Vím, že hledat logiku v našich zákonech je dost těžké. Ale z toho co stojí v zákoně i z vyjádření okolních států to zatím vypadá spíš špatně. Jednoduše řečeno, řidič skútru může výjimku využívat jen na území "svého" státu, ale jakmile přejede hranice, výjimka ztrácí platnost bez ohledu na to, jestli v cizím státu mají nějakou obdobnou. Taky mě to velmi zklamalo
Směrnice EP a rady 2006/126/ES:
3. Pro řízení na svém území mohou členské země stanovit
tuto rovnocennost:
a) motorových tříkolek v rámci průkazu skupiny B, pro motorové tříkolky s výkonem vyšším než 15 kW, pokud je držiteli
průkazu skupiny B alespoň 21 let,
b) motocyklů skupiny A1 v rámci průkazu skupiny B.
Jelikož tento odstavec platí pouze na jejich území, členské státy
na řidičském průkazu neuvádějí, že držitel je oprávněn řídit tato
vozidla.
Samozřejmě tu může někdo vidět i opačný výklad, tedy že si konkrétní země na svém území stanoví tuto rovnocennost i pro zahraniční řidiče. Byl bych opravdu rád, kdyby to tak bylo, ale mám obavy, že státní úředníci si to vyloží přesně naopak