Diskuze o čemkoli.
Téma uzamknuto

Re: Řidičák B = 125ccm

05 dub 2013, 10:24

pokud je tam územní působnost zákona pro 125=B v ČR i SK, znamená to, že můžeme my "upgradovaní" plechovkáři rozšířit naše moto obzory na celé Československo.......doufám, že tu evrposkou směrnici v obdobné podobě aplikují do svých zákonů i ostatní členské země....pokud to již v legislativě nemají........... ikdyž se nikam nehrnu, je dobré vědět, že se dá i někam legálně vyjet.....

Re: Řidičák B = 125ccm

05 dub 2013, 11:19

jak píše satanachist, česko nemůže schvalovat platnost něčeho na území jiného státu. Tím se nenechte stále mást, že něco je schváleno jen pro území ČR, SR atd. atd.
Ta směrnice co jsem odkazoval výše v EU platí. Myslím, že není důvod, aspoň jsem ho tam nenašel, proč by bylo potřeba zakazovat cizincům jezdit na 125. Je to spíš v zájmu všech aby jezdili.
Jediné s čím může být problém je neuvedení těch harmonizačních kódů. na to je potřeba se podívat do každého toho národního zákona zvlášť, jakým způsobem se to prokazuje. V německu to pro 125 nevidím a mají pro B povolené i tříkolky. Dokonce je na druhou stranu možné, že pokud není harmonizační kód uveden, platnost je tímto naopak rozšířena. Pokud se podívate na seznam harmonizačních kódů tak jsou to většinou speciality různého druhu (brýle, úpravy pedálů, zrcátek, pouze s vozíkem a další různá "pouze") - když trochu zjednoduším: pokud není uveden kod 78, dá se tomu rozumět i tak, že lze řídit i vozidla se spojkový pedálem, pákou.. :wink:

Asi se to ukáže definitivně až po nějaké době v praxi. Vycházím z toho, že státy by byly sami proti sobě, kdyby cizincům zakazovali, co dovolují místním, jezdit ńa 125! :D

Re: Řidičák B = 125ccm

05 dub 2013, 12:17

Kirikri-K1 a všichni ostatní: Ano, směle můžete od 1.5. jezdit na skútru do 125 ccm na Slovensku. Máte pravdu, proč by nemohl cizinec jezdit u nás na skútru? Jak jsem říkal, když vyhovuješ všem podmínkám, zákon platí pro všechny. Skupina B je v celé EU stejná, co se týká druhů vozidel, tak jaký problém. Mám béčko, mohu řídit v zemích, kde novelu schválili skútr. Tečka. :wink: I v té zprávě z ÚAMK mi sdělili, že je to škoda, že toho mnoho zemí nevyužilo, protože např. v Řecku by ulevili provozu, kdy by si turisti na dovolené mohli půjčovat skútry.

Re: Řidičák B = 125ccm

05 dub 2013, 12:44

Super - dikec :)

Re: Řidičák B = 125ccm

23 dub 2013, 09:30

ahoj.....tak jsem se dotazoval na možnost řízení/zapůjčení skůtru 125 se skupinou B v zahraničí...a asi máme smolíka. ministerstvo dopravy mi napsalo, že to není v jejich kompetenci ( zvláštní.....člověk je platí z daní a nejsou schopni napsat ano nebo ne ) a odkazali mě na UAMK ČR. tam mi z infoservisu napsali :

Dobrý den,

ano uznávány jsou národní řidičské průkazy v EU, ale rozšíření skupin není uznáváno nikde v zahraničí (pouze a jen ČR). Bohužel si budete muset udělat v autoškole další řidičskou skupinu A, aby vám toto bylo uznáno v zahraničí.


Při zřízení mezinárodního řidičského průkazu vám bude zapsána pouze skupina B, na kterou máte oprávnění řídit v zahraničí.

Re: Řidičák B = 125ccm

23 dub 2013, 09:34

Ahoj, už jsem to psal ZDE 8)

Re: Řidičák B = 125ccm

23 dub 2013, 09:37

to Foky : jak jsem toto téma důsledně pročítal......tento tvůj jasný příspěvek jsem nějak zazdil....nu což, opakování matka moudrosti ..... a i v Čechách je krásně .-)

Re: Řidičák B = 125ccm

29 dub 2013, 22:16

tato diskuze okolo tématu "řidičák B = 125ccm" mne podnítila k hledání na netu... výsledek?
přinejmenším v nejbližší západní cizině se nemůžeme s řidičákem skupiny B na 125 po 19.1.13 jen tak promenádovat.
proč?
1/
česko: stávající řidičáky mají v kolonce 12 uveden "národní harmonizační kód" 150 (podle jednoho ministerského věstníku z loňska určeného dopravním agendám příslušných úřadů dokonce ´národní harmonizovaný...´), který omezuje skupinu A1 na 50ccm. tento kód je pouze národní, venku o jeho významu nemají ani ponětí (cítíte tu nesmyslnost spojení národní harmonizační?), pokud si ale řidičák poběžíte rychle vyměnit, napíší vám k A1 místo 150 už celounijní kód 79 a do závorky k němu připojí právě to omezení kubatury na 50ccm. 125 můžeme jezdit díky tomu, že plná skupina A1 je v česku bez dalšího zahrnuta pod skupinu B. jenže tohle rakušan ani němec neví, protože...
2/
rakousko: pokud chcete sedlat se skupinou B i skútřík dle plné skupiny A1, musíte mít u toho béčka (skupina B) v kolonce 12 uveden "národní harmonizační kód" 111 (= 5 let držitelem oprávnění skupiny B + 6 lekcí jízdy u ARBO, OAMTC). tohle platilo před i po 19.1. (v česku 111 značí "jiné zdravotní omezení"). mimochodem, tahle 111 platí ještě pro itálii a lichtenštejnsko
3/
německo: skupina B zahrnuje pouze skupinu AM (zhruba někdejší M nebo A1+150). od 19.1. tam v A1 odpadlo omezení rychlosti na 80 km/h a přibil onen výkonový limit 0,1kW/kg.

takže pánové, pokud si někdo chce v těchto zemích zadat s českým řidičákem bez neomezené skupiny A1, má prostě smůlu. a o to šlo, ne :evil:

"uvědomte si pane řidiči, že vám není 16. nějaký čas vyděláváte, a když máte sto litrů na tenhle skútr, který jste si, jak vidím, pořídil stejně už loni v létě, ačkoliv jste na něm nesměl jezdit, určitě najdete dalších 5-6 táců, abyste si dodělal papíry na velké moto. na nějaký alpy nebo jadran jen tak s béčkem zapomeňte!"

prose bardzo, kdo umí po polsce, může dohledat jak "harmonizovali" tam.

Re: Řidičák B = 125ccm

30 dub 2013, 08:42

žádný dodělávání papírů nebude.....ještě bych o ně přišel........ jako další logický krok v budoucnu to vidím na Piaggio MP LT......venku se dá koupit za solidní peníz a 400 nebo 500 obsak mi bude nějakou chvíli stačit :lol:

Re: Řidičák B = 125ccm

30 dub 2013, 08:59

já už nevím....prostě, když např. Slovensko schválilo řízení skútru do 125 ccm se skupinou B, tak tam občan jakéhokoli státu, který má skupinu B ,může jezdit na skútru. Tolik vyjádření ÚAMK a taktéž slovenského policisty, se kterým jsem se bavil. Nebo jste někde v zákoně viděli větu: "nevztahuje se na občany cizích států" ? Někteří pořád nechápou, že to není to samé jako "platí jen pro občany SR na území SR". Ta evropská směrnice není zatím globální, tak to každý stát, který novelu schválil, musí uvádět. Ještě na závěr uvedu, že na Jadran určitě s béčkem skútrista nemůže, ale ve Španělsku, Portugalsku, Itálii, Francii, Lotyšsku a od 1.5. na Slovensku může.... Že na MD v tom mají hokej se nemůže nikdo divit. Tady v tomto Kocourkově jsme i mi obvoďáci věděli vždy více naž na MV. Kolikrát vydali nějakou novelu, o které neměli ani potuchy co znamená.... A když chce mít někdo jistotu, ověřte si to na konzulátech.... :wink:

Re: Řidičák B = 125ccm

30 dub 2013, 09:09

no nevim...mě tedy napsali z UAMK toto :

Dobrý den,

ano uznávány jsou národní řidičské průkazy v EU, ale rozšíření skupin není uznáváno nikde v zahraničí (pouze a jen ČR). Bohužel si budete muset udělat v autoškole další řidičskou skupinu A, aby vám toto bylo uznáno v zahraničí.

Při zřízení mezinárodního řidičského průkazu vám bude zapsána pouze skupina B, na kterou máte oprávnění řídit v zahraničí.

S pozdravem

Petr Vomáčka | Infoservis ÚAMK

Re: Řidičák B = 125ccm

30 dub 2013, 23:16

Hi,

I translated some parts of this thread with google translate and found out that in the Slovak Republic it is allowed to go with 125cc (with automatic transmission) only with the class B driving license, when the class B license is held for at least two years.

Is this correct?

Is this only for citizen of the Slovak Republic or also other people of the EU-countries?

Austria

Re: Řidičák B = 125ccm

01 kvě 2013, 08:49

Hi austria,
In Czech republic:

With driving license group B will now be in addition to drive mopeds and motorcycles included in group A1, if equipped with automatic transmission (also concerns the authorization granted prior to January 19, 2013), this equivalence applies, however, only the Czech Republic and can not be used in abroad, even in the other Member States of the European Union.

Group A1:
1.light motorcycles with sidecar with or without a power of 11 kW and a power / weight not exceeding 0.1 kW / kg and the displacement of the engine not exceeding 125 cm3
2.three-wheel motor vehicles with an output exceeding 15 kW

For Slovak Republic your post is correct....efficiency to May 1, 2013

If you have a B license you can drive 125cc with automat in the Czech and Slovak countries.

How is it in Austria?

Re: Řidičák B = 125ccm

01 kvě 2013, 10:22

In Austria:
- class B driving license for at least 5 years
- six hours practical training, but this need not to be on the street, training areas are also accepted (cost: about 100 Euro)
This is a minor problem.
The big problem (for Czech people) is: Austrians get a code into their driving license an austrian authorities can add this code only to austrian driving licenses.

The interesting question is: Where in abroad can the motorcycle be driven?
Austrian authorities say, that (for Austrians) it is only allowed in Italy and Luxembourg, but i think, this is not correct. I just sent a mail to the Slovak Ministery of Transport an have sent a similar email to the Czech Ministery of Transport few days ago.

Austria

Re: Řidičák B = 125ccm

01 kvě 2013, 11:15

big problem:

2006/126/ES
Article 2
mutual recognition
1. Driving licenses issued by Member States shall be mutually
recognized.


logically: When I meet the conditions of the country, i can drive there.

Poor agreement between the Member States of the EU !!!
Téma uzamknuto