Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod BrAtKo » 29 kvě 2013, 23:24

Aha dik tak predpokladam ze v CZ AT HU to je v cajchu...
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 30 kvě 2013, 00:16

Nene, je sice pravdou, že B je B na celém světě, ale ještě jednotlivé státy EU musí schválit novelizaci, která vešla v platnost k 19.1.13, což zatím učinili pouze ČR, SR, Lotyšsko, Itálie, Portugalsko, Španělsko a Francie. Je v tom zmatek. Když už jsme v EU, tak to mělo platit celoplošně, tak jako některé další a ještě k tomu nesmyslné směrnice.... I v samotném Rakousku v tom mají zmatek. Kamoš tam žije a říkal, že někteří rakušáci ani neví, že mají omezení pouze na nějaký jejich harmonizační kód a vesele si jezdí...
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod vláďa.bk » 30 kvě 2013, 06:12

Po 43 letech, mám opět nový řidičák spojený už i s "profesákem",kde mi sami nově vyznačili i skupinu A1 :-)
Uživatelský avatar
vláďa.bk

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 62
Registrován: 11 kvě 2013, 14:37
Bydliště: Blansko
Skútr / moto: Sym Symphony SR 125
Tuning / úpravy: Nejkrásnější pohled na svět,prý býval z hřbetu koně........ :-)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod koudáček » 30 kvě 2013, 06:53

vlada-když jsi napsal á tak musíš taky napsat bé a to,že vedle potvrzeného A1 máš harmonizační kod 150 a to znamená,že můžeš jezdit na simsonovi,pionýrovi,mustangovi,protože ty jezdí víc jak 45 km/h v tomto je výhoda nás starších,že se nemusíme plazit z dnešníma padesátkama i když natuněné jezdí 90 do té doby než tě změří pak to bude asi celkem drahé.
koudáček

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 16 črc 2010, 19:20
Skútr / moto: X-MAX 125,KYMCO PEOPLE GTI,APRILIA ATLANTIK 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod TUNER » 30 kvě 2013, 07:44

To asi zase záleží na každym jednotlivci co chce pomáhat a chránit.... Já byl kdysi změřen na 50 ccm jak si to mastim po vsi do kopce 70 a v TP max rychlost 45. Pokuta byla jen za rychlost a nic dalšího se nezkoumalo,jen to okomentoval že mam alespoň změřeno jak hezky mi to jede )))
Každopádně papíry na velkou neomezenou mam od 17 let,takže nějaký omezení se mi netýká,jen tim chci říct že rychlost uvedenou v TP asi nikdo moc řešit nebude ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 30 kvě 2013, 07:53

Někde jsem četl, možná i tady, že např. v Německu B-čkař musí navíc absolvovat nějaký doplňující kurz, aby toto rozšíření mohl využívat. Tento administrativní rozdíl pak vyřazuje B-čkaře ze zahraničí, protože tuto podmínku nesplnili. Tedy pokud si to "doškolení" v Německu, jako cizinci, nedoplní :wink:
A v Rakousku to vidím asi podobně. Je to iracionální, ale aspoň to Slovensko zatím funguje, není daleko a je tam spousta nádherných míst :)
Když zjistím, že bez cest na skútru do zahraničí nemůžu dál existovat, jednoduše si dodělám sk. A nebo koupím příště MP3 :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod vláďa.bk » 30 kvě 2013, 15:47

I. Rekapitulace hlavních změn v zákoně o silničním provozu od 19. ledna 2013

Skupiny motorových vozidel pro účely vymezení řidičského oprávnění nově vymezuje § 80a zákona o silničním provozu (od 19. ledna 2013) tak, že do skupiny

a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1

1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW, 2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW, 3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW;

b) A1 jsou zařazeny

1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3, 2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW;

c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem;

d) A jsou zařazeny

1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj, 2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW;

Gandalf:
V Německu je možné,že je nutné absolvovat kurz. U nás ne,a podstatné je tedy vyznačeni skupiny v řidičáku! Pochybuji,že by německý policista měl problém s A1 .....
Uživatelský avatar
vláďa.bk

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 62
Registrován: 11 kvě 2013, 14:37
Bydliště: Blansko
Skútr / moto: Sym Symphony SR 125
Tuning / úpravy: Nejkrásnější pohled na svět,prý býval z hřbetu koně........ :-)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 30 kvě 2013, 17:17

Vláďa: Ovšem na našem ŘP si německý policajt na řádku skupiny A1 přečte harmonizační kód 150, zatímco on bude vyžadovat 111, takže závěr je jízda bez potřebného oprávnění... :wink:

...a tu 111 získá německý řidič do ŘP právě po absolvování výše zmíněného.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod vláďa.bk » 30 kvě 2013, 17:28

Skupina,podskupina,harmonizační kod ......Je z toho pěknej guláš .....z jednoduch věci dokáže úředník udělat pěkně složitou záležitost :roll: :D
Uživatelský avatar
vláďa.bk

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 62
Registrován: 11 kvě 2013, 14:37
Bydliště: Blansko
Skútr / moto: Sym Symphony SR 125
Tuning / úpravy: Nejkrásnější pohled na svět,prý býval z hřbetu koně........ :-)

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod koudáček » 30 kvě 2013, 19:15

No právě my co máme papíry jenom na osobák tak nás bohužel musí zajímat ty harmonizinační kody,protože motorku 125ccm z nožním řazením máme zakázanou proto máme A1 omezené tím harmonizačním kodem jo je to k vsteku,ale je to tak.
koudáček

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 16 črc 2010, 19:20
Skútr / moto: X-MAX 125,KYMCO PEOPLE GTI,APRILIA ATLANTIK 125

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 30 kvě 2013, 19:30

Ono to časem bude stejně sjednoceno....pokud se EU nerozpadne :wink:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 31 kvě 2013, 09:04

Tak sjednotit by to mohli, i kdyby se rozpadla :mrgreen:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod j3nda » 31 kvě 2013, 09:16

Gandalf píše:Vláďa: Ovšem na našem ŘP si německý policajt na řádku skupiny A1 přečte harmonizační kód 150, zatímco on bude vyžadovat 111, takže závěr je jízda bez potřebného oprávnění... :wink:

...a tu 111 získá německý řidič do ŘP právě po absolvování výše zmíněného.

tak ono by se to dalo taky chapat tak, ze kod 150 je narodni harmonizacni kod, ktery jinde neplati a kdyz jinde neplati, tak plati nadrazeny A1 :D
je to teda vyklad trochu sveraznej, ale zajimalo by me, jak by to brali, pac treba v recku ti na tenhle ridicak 125ccm klidne pujcili i pred uvolnenim
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 31 kvě 2013, 10:10

Jasně, v Řecku jsem na skútru jezdil už před 10 lety a pokud sis půjčoval do 125ccm, tak je ŘP vlastně nezajímal. Ale těchhle jižních zemí bych se nebál, to jsou jednak salámisti a taky proskútrové národy, problém čekám spíš v důkladných Němcích, v Beneluxu nebo Skandinávii :wink:
Ale jak už tu mockrát zaznělo - pokud chci jezdit po světě, nejlepší je připlatit si za A nebo aspoň Ao a ten max měsíc tomu věnovat :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Řidičák B = 125ccm

Příspěvekod MilosVee » 31 kvě 2013, 10:43

Přesně, když jsem prodal padesátku, přemýšlel jsem co dál, protože jezdit mě prostě baví, takže nástup do autoškoly a myslím že za 3 týdny bylo hotovo.Člověk si trošku osahal velkou motorku, a dnes nejsem limitovaný obsahem, státem, vyhláškama, harmonizačníma kódama a já nevím čím vším ještě.
Ty 3 týdny nikoho nezabijou, protože to máte na pořád!!!
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků