Diskuze o čemkoli.
06 lis 2012, 14:41
Snažil jsem se dopátrat jednoznačné odpovědi na otázku, zda řidič-Bčkař bude v možnosti sedlat skútr do 125ccm a 11kW omezen jen na území ČR nebo bude moci (v rámci směrnice Evropského parlamentu) cestovat i po některých nebo dokonce všech zemích EU.
Oslovil jsem mimo jiné UAMK, slovenskou policii nebo velvyslanectví SRN.
Výsledek je ten, že tito Béčkoví skútristé jsou omezeni územím země, která vydala jejich řidičské oprávnění.
Vychází to primárně ze směrnice EP a Rady č. 126/2006 - čl. 6 odst. 3:
3. Pro řízení na svém území mohou členské země stanovit tuto rovnocennost:
a) motorových tříkolek v rámci průkazu skupiny B, pro motorové tříkolky s výkonem vyšším než 15 kW, pokud je držiteli
průkazu skupiny B alespoň 21 let,
b) motocyklů skupiny A1 v rámci průkazu skupiny B.
Jelikož tento odstavec platí pouze na jejich území, členské státy na řidičském průkazu neuvádějí, že držitel je oprávněn řídit tato vozidla.
Jistě to tu už zaznělo, ale tady je odkaz na konkrétní dokument, který to jednoznačně upravuje.
06 lis 2012, 15:06
... a ted si vsichni predstavte, ze by to narizeni v nasem bananistane zrusili a Bcko by od "Noveho roku" na 125 ccm nestacilo...
........
koupim nejete Kymco dwnt, znacka levne
06 lis 2012, 16:21
To už zrušit nemohou,nebot to chce EU... a pochybuji,že by naši zákonodárci šli proti unii...
06 lis 2012, 16:27
Jestliže to jsou směrnice EU tak by to mělo platit po celém území EU ne?
06 lis 2012, 16:58
samot0506 > Ne, protože EU vyžaduje po členských státech, aby si to implementovaly do národní legislativy, ale ta platí jen pro tu konkrétní zemi.
13 pro 2012, 18:06
nevím jak si to bude vysvětlovat cizí země(jejich poliši) , ale vypadá to tak , že "B"éčkaři , kteří nemají skupinu A1 - 1 50 , nebudou moci jezdit i v zahraničí , jim "zřejmě" nikdo do řidičáku skupinu A1 nenapíše , naopak ti co mají A1 - 1 50 budou mít vyznačeno A - 72 ( Omezení řidičského oprávnění skupiny A s největším objemem válců 125 cm3
a maximálním výkonem 11 kW (řidičské oprávnění podskupiny A1) s tím , že mohou řídit v zahraničí ,
no a teď aby to někdo uvedl na správnou míru , sám jsem zvědav jestli to nebude jen kachna, nemám to žádnou ověřenou tutovku , ale je to od člověka z registru , on taky ale říká , že zatím nikdo pořádně nic neví , nic konkrétního zatím nedostali , ale dle toho jak to na registrech chodí by to i tak mělo být
13 pro 2012, 19:01
Je to skutečně tak, že "Bčkaři", kteří dostanou k autu jakoby skupinu A1 s automatem NEMOHOU cestovat na takovém skútru do zahraničí.
13 pro 2012, 19:12
Pokud ovšem náhodou nebude mít ten stát v zahraničí obdobnou úpravu. Což v Evropě bude dost pravděpodobně obdobné ve všech státech EU, když tuto změnu EU iniciovala. Bude nutné si to ale předem ověřit.
13 pro 2012, 19:30
To ses dočetl kde tuto informaci?
Pro všechny ostatní: čtěte
ZDE - aktualizace 15.4.2011
13 pro 2012, 19:58
To beru z logiky věci. Např. takto jsem už před pár lety ve Španělsku řídil skútr 100 ccm, přestože jsem měl jen řidičák Am + B, protože jsem měl B už více než tři roky. A pokud měl ve Španělsku řidič B už více než tři roky, tak mohl řídit skútr do 125 ccm nezávisle na tom zda byl Španěl či cizinec.
13 pro 2012, 20:01
Nehledal bych v zákonech žádnou logiku...každopádně vznesu oficiální dotaz na Ministerstvo dopravy.
13 pro 2012, 20:06
Je mě úplně jasné co odpoví ministerstvo. A to že "navrhovaná úprava platí pouze na území ČR" (což budou mít pravdu) a že "nemůžou ovlivňovat dědí v ostatních státech". To že další státy v EU zavádí podobná pravidla už nenapíšou protože by museli napsat které, odkdy atd. což je moc práce a nelze to garantovat, protože poslanci i v jiných státech si mohou postavit hlavu a sledovat úpravy v zákonech jiných států opravdu není v popisu práce našeho ministerstva dopravy.
13 pro 2012, 20:10
Výborně.....dostali jsme se tedy na této stránce již po 4té k odpovědi, že oficiálně po 19.1.2013 na skútru 125ccm nemohu s řidičákem "B" do zahraničí vycestovat.
13 pro 2012, 20:15
Nikoliv nezbytně. Pokud např. Německo bude mít podobnou úpravu jako ČR (a na 99% to tak časem bude), tak nic nebrání tomu hranice na té 125ce překročit. Nicméně bude vhodné si to nejdříve ověřit. Vzhledem k tomu, že na malém skútru člověk nejezdí v zahraniční každý den a už vůbec ne nějak neočekávaně, tak nevidím takový problém v tom zjistit jaké pravidla v dané zemi platí.
Např. toto je současnost:
Recently, Portugal passed a law in which B and BE driving licencees can drive motorcycles not exceeding 125cc within Portugal. B licence holders in Latvia, Spain (Once you have a three years experience with B) and Italy are able to drive motorcycles not exceeding 125cc within the respective countries.
Jak to bude s tou novou úpravou zkusím dohledat.
13 pro 2012, 20:20
Ze by okurkova sezona...