to asi nebude v blízké době realita.
Téma uzamknuto