Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vratas » 25 zář 2013, 11:08

Testy se dají i stáhnout do počítače třeba ZDE, aby nemusel člověk na internet. Jinak v testech se nic zásadního neměnilo, snad jen to, že se nemusí volat Policie při nehodě, kde škoda není zjevně nad 100 tisíc a další věc je se železničními přejezdy, kdy už neplatí takové to staré, že rychlost je "50m před přejezdem 50km/h a 30m před přejezdem 30km/h", ale platí to, že když nebliká bílé světlo, tak vždy 30km/h z jakékoli vzdálenosti a když bliká tak nejvýše 50km/h.

Nejlepší je asi nabiflovat nazpaměť, protože hledání logiky se vždy nevyplácí. A bacha, v Praze se to sice moc často neděje, ale když člověk nesplní, tak ho nechají časově vykysat tak, že nestihne další termín a sbírají i oprávnění, které už má za sebou.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Aircombat » 25 zář 2013, 11:18

Těch otázek není zas až tolik jak se zdá, Jsou to pořád dokola, ale jednou se ptají co se u značky smí, podruhé co se nesmí. Křižovatek je pár, žádná není složitá a zas, jednou se ptají, jestli smíš jet před červeným, podruhé jestli dáváš přednost modrému... Navíc dnes stačí i na autobus napsat ty testy na 85% a je to. Z toho jsem byl tedy jelen úplně. Když jsem kdysi dávno dělal Céčko, tak z 55 možných se to muselo napsat na 52 nebo 53 bodů, což znamelo: křižovatka špatně = končíš. Dnes? Křižovatka je ještě něco k tomu... Na co by měl autobusák znát křižovatky... Áčko jsem dělal taky až letos a učil jsem se jen podle těch testů na MDCR.cz na cvičnou zkoušku.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 25 zář 2013, 11:35

Midlum75: Já si stáhl v PDF celý věstník obsahující veškeré otázky. Je tam jen chaos v pořadí správných odpovědí, protože jsou řazeny v jiném pořadí než testové otázky. Ale poprvé jsem si to holt seřadil a pak už četl jen správné odpovědi :)
Jinak já dělal naposled sk. D před cca 20 lety a nevěděl, jestli systém při nové zkoušce generuje test podle Tvé nejvyšší skupiny nebo podle té, o kterou aktuálně žádáš. Instruktor mi tvrdil, že děláš A, tak test se generuje z otázek pro A, ale já si je prošel všechny. Ono to po letech nezaškodí. Nové tam přibyly nějaké z první pomoci a pak taky z oblasti ohlašování změn v údajích na registru vozidel a ŘP, hlavně termíny do kdy je povinnost změny nahlásit. Třeba křižovatky jsou v pohodě, tam jsem neviděl žádný chyták nebo nejasnost.
Ale jeden známý mi potvrdil, že testové otázky se průběžně doplňují a také vyřazují, takže za pár let to je zase všechno trošku jinak :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Aircombat » 25 zář 2013, 11:38

Jj, já mám C+E a instruktor taky nevěděl, podle čeho se generuje test, takže jsem prošel všechny, ale u zkoušky byl jen test na A.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 13:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod venda » 07 říj 2013, 18:55

V dnešním Světě motorů odpovídá odborník z BESIPU na dotaz ohledně řízení skůtru 125 ccm se skupinou B.
Jasně zde píše že toto platí pouze na území České republiky, i když okolní státy mají povoleno totéž. Takže všichni
kdo byli na skútrech se skupinou B na Slovensku, v Polsku, Rakousku a jinde, tak tam byli prakticky bez příslušného
řidičského oprávnění. Alespoň to tvrdí odborník ve SM.
Uživatelský avatar
venda

500+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 540
Registrován: 20 lis 2010, 20:18
Bydliště: Mladeč-Sobáčov (OL)
Skútr / moto: , Transalp 650, yamaha X-city 250

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 07 říj 2013, 19:03

Aha, tak v tom případě je v tom pěkný guláš a s výletama na SK je konec :-(
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 07 říj 2013, 19:13

Nene, SR je výjimka :!: Mám e-mail od mluvčí PZ SR, kde výslovně potvrzuje, že český B-čkař do SR na skútru 125ccm legálně může :idea:
"Odborníci" v SM ať se jdou vycpat :wink:
I když přesně z toho důvodu jsem si dodělával A, abych bez starostí mohl jezdit Rakousko, Německo atd. :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 07 říj 2013, 19:30

No jak říkám, pěknej guláš v tom udělali "odborníci" v Bruselu. Přitom stačilo vložit kouzelnou klauzuli - platnost v EU a byl by klid. Ne takto je výklad nejednoznačný a v podstatě co člověk to názor. Já mám také vyjádření, dokonce dvoje z různých zdrojů v SR a obě si protiřečí. No prostě bud tam jet s rizikem že mě ťapnou a pak se uvidí, jak daný příslušník si vyloží zákon, nebo tam nejezdit vůbec, jezdit jen CZ, a nebo dělat neomezený řidičák, ale kvůli moulům z Bruselu se mi nechce vyhazovat další peníze.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod BrAtKo » 07 říj 2013, 20:45

Uz je to jedno 17.10. idem na skúšky na A, tak som to poriesil ja.
Naposledy upravil BrAtKo dne 07 říj 2013, 22:09, celkově upraveno 1
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod PBM2 » 07 říj 2013, 20:50

Tak nevím, zda mě víc štve to, že při rozhodování o řízení do 125 ccm s B v Bruselu "dali volnost" každému státu si to přizpůsobit samostatně a neuložili to jako jednoznačné rozhodnutí, bez výjímek a národních zvyklostí, což sebou vždycky neslo spoustu pochybení, nedostatků a nedorozumění. Nebo zda mi víc vadí to, že není ministerstvo schopno jednoznačně odpovědět, jak je to s řízením se skupinou B v zahraničí a pořád se do toho montují různé časopisy a "takyodborníci", kteří jednou píšou to a jednou zase něco jiného, místo aby dotazy směřovali na ono ministerstvo, případně vyhlášku, kde by tato odpověď byla jednoznačně popsána a nedala by se vykládat několika způsoby. Prostě u nás se to zavedlo a tak to platí jen u nás, na našem území. Připomíná mi to situaci, kdy se v obchodě zeptám, kolik stojí ten meloun a prodavač mi odpoví, že levnější je tykev. Tady se zase člověk zeptá, zda může s B jezdit i v zahraniří a případně za jakých podmínek, a úřední šiml mu odpoví, že vyhláška platí jen na území ČR (což tady bylo už vyvráceno vzhledem k SR). Ale aby ministerstvo zjistilo v okolních státech, když už to neudělá v celé EU, jak je to s možností ježdění našich řidičů s B na jejich území, to ne, to asi není jejich věcí. Na to, že jsou celkem hezky placení, toho dělají někdy fakt dost málo. Prvotní chyba je ale bez diskuzí v Bruselu, kde to udělali volné, každý ať se rozhodne kdy, kde a jak to zavede a nestanovili to jasně jako všeobecně platnou vyhláškua jasnými pravidly. Ano, neomezené A to řeší. Ale proč dávat peníze do autoškoly, když člověk nechce jezdit na 1200 ccm stroji do Španělska, ale třeba jen kousek za hranice do Polska nebo na Slovensko na 50 ccm? :?: 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod petr311 » 07 říj 2013, 20:56

Naprostý souhlas s PBM2, akorát s 50ccm jestli se nepletu můžeš bez omezení snad všude, ten problém se týká sk. B a skútry do 125 ... :-(
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1120
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: Can-am Spyder RT Sea-To-Sky 2023
Tuning / úpravy: U tohoto stroje prakticky není co upravovat, vše je v základu. Snad jen opěrka řidiče, USB zásuvka, kabel napájení bateri a to je tak asi vše.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod PBM2 » 07 říj 2013, 21:02

Dík, já to psal vzhledem k tomu, co sám mám. Ale myslel jsem samozřejmě 125 ccm ve spojení s B. A protože to B mám bez 150 kódu, tak si nejsem zcela jistý, zda opravdu lze i na té pouhé 50-ce jet kamkoliv. No, ono z toho stejně zatím vyplývá to Polsko a Slovensko, případně Rakousko. Navíc onen kód je vyloženě národní harmonizační, takže, jak se to tu už někde mihlo, jinde má zcela jiný význam. Ale jsme u B a 125 a nápad umožnit s řidičákem na auto řídit i skůtr do 125 ccm je dobrý, ale provedení je zcela zmrvené. :( :!:
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 08 říj 2013, 08:07

Jen upřesním - ono MD ČR opravdu nemůže vydávat prohlášení (nebo nějakou svou vyhlášku) o tom, jak je klasifikován náš ŘP v rámci této výjimky v jiných státech. Teoreticky by mohlo MZ ČR na žádost MD provést vlastní prověření cestou svých diplomatů a pak oficiálně výsledek prezentovat. Ovšem i toto by se muselo průběžně aktualizovat, protože národní legislativy se mění. Skutečně optimální by byl jednotný výklad v rámci EU, ale zase by se tu našli experti, kteří zrovna míří mimo EU :wink:

Vloni jsem mailem obeslal zastupitelstva okolních států a dozvěděl se, že v Německu ani Rakousku to pro nás možné není. Polsko jsem neřešil. Na Slovensku jsem si to upřesňoval na Policajném zboru letos po účinnosti novely a od tam mi tisková mluvčí PZ MV SR napsala jednoznačné ANO pro české řidiče. Sice už jsem to tu všechno psal, ale kdoví o kolik stránek dřív, takže jen pro úplnost stručně opakuji :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 08 říj 2013, 10:14

Pořád dokola se to tu řeší. Já vesele jezdím po Slovensku a v pohodě. Jak už jsem uvedl i bývalý slovenský kolega policajt uvedl, že pokud mám B, tak mám B, které je stejné jak na Slovensku tak u nás. Oprvadu bordel v tom mají pouze úředníci na ministerstvech a média. Stejně jak jsem obeslal předsedy skútr klubů v různých státech s touto otázkou. Taktéž ÚAMK se vyjádřil, k cestám ve státech kde novelizace platí, kladně. Ale jak říkám, je to stále dokola stejná písnička. A jak tu správně píšte, když nějaký stát schválí určitou normu, tak automaticky platí pro ten stát. Proto napíší, že platí pro území onoho státu. Přeci nemohou rozhodovat o jiných. Kdyžtak měl být dodatek., že v zahraničí se řízení vozidla upravuje dle tamní legislativy. Když jsem byl u cizinecké policie a sloužil na ČR-SR hranici a přijel cizinec, o kterém jsem věděl, že na Slovensko potřebuje npař. vízum, tak jsem jej tam pustil, ať si to řeší Slováci, protože u nás náležitosti k pobytu, dle našeho Zákona o pobytu cizinců, splňoval.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod midlum75 » 08 říj 2013, 15:04

tak mi dnes úspěšně přistálo v kapse oprávnění sk. A .........stálo to za to a vůbec to nebolelo. A těch 5500 Kč holt musí člověk akceptovat jako daň za rozšíření obzorů.........125ka je z domu, teď najít toho správného oře........ ikdyž vím, že toto je součástí již jiného tématu na fóru.....dívám se po obsahu 400-500 ccm , na inzerních servrech doma i venku jsou za docela solidní peníze Kymca 500i Exiting s nájezdem do 15000 km........... ikdyž teď můžu i jiné stroje , chci zůstat věrný skůtrům....pohodlí automatu, navíc je to nejlepší jednostopý prostředek na denní ježdění do práce po praktické stránce a navíc teď chci i někam za horizont.......buď to mě admin s tímto dotazem vykopne do patřičných mezí ( jiného tématu) ale i tak to dám sem :-) ........ co si o tomto stroji myslíte ?
Uživatelský avatar
midlum75

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 90
Registrován: 07 bře 2013, 13:24
Bydliště: Kunštát na Moravě
Skútr / moto: Peugeot Satelis 500

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], valsidalxam a 10 návštevníků