Diskuze o čemkoli.
16 čer 2013, 00:13
Gandalf píše:Jasně, v Řecku jsem na skútru jezdil už před 10 lety a pokud sis půjčoval do 125ccm, tak je ŘP vlastně nezajímal. Ale těchhle jižních zemí bych se nebál, to jsou jednak salámisti a taky proskútrové národy, problém čekám spíš v důkladných Němcích, v Beneluxu nebo Skandinávii
Ale jak už tu mockrát zaznělo - pokud chci jezdit po světě, nejlepší je připlatit si za A nebo aspoň Ao a ten max měsíc tomu věnovat
Tak ve Skandinávii pokud něco nevyvedeš si tě nikdo ani nevšimne. Projel jsem Švédsko i Norsko obytňákem a za 5000 km jsem policajty viděl jen u královského paláce v Oslu, kde hlídkovali v autě. Taktéž ani nepostřehneš, žes přejel hranice, žádné tam nejsou. Jinak jsou téměř v každé dědině rychlostní kamery a na dálnici, když už někdo překročí 110 km/h, tak je to Čech nebo Slovák...
Samozřejmě, kdo potřebuje cestovat po světě, nejlepší je udělat papíry.....
25 čer 2013, 22:48
Zdravím místní osazenstvo,
chtěl bych se zeptat na jednu věc ohledně úpravy ŘP, resp jeho rozšíření. Pokud vlastním skupinu B a k tomu skupinu A1 s harmonizačním kódem 150, je mi více než 24 let a chci si dodělat skupinu A, nebo A2 bude se jednat o doplňující zkoušku která je bez testů? tedy jen 4 hodiny jízd?
Přemýšlím o Piaggio X9 500 a chtěl bych vědět jak to je s rozšířením ŘP, protože kupovat X9 125 a nesmět s ní ještě k tomu za hranice je docela na prd.
Díky za vaše reakce.
25 čer 2013, 23:14
Budeš muset tu skupinu udělat celou, tj. včetně testů a jízd, neboť nevlastníš alespoň skupinu Aomezeno (nyní A2) a nemáš tudíž započitatelnou dobu praxe a není zde vytvořena podmínka pro rozdílovou zkoušku, protože z A1 na vyšší to rozdílovou zkouškou nelze. Výhodu máš ve věku pro udělení skupiny A bez omezení, takže pokud máš peníze, jdi do toho. Testy se naučí i cvičená opice.
Pokud míříš na možnost řízení automatu s obsahem 125ccm a 11kW s "béčkem, tak co se zahraničí týče, záleží na výkladu platné legislativy dané země, do které chce řidič jet a dále pokud projíždí přes více států, tak pochopitelně také u těchto zemí zjistit, zda je toto u nich možné.
Více případných info ohledně řidičských oprávnění v ČR je v "INFO : Řidičská oprávnění a kategorie vozidel" zde na foru.
04 črc 2013, 08:20
Ahojte, kamarat rozpraval s jednym znamym rakuskym policajtom a ten mu tvrdil, ze nase vodicaky by uznavat nemali a ze hrozi pokuta do 350EUR. Ale ma to aj inu negativnu stranu, ak to risknete, tak v pripade nehody mate asi dost problem s poistovnou, ktora vam nebude plnit poistnu udalost.
Inak vo
viedenskom dohovore o tom pojednava strana 35 a 36. Ako ste rozumeli vy tomuto dohovoru ?
04 črc 2013, 11:59
Neviem a nechcem sa hádať ale pokuta 350e v Rakúsku to by si musel prejsť aspoň 2 chodcov
Za mojej profi šoférskej éry pri prekročeni rýchlosti som platil 2x po 20e jazdu v odstavnom pruhu 15e,zlé parkovanie na Swechate 20e všetko zaplatené mojím šéfom čo s tým nemal problém
Jazda bez dial známky od viacerých zdrojov 150e.Info možno trochu staršie dáta ale aj tak 350e je asi suma kapánek premršténá.
Dohovor je asi jediný byť slušný a pokorný a s policajtmi v Rakúsku nieje nijaký problém,s praxe môžem tvrdiť že sú najserioznejší v EU na nič sa nehrajú a všetko ti ochotne vysvetlia a pomôžu.
04 črc 2013, 12:43
Vratas píše:Budeš muset tu skupinu udělat celou, tj. včetně testů a jízd, neboť nevlastníš alespoň skupinu Aomezeno (nyní A2) a nemáš tudíž započitatelnou dobu praxe a není zde vytvořena podmínka pro rozdílovou zkoušku, protože z A1 na vyšší to rozdílovou zkouškou nelze. Výhodu máš ve věku pro udělení skupiny A bez omezení, takže pokud máš peníze, jdi do toho. Testy se naučí i cvičená opice.
Pokud míříš na možnost řízení automatu s obsahem 125ccm a 11kW s "béčkem, tak co se zahraničí týče, záleží na výkladu platné legislativy dané země, do které chce řidič jet a dále pokud projíždí přes více států, tak pochopitelně také u těchto zemí zjistit, zda je toto u nich možné.
Více případných info ohledně řidičských oprávnění v ČR je v "INFO : Řidičská oprávnění a kategorie vozidel" zde na foru.
Tak pozor, z A1 plnohodnotné ne s harm. kódem 150, můžeš po dvou letech praxe s A1 rozšířit na skupinu A2 rozdílovou zkouškou (1-2 jízdy a pak jen 1 jízda s komisařem - cena cca 1 500Kč).
(platí od 19.ledna 2013)
07 črc 2013, 16:02
Tak jsem mluvil s jedním maďarským PCX-kářem a tam zatím taky řízení s béčkem neschválili
Samotné je to se.e...
BrAtKo píše:Ahojte, kamarat rozpraval s jednym znamym rakuskym policajtom a ten mu tvrdil, ze nase vodicaky by uznavat nemali a ze hrozi pokuta do 350EUR. Ale ma to aj inu negativnu stranu, ak to risknete, tak v pripade nehody mate asi dost problem s poistovnou, ktora vam nebude plnit poistnu udalost.
Inak vo
viedenskom dohovore o tom pojednava strana 35 a 36. Ako ste rozumeli vy tomuto dohovoru ?
Nevím co to bylo za policajta, ale řidičák ti musí uznat v celé EU. Jedině řízení skúta 125ccm s béčkem ti neuznají, protože tam to zatím neschválili. Pouze rakušák může s kódem 111....
Když už jsem byl u toho ověřování, kontaktoval jsem německý skútrklub s otázkou zda u nich a v Rakousku se může s béčkem. Tohle mi odpověděli: "in Germany you can drive 125cc with driver license car, in Austria i think so, bud not 100% !" Takže Německo je jisté
a Rakousko možná....není to 100%. Ono to časem bude všude.....
Ještě uvedl Lucembursko a Francii (o které jsme věděli). Takže už v pohodě kus Evropy projedeme
Prosím nezakládej několik příspěvků pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Kyblos
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 črc 2013, 06:41, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou
07 črc 2013, 19:10
Ono jednoznačně bude platit, že pokud chce kdokoliv mít klid při výjezdu do zahraničí a zdroje o možnostech uznávání/neuznávání té či oné skupiny moc dotyčného neuklidní, tak asi opravdu jedinou "bezpečnou" cestou je skupina bez omezení. Pak se nemusí starat, zda jsou zákony takové nebo onaké. Ptal jsem se u kolegy ze Slovenska (tady o tom už taky byla řeč a odpovědi z různých zdrojů - policie, ministerstvo,...), jak je to u nich s tím béčkem. Tak se mi zeptal na policii i v autoškole, jak to u nich berou. A dostalo se mi odpovědi, že s béčkem je to nastejno, jako u nás, takže když jede se skůtrem do 11 kW a 125 ccm, problémy mít nebude. Jen musí splnit jednu podmínku, a to je, že má béčko nejméně dva roky. Ale myslím, že o Slovensku je tu toho už napsáno celkem dost. Už aby někoho nahoře napadlo sjednotit v rámvi EU i takovou lapálii, jako je tento nedodělek s oprávněními řídit skůtra do 125 ccm a 11 kW (ono mrví kde co, ale tohleto je do očí bijící)
07 črc 2013, 20:22
Přesně jak říkáš. Ono by stačilo přidat dodatek, že ve znění jako je uvedená směrnice EU "vytvořena", platí ve všech státech EU. Mj. jsou tam vypsány i nadřazené skupiny vůči jiným. A kdyby jsme se řídili už jen tímto, tak je to bez problémů. Ale ono to opravdu jednou bude sjednoceno, jinak ten guláš bude čím dále větší....
09 črc 2013, 21:28
Zdárek, jak je to mají v maďarsku? Mají taky pro B skútry do 125ccm 11kW? Díky moc za info
09 črc 2013, 21:33
O tri thready vys: Tak jsem mluvil s jedním maďarským PCX-kářem a tam zatím taky řízení s béčkem neschválili
Samotné je to se.e...
11 črc 2013, 19:27
Ahhaaa takze ani do Madarska co tu mam za humnami nesmiem. To Rakusko risknem obcas, pokuty si nizke a policajti skor dohovoria ako pokutuju. No takze tuto sezonu to budu vylety najma na Moravu a cez zimu si dorobim Acko a bude pokoj.
12 črc 2013, 21:40
Tak a dnes mi napsal předseda fan clubu PCX z Vídně, že u nich jen s kódem 111, který mají vlastně jen Rakušáci a platí jim to pro Itálii a Lucembursko. Údajně se taky u nich mluví o schválení dodatku ES, ale asi to bude trvat déle.
22 črc 2013, 20:20
Hosi uz sa nepamatam B neakceptuju ani v Polsku ? Dik
Sent from my iPad using Tapatalk 2
23 črc 2013, 12:46
ano, ani v Polsku nemůžeš pouze s B
Necituj poslední příspěvek. Používej tlačítko odpovědět. Díky Kyblos.2.8. edit:Vyjádření ÚAMK ohledně Slovače
http://www.uamk.cz/item/1956-slovensko- ... 1481237582
Naposledy upravil
KYBLOS dne 06 srp 2013, 11:57, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.