Diskuze o čemkoli.
Téma uzamknuto

Re: Řidičák B = 125ccm

01 kvě 2013, 11:26

It would be ideal in this case the direct regulation from Brussels, it would force someone to think about and to unify the rules for all countries.

Re: Řidičák B = 125ccm

01 kvě 2013, 23:27

přesně jak jsem psal, a navíc rovnou anglicky :lol:

mutual recognition je sice prima, ale policajta u pangejtu směrnice eu moc zajímat nebude. rakušák tam prostě chce mít B111, jak psal onen tazatel.

našinec musí být vezdejším legislativcům za benevolenci k béčkařům vděčný. ovšem kdo chce v jedné stopě za hranice, musí přinejmenším s A1 nebo na bicyklu... snad tedy s výjimkou slovenska

Re: Řidičák B = 125ccm

02 kvě 2013, 10:35

Kdyz to tady ctu, neni jednodussi si udelat neomezene A? :roll: :mrgreen:

Re: Řidičák B = 125ccm

02 kvě 2013, 11:34

Je, ale to by se:
za 1) nesměli bát
za 2) by museli zvednout zadek
:mrgreen:
Mimochodem sám jsem si vloni An dělal, kurz stál 5000,- a hotovo bylo za 12 dní i se zkouškou, nejdéle trvá vydání nového řp, u nás cca 10 dní.

Re: Řidičák B = 125ccm

02 kvě 2013, 12:16

skútr píše:.. policajta u pangejtu směrnice eu moc zajímat nebude...

Musí ho zajímat. A lidi, Vy to přece musíte vyžadovat, aby ho zajímala. Proto, když na místě u pangejtu nevím, nevíme, nemůžem se dohodnout, nic nepodepisuju, čemu nerozumím a trvám na vyřízení ve správním řízení. Já vím, že je to delší. Ale z principu, je to nutný, jinak se dál nedostaneme.
Jinak obyčejně pokud si v zákonech něco aspoň trochu přečtu, část odrecituju, policajt většinou znejistí, přivolává posilu, která většinou taky neví, a pak v klidu a spořádaně rezignují. :D

Re: Řidičák B = 125ccm

02 kvě 2013, 14:09

no, psal jsem o rakouském četníkovi... :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

14 kvě 2013, 15:13

Přátelé, tak jsem Vám chtěl zaslat oficiální stanovisko k řízení s béčkem na Slovači a jak vidět, tak úředníci na ministerstvech jsou stejní neználci jako u nás.

Dobry den,

S Vasou otazkou sa prosim obratte na Ministerstvo vnutra SR.

S pozdravom

Mgr. Michaela Krivdová

tel: +421 2 594 94 466

Oddelenie pre vzťahy s verejnosťou

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR

Námestie slobody 6

810 05 Bratislava 15


Takže na MV jsem telefonoval a tam mě odkázali na MD s tím, že novelizaci schvalovali úředníci na MD. :D

Nejrozumnější zase lidé ve výkonu, tzn. sloužící na place. Tak to bylo vždycky a bude. Bohužel, v našich končinách si hřejí na nejvyšších postech jen svá teplá místečka a ho.no tomu rozumí.

Re: Řidičák B = 125ccm

22 kvě 2013, 09:31

Protože se tu stále objevují nejasnosti ohledně pohybu B-čkařů na skůtrech na území Slovenské republiky, umístím sem odpověď mluvčí Prezídia Policajného zboru SR. Podotýkám, že jsem se ptal výslovně na pohyb českých řidičů na skútrech s omezením objemu a výkonu motoru v rámci aktuální novely:

Dotaz:

Dobrý den,

v poslední době se na českých motorkářských fórech opět rozběhla diskuse o tom, jestli může český řidič - držitel řidičského oprávnění sk. B, vyrazit na Slovensko na skútru s motorem do objemu 125 ccm a výkonem do 11kW.
Nebude slovenský policista takového českého motorkáře pokutovat za jízdu bez odpovídajícího řidičského oprávnění?

Odpověď:

Dobrý deň prajem,

od 1. mája môžu tí, ktorí majú vodičské oprávnenie skupiny B aspoň dva roky, jazdiť na motorkách do 125 ccm, s výkonom do 11 kW a s automatickou prevodovkou. Je však potrebné splniť všetky podmienky naraz, a v takom prípade nie je dôvod na udelenie pokuty.

Poznámka:
Ak by viedli skúter s vyšším objemom a bez automatickej prevodovky, je takéto konanie považované za porušenie pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom (vedenie vozidla bez príslušného vodičského oprávnenia), čím by sa dopustili priestupku podľa § 22 ods. 1 písm. c) zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Za takýto priestupok môže byť uložená pokuta od 300 eur do 1 300 eur a zákaz činnosti od jedného roku do piatich rokov.

Vašim čitateľom prajem veľa šťastných kilometrov a bezpečnú jazdu.

S pozdravom,

mjr. Ing. Denisa Baloghová
hovorkyňa Prezídia PZ

Tak snad už opravdu není co řešit a hurá do země našich nejbližších sousedů. Snad jen dodám, že velmi sympatické Denise Baloghové děkujeme za odpověď i za přání :)

Re: Řidičák B = 125ccm

22 kvě 2013, 10:02

Přesně tak! Hlavně, že to tu celou dobu říkám.... :wink: Mj. já už tam vesele jezdím..... :D

Re: Řidičák B = 125ccm

23 kvě 2013, 10:42

Skvělá zpráva, jen aby to tak vzali i policajti a pojišťovna, když půjde do tuhého (nehoda a řešení způsobené škody). Pro všechny, kdo se vyberou na výlet do Bratislavy mám malé upozornění: místní městská policie tam nasazuje na motorky papuče. Není to pravidlo, ale stává se to. Více informací je zde: http://bratislava.sme.sk/c/6520785/motorky-sa-buria-proti-papuciam.html

Vzhledem k obuvnickému zaměření MP v ČR lze očekávat, že s větším množstvím motorek v placené parkovací zóně to k nám dorazí taky. Budou si hlídat svůj kšeft. Psát petici je pouze vyjádření vůle, petice s pár tisíc podpisy nikoho nedonutí změnit chování MP, když z toho má samospráva prachy. V SK parlamentu sedí pár motorkářů. V článku na SME píšou o tom, že cesta vede přes parlament a úpravu zákona (platí v celé zemi). K tomu je potřeba sepsat návrh co a jak je nutné upravit. Nedáme se do toho, než si MP koupí papuče na motorku a nezačnou to nasazovat i u nás?

Re: Řidičák B = 125ccm

23 kvě 2013, 10:45

Doporucuji vytisknout kopii toho prohlaseni a vozit sebou na SK :-)

Re: Řidičák B = 125ccm

27 kvě 2013, 01:02

Ať odstraním pochybnosti úplně, tady je citovaná legislativa, která to upravuje:
Slovenský zákon 8/2009 Z.z "o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov" http://jaspi.justice.gov.sk,
paragraf 75 definuje skupiny motorových vozidel
odst 3: Do skupiny motorových vozidiel A1 patria
a) dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybavené motorom s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km.h-1, ktorých zdvihový objem valcov motora nepresahuje 125 cm3 a výkon nie je väčší ako 11 kW a pomer výkon/najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 0, 1 kW/kg

o oprávnění vést vozidlo je par. 76, v odst. č.7: "Vodičské oprávnenie skupiny B oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny B, ako aj motorové vozidlá skupiny AM a B1. Vodičské oprávnenie skupiny B po dvoch rokoch od jeho udelenia oprávňuje viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou, a to len na území Slovenskej republiky."

dále pak § 94, ods 2: "Oprávnenie viesť motorové vozidlá skupiny A1 podľa § 76 ods. 7 sa do vodičského preukazu nezaznamenáva. "

Vyjádření paní mjr. Ing. Baloghové je jen příjemným ujištěním, že to platí. Tisknul bych si asi ten zákon, anebo aspoň ty citace z něho. Slovenská legislativa je podle té evropské, teda B je B. K tomu má každá krajina lokální úpravy, takže na slovenském ŘP B mi vyznačili i skupinu AM, ale když jsem ho měnil za český ŘP, dali mi tam jen B, protože je to lokální úprava. Teď je na Slovensku lokální úprava, že s každým řidičským oprávněním sk. B starším víc než dva roky lze řídít vozidlo sk.A1 a není to zaznamenané v ŘP. Nikde není napsané, že to platí jen pro ŘP vydané na Slovensku. Jestli by to někdo zpochybnil, tak bych se ptal kde je to napsané.

Re: Řidičák B = 125ccm

29 kvě 2013, 22:40

Tak, ještě jedno potvrzení slov p.Baloghové. Dnes mi překvapivě přišla písemná odpověď z odoboru dopravy MV SR:

Dobrý deň,

odbor dopravnej polície prezídia Policajného zboru obdržal od Vás žiadosť zo dňa 13.5.2013 o poskytnutie informácie týkajúcej sa vedenia motorového vozidla skupiny A1 s automatickou prevodovkou na území Slovenskej republiky na základe vodičského oprávnenia skupiny B zaznamenaného vo vodičskom preukaze vydanom v Českej republike.

Po preskúmaní predmetnej žiadosti odbor dopravnej polície Prezídia Policajného zboru k nej zaujíma nasledovné stanovisko.
S poukazom na relevantné ustanovenia zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý upravuje podmienky pre premávku vozidiel, udeľovanie vodičských oprávnení a vydávanie vodičských preukazov v Slovenskej republike uvádzame nasledovné:

a) vodičským oprávnením sa rozumie právo osoby viesť motorové vozidlo určitej skupiny,

b) motorové vozidlo určitej skupiny smie na území Slovenskej republiky viesť len osoba, ktorá je držiteľom vodičského oprávnenia príslušnej skupiny,

c) právo viesť motorové vozidlo určitej skupiny osoba preukazuje vodičským preukazom, čo je doklad predpísaný pre vedenie motorových vozidiel na území Slovenskej republiky,

d) Smernica 2006/126/ES o vodičských preukazoch v platnom znení (ďalej len „smernica“) v ustanovení čl. 2 ods. 1 v spojení s čl. 4 ods. 1 ustanovuje pre členský štát uznávať vodičské oprávnenia udelené iným členským štátom len tých skupín, ktoré sú uvedené v čl. 4 a to za predpokladu, že sú zaznamenané vo vodičskom preukaze.

e) v zmysle čl. 13 ods. 1 smernice je členský štát povinný uznávať aj vodičské preukazy (vodičské oprávnenia vydané iným členským štátom pred 19. 1. 2013 v súlade s rovnocennosťou, ktorú zaviedli podľa tohto ustanovenia Rozhodnutím komisie 2013/21/EÚ o rovnocennosti skupín vodičských preukazov).

Z vyššie uvedeného vyplýva, že držiteľ vodičského preukazu vydaného v cudzom štáte môže na území Slovenskej republiky viesť motorové vozidlá len tých skupín, ktoré sú vyznačené v jeho vodičskom preukaze.

S pozdravom

Ing. Vašš

odbor dopravnej polície PPZ

Řidičák B = 125ccm

29 kvě 2013, 23:13

Znamena to teda pre mna co mam vodicak na auto uz pekne dlho (B,B1,AM), ze mozem ci nemozem so 125kou ist na vylet do rakuska a ciech ?

Re: Řidičák B = 125ccm

29 kvě 2013, 23:18

Pokud jsi v rámci EU kde se uznává "náš" jednotný plastový řidičák a konkrétní země EU má schváleno 125ccm s B v jejich zákoně, tak to pro tebe na jejich území platí samozřejmě také bez vyjímky.
Téma uzamknuto