Diskuze o čemkoli.
Téma uzamknuto

Re: Řidičák B = 125ccm

25 zář 2013, 11:08

Testy se dají i stáhnout do počítače třeba ZDE, aby nemusel člověk na internet. Jinak v testech se nic zásadního neměnilo, snad jen to, že se nemusí volat Policie při nehodě, kde škoda není zjevně nad 100 tisíc a další věc je se železničními přejezdy, kdy už neplatí takové to staré, že rychlost je "50m před přejezdem 50km/h a 30m před přejezdem 30km/h", ale platí to, že když nebliká bílé světlo, tak vždy 30km/h z jakékoli vzdálenosti a když bliká tak nejvýše 50km/h.

Nejlepší je asi nabiflovat nazpaměť, protože hledání logiky se vždy nevyplácí. A bacha, v Praze se to sice moc často neděje, ale když člověk nesplní, tak ho nechají časově vykysat tak, že nestihne další termín a sbírají i oprávnění, které už má za sebou.

Re: Řidičák B = 125ccm

25 zář 2013, 11:18

Těch otázek není zas až tolik jak se zdá, Jsou to pořád dokola, ale jednou se ptají co se u značky smí, podruhé co se nesmí. Křižovatek je pár, žádná není složitá a zas, jednou se ptají, jestli smíš jet před červeným, podruhé jestli dáváš přednost modrému... Navíc dnes stačí i na autobus napsat ty testy na 85% a je to. Z toho jsem byl tedy jelen úplně. Když jsem kdysi dávno dělal Céčko, tak z 55 možných se to muselo napsat na 52 nebo 53 bodů, což znamelo: křižovatka špatně = končíš. Dnes? Křižovatka je ještě něco k tomu... Na co by měl autobusák znát křižovatky... Áčko jsem dělal taky až letos a učil jsem se jen podle těch testů na MDCR.cz na cvičnou zkoušku.

Re: Řidičák B = 125ccm

25 zář 2013, 11:35

Midlum75: Já si stáhl v PDF celý věstník obsahující veškeré otázky. Je tam jen chaos v pořadí správných odpovědí, protože jsou řazeny v jiném pořadí než testové otázky. Ale poprvé jsem si to holt seřadil a pak už četl jen správné odpovědi :)
Jinak já dělal naposled sk. D před cca 20 lety a nevěděl, jestli systém při nové zkoušce generuje test podle Tvé nejvyšší skupiny nebo podle té, o kterou aktuálně žádáš. Instruktor mi tvrdil, že děláš A, tak test se generuje z otázek pro A, ale já si je prošel všechny. Ono to po letech nezaškodí. Nové tam přibyly nějaké z první pomoci a pak taky z oblasti ohlašování změn v údajích na registru vozidel a ŘP, hlavně termíny do kdy je povinnost změny nahlásit. Třeba křižovatky jsou v pohodě, tam jsem neviděl žádný chyták nebo nejasnost.
Ale jeden známý mi potvrdil, že testové otázky se průběžně doplňují a také vyřazují, takže za pár let to je zase všechno trošku jinak :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

25 zář 2013, 11:38

Jj, já mám C+E a instruktor taky nevěděl, podle čeho se generuje test, takže jsem prošel všechny, ale u zkoušky byl jen test na A.

Re: Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 18:55

V dnešním Světě motorů odpovídá odborník z BESIPU na dotaz ohledně řízení skůtru 125 ccm se skupinou B.
Jasně zde píše že toto platí pouze na území České republiky, i když okolní státy mají povoleno totéž. Takže všichni
kdo byli na skútrech se skupinou B na Slovensku, v Polsku, Rakousku a jinde, tak tam byli prakticky bez příslušného
řidičského oprávnění. Alespoň to tvrdí odborník ve SM.

Re: Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 19:03

Aha, tak v tom případě je v tom pěkný guláš a s výletama na SK je konec :-(

Re: Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 19:13

Nene, SR je výjimka :!: Mám e-mail od mluvčí PZ SR, kde výslovně potvrzuje, že český B-čkař do SR na skútru 125ccm legálně může :idea:
"Odborníci" v SM ať se jdou vycpat :wink:
I když přesně z toho důvodu jsem si dodělával A, abych bez starostí mohl jezdit Rakousko, Německo atd. :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 19:30

No jak říkám, pěknej guláš v tom udělali "odborníci" v Bruselu. Přitom stačilo vložit kouzelnou klauzuli - platnost v EU a byl by klid. Ne takto je výklad nejednoznačný a v podstatě co člověk to názor. Já mám také vyjádření, dokonce dvoje z různých zdrojů v SR a obě si protiřečí. No prostě bud tam jet s rizikem že mě ťapnou a pak se uvidí, jak daný příslušník si vyloží zákon, nebo tam nejezdit vůbec, jezdit jen CZ, a nebo dělat neomezený řidičák, ale kvůli moulům z Bruselu se mi nechce vyhazovat další peníze.

Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 20:45

Uz je to jedno 17.10. idem na skúšky na A, tak som to poriesil ja.
Naposledy upravil BrAtKo dne 07 říj 2013, 22:09, celkově upraveno 1

Re: Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 20:50

Tak nevím, zda mě víc štve to, že při rozhodování o řízení do 125 ccm s B v Bruselu "dali volnost" každému státu si to přizpůsobit samostatně a neuložili to jako jednoznačné rozhodnutí, bez výjímek a národních zvyklostí, což sebou vždycky neslo spoustu pochybení, nedostatků a nedorozumění. Nebo zda mi víc vadí to, že není ministerstvo schopno jednoznačně odpovědět, jak je to s řízením se skupinou B v zahraničí a pořád se do toho montují různé časopisy a "takyodborníci", kteří jednou píšou to a jednou zase něco jiného, místo aby dotazy směřovali na ono ministerstvo, případně vyhlášku, kde by tato odpověď byla jednoznačně popsána a nedala by se vykládat několika způsoby. Prostě u nás se to zavedlo a tak to platí jen u nás, na našem území. Připomíná mi to situaci, kdy se v obchodě zeptám, kolik stojí ten meloun a prodavač mi odpoví, že levnější je tykev. Tady se zase člověk zeptá, zda může s B jezdit i v zahraniří a případně za jakých podmínek, a úřední šiml mu odpoví, že vyhláška platí jen na území ČR (což tady bylo už vyvráceno vzhledem k SR). Ale aby ministerstvo zjistilo v okolních státech, když už to neudělá v celé EU, jak je to s možností ježdění našich řidičů s B na jejich území, to ne, to asi není jejich věcí. Na to, že jsou celkem hezky placení, toho dělají někdy fakt dost málo. Prvotní chyba je ale bez diskuzí v Bruselu, kde to udělali volné, každý ať se rozhodne kdy, kde a jak to zavede a nestanovili to jasně jako všeobecně platnou vyhláškua jasnými pravidly. Ano, neomezené A to řeší. Ale proč dávat peníze do autoškoly, když člověk nechce jezdit na 1200 ccm stroji do Španělska, ale třeba jen kousek za hranice do Polska nebo na Slovensko na 50 ccm? :?: 8)

Re: Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 20:56

Naprostý souhlas s PBM2, akorát s 50ccm jestli se nepletu můžeš bez omezení snad všude, ten problém se týká sk. B a skútry do 125 ... :-(

Re: Řidičák B = 125ccm

07 říj 2013, 21:02

Dík, já to psal vzhledem k tomu, co sám mám. Ale myslel jsem samozřejmě 125 ccm ve spojení s B. A protože to B mám bez 150 kódu, tak si nejsem zcela jistý, zda opravdu lze i na té pouhé 50-ce jet kamkoliv. No, ono z toho stejně zatím vyplývá to Polsko a Slovensko, případně Rakousko. Navíc onen kód je vyloženě národní harmonizační, takže, jak se to tu už někde mihlo, jinde má zcela jiný význam. Ale jsme u B a 125 a nápad umožnit s řidičákem na auto řídit i skůtr do 125 ccm je dobrý, ale provedení je zcela zmrvené. :( :!:

Re: Řidičák B = 125ccm

08 říj 2013, 08:07

Jen upřesním - ono MD ČR opravdu nemůže vydávat prohlášení (nebo nějakou svou vyhlášku) o tom, jak je klasifikován náš ŘP v rámci této výjimky v jiných státech. Teoreticky by mohlo MZ ČR na žádost MD provést vlastní prověření cestou svých diplomatů a pak oficiálně výsledek prezentovat. Ovšem i toto by se muselo průběžně aktualizovat, protože národní legislativy se mění. Skutečně optimální by byl jednotný výklad v rámci EU, ale zase by se tu našli experti, kteří zrovna míří mimo EU :wink:

Vloni jsem mailem obeslal zastupitelstva okolních států a dozvěděl se, že v Německu ani Rakousku to pro nás možné není. Polsko jsem neřešil. Na Slovensku jsem si to upřesňoval na Policajném zboru letos po účinnosti novely a od tam mi tisková mluvčí PZ MV SR napsala jednoznačné ANO pro české řidiče. Sice už jsem to tu všechno psal, ale kdoví o kolik stránek dřív, takže jen pro úplnost stručně opakuji :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

08 říj 2013, 10:14

Pořád dokola se to tu řeší. Já vesele jezdím po Slovensku a v pohodě. Jak už jsem uvedl i bývalý slovenský kolega policajt uvedl, že pokud mám B, tak mám B, které je stejné jak na Slovensku tak u nás. Oprvadu bordel v tom mají pouze úředníci na ministerstvech a média. Stejně jak jsem obeslal předsedy skútr klubů v různých státech s touto otázkou. Taktéž ÚAMK se vyjádřil, k cestám ve státech kde novelizace platí, kladně. Ale jak říkám, je to stále dokola stejná písnička. A jak tu správně píšte, když nějaký stát schválí určitou normu, tak automaticky platí pro ten stát. Proto napíší, že platí pro území onoho státu. Přeci nemohou rozhodovat o jiných. Kdyžtak měl být dodatek., že v zahraničí se řízení vozidla upravuje dle tamní legislativy. Když jsem byl u cizinecké policie a sloužil na ČR-SR hranici a přijel cizinec, o kterém jsem věděl, že na Slovensko potřebuje npař. vízum, tak jsem jej tam pustil, ať si to řeší Slováci, protože u nás náležitosti k pobytu, dle našeho Zákona o pobytu cizinců, splňoval.

Re: Řidičák B = 125ccm

08 říj 2013, 15:04

tak mi dnes úspěšně přistálo v kapse oprávnění sk. A .........stálo to za to a vůbec to nebolelo. A těch 5500 Kč holt musí člověk akceptovat jako daň za rozšíření obzorů.........125ka je z domu, teď najít toho správného oře........ ikdyž vím, že toto je součástí již jiného tématu na fóru.....dívám se po obsahu 400-500 ccm , na inzerních servrech doma i venku jsou za docela solidní peníze Kymca 500i Exiting s nájezdem do 15000 km........... ikdyž teď můžu i jiné stroje , chci zůstat věrný skůtrům....pohodlí automatu, navíc je to nejlepší jednostopý prostředek na denní ježdění do práce po praktické stránce a navíc teď chci i někam za horizont.......buď to mě admin s tímto dotazem vykopne do patřičných mezí ( jiného tématu) ale i tak to dám sem :-) ........ co si o tomto stroji myslíte ?
Téma uzamknuto