Diskuze o čemkoli.
29 kvě 2013, 23:24
Aha dik tak predpokladam ze v CZ AT HU to je v cajchu...
30 kvě 2013, 00:16
Nene, je sice pravdou, že B je B na celém světě, ale ještě jednotlivé státy EU musí schválit novelizaci, která vešla v platnost k 19.1.13, což zatím učinili pouze ČR, SR, Lotyšsko, Itálie, Portugalsko, Španělsko a Francie. Je v tom zmatek. Když už jsme v EU, tak to mělo platit celoplošně, tak jako některé další a ještě k tomu nesmyslné směrnice.... I v samotném Rakousku v tom mají zmatek. Kamoš tam žije a říkal, že někteří rakušáci ani neví, že mají omezení pouze na nějaký jejich harmonizační kód a vesele si jezdí...
30 kvě 2013, 06:12
Po 43 letech, mám opět nový řidičák spojený už i s "profesákem",kde mi sami nově vyznačili i skupinu A1
30 kvě 2013, 06:53
vlada-když jsi napsal á tak musíš taky napsat bé a to,že vedle potvrzeného A1 máš harmonizační kod 150 a to znamená,že můžeš jezdit na simsonovi,pionýrovi,mustangovi,protože ty jezdí víc jak 45 km/h v tomto je výhoda nás starších,že se nemusíme plazit z dnešníma padesátkama i když natuněné jezdí 90 do té doby než tě změří pak to bude asi celkem drahé.
30 kvě 2013, 07:44
To asi zase záleží na každym jednotlivci co chce pomáhat a chránit.... Já byl kdysi změřen na 50 ccm jak si to mastim po vsi do kopce 70 a v TP max rychlost 45. Pokuta byla jen za rychlost a nic dalšího se nezkoumalo,jen to okomentoval že mam alespoň změřeno jak hezky mi to jede )))
Každopádně papíry na velkou neomezenou mam od 17 let,takže nějaký omezení se mi netýká,jen tim chci říct že rychlost uvedenou v TP asi nikdo moc řešit nebude
30 kvě 2013, 07:53
Někde jsem četl, možná i tady, že např. v Německu B-čkař musí navíc absolvovat nějaký doplňující kurz, aby toto rozšíření mohl využívat. Tento administrativní rozdíl pak vyřazuje B-čkaře ze zahraničí, protože tuto podmínku nesplnili. Tedy pokud si to "doškolení" v Německu, jako cizinci, nedoplní
A v Rakousku to vidím asi podobně. Je to iracionální, ale aspoň to Slovensko zatím funguje, není daleko a je tam spousta nádherných míst
Když zjistím, že bez cest na skútru do zahraničí nemůžu dál existovat, jednoduše si dodělám sk. A nebo koupím příště MP3
30 kvě 2013, 15:47
I. Rekapitulace hlavních změn v zákoně o silničním provozu od 19. ledna 2013
Skupiny motorových vozidel pro účely vymezení řidičského oprávnění nově vymezuje § 80a zákona o silničním provozu (od 19. ledna 2013) tak, že do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW, 2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW, 3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW;
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3, 2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW;
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem;
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj, 2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW;
Gandalf:
V Německu je možné,že je nutné absolvovat kurz. U nás ne,a podstatné je tedy vyznačeni skupiny v řidičáku! Pochybuji,že by německý policista měl problém s A1 .....
30 kvě 2013, 17:17
Vláďa: Ovšem na našem ŘP si německý policajt na řádku skupiny A1 přečte harmonizační kód 150, zatímco on bude vyžadovat 111, takže závěr je jízda bez potřebného oprávnění...
...a tu 111 získá německý řidič do ŘP právě po absolvování výše zmíněného.
30 kvě 2013, 17:28
Skupina,podskupina,harmonizační kod ......Je z toho pěknej guláš .....z jednoduch věci dokáže úředník udělat pěkně složitou záležitost
30 kvě 2013, 19:15
No právě my co máme papíry jenom na osobák tak nás bohužel musí zajímat ty harmonizinační kody,protože motorku 125ccm z nožním řazením máme zakázanou proto máme A1 omezené tím harmonizačním kodem jo je to k vsteku,ale je to tak.
30 kvě 2013, 19:30
Ono to časem bude stejně sjednoceno....pokud se EU nerozpadne
31 kvě 2013, 09:04
Tak sjednotit by to mohli, i kdyby se rozpadla
31 kvě 2013, 09:16
Gandalf píše:Vláďa: Ovšem na našem ŘP si německý policajt na řádku skupiny A1 přečte harmonizační kód 150, zatímco on bude vyžadovat 111, takže závěr je jízda bez potřebného oprávnění...
...a tu 111 získá německý řidič do ŘP právě po absolvování výše zmíněného.
tak ono by se to dalo taky chapat tak, ze kod 150 je narodni harmonizacni kod, ktery jinde neplati a kdyz jinde neplati, tak plati nadrazeny A1
je to teda vyklad trochu sveraznej, ale zajimalo by me, jak by to brali, pac treba v recku ti na tenhle ridicak 125ccm klidne pujcili i pred uvolnenim
31 kvě 2013, 10:10
Jasně, v Řecku jsem na skútru jezdil už před 10 lety a pokud sis půjčoval do 125ccm, tak je ŘP vlastně nezajímal. Ale těchhle jižních zemí bych se nebál, to jsou jednak salámisti a taky proskútrové národy, problém čekám spíš v důkladných Němcích, v Beneluxu nebo Skandinávii
Ale jak už tu mockrát zaznělo - pokud chci jezdit po světě, nejlepší je připlatit si za A nebo aspoň Ao a ten max měsíc tomu věnovat
31 kvě 2013, 10:43
Přesně, když jsem prodal padesátku, přemýšlel jsem co dál, protože jezdit mě prostě baví, takže nástup do autoškoly a myslím že za 3 týdny bylo hotovo.Člověk si trošku osahal velkou motorku, a dnes nejsem limitovaný obsahem, státem, vyhláškama, harmonizačníma kódama a já nevím čím vším ještě.
Ty 3 týdny nikoho nezabijou, protože to máte na pořád!!!