Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod tatík » 24 bře 2012, 11:44

moc se nepletou,skupiny řidičských oprávnění,tedy ty základní jsou už jednotné alespon v členských zemích EU,k tomu směřují již zmíněné dooprávnění,ale ještě ve všech zemích neplatí.Proto je tam napsáno,že platí např.B+skutr 125 na uzemí ČR.Ovšem např.v Italii či Španělsku ho řídit budeš moct,mají stejnou ůpravu zákona.Je dobré si tedy před návštěvou jiné země zjistit,co tam platí,jako už zmíněná Italie,kde ho sice řídit můžeš,ale nesmíš s ním na dálnici.Drobné odchylky tedy jsou a zřejmě ještě dlouho budou a jako řidič jsi je povinen respektovat,včetně třeba povinné výbavy(u nás až ted povinná výstražná vesta v autě byla v některých zemích poviná už před lety,denní svícení platilo v Madarsku pro nákladní automobily už v roce 96 atd.Prostě si to předtím přečíst
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 24 bře 2012, 21:15

Tatíku přesně tak. Ono sice se u nás řekne - "platí jen na území ČR", ale když zjistím, že na skútru do 125ccm mohu jet např. i na Slovensku a v Maďarsku, tak proč bych nejel, že? Platí všeobecně, že když někam jedu mám být znalý místních zákonů (tedy aspoň těch základních a důležitých paragrafů, které se mne budou týkat - např. v dopravě, na úřadech apod.). Není problém si to zjistit třeba na netu. Nebo by mohla vyjít příloha k zákonu (což běžně bývá), kde by byly uvedeny země, kde mohu skúta taky řídit. stejně jak je třeba uveden na zelené kartě seznam států, kde mi platí pojištění.
Jinak tatíku, (podle financí) mám zálusk na http://www.kymco.cz/scooter/125-ccm-200 ... -125i.html, http://moto.honda.cz/motocykly/scooter/ ... rmace.html (pcx se mi taky moooc líbí, ale ta ochrana jezdce tam není moc dobrá), http://www.dvmoto.cz/sym/scooters/sym/s ... tycom-300i, http://www.dvmoto.cz/malaguti/scooters/ ... rtcity-125 nebo http://www.dvmoto.cz/ostatni-modely/sco ... blog-160ie. Ale vše opravdu závisí od mé ženy jak se rozšoupne s přestavbou bytu a kolik na mě zbude :-) Třeba budu nakonec rád za nějakou slušnou ojetinu.... :wink:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 24 bře 2012, 22:23

satanachist píše:Tatíku přesně tak. Ono sice se u nás řekne - "platí jen na území ČR", ale když zjistím, že na skútru do 125ccm mohu jet např. i na Slovensku a v Maďarsku, tak proč bych nejel, že? Platí všeobecně, že když někam jedu mám být znalý místních zákonů (tedy aspoň těch základních a důležitých paragrafů, které se mne budou týkat - např. v dopravě, na úřadech apod.). Není problém si to zjistit třeba na netu. Nebo by mohla vyjít příloha k zákonu (což běžně bývá), kde by byly uvedeny země, kde mohu skúta taky řídit. stejně jak je třeba uveden na zelené kartě seznam států, kde mi platí pojištění.

Tohle je nepochopení principu zákonů. Úprava která nad rámec mezinárodně uznaných řidičských skupin povoluje řízení skútrů vydaná parlamentem ČR, platí pouze v ČR. Náš parlament nemůže schvalovat zákony které by platili v jiných státech. Takže z ministerstva nelze čekat jinou odpověď než tu, tato úprava platí pouze pro ČR. Druhá věc je, že v dalších státech EU by stejná úprava měla platit také, ale jen v EU je 25 států a mimo EU je států v Evropě také dost a kupodivu si každý stát schvaluje zákony podle svého, takže by asi bylo možné při vydání zákona sepsat jak je to v ostatních státech v Evropě, ale jednak by ten seznam mohl být dost dlouhý ale především by už třeba za měsíc mohl být neplatný, protože nikdo nemá křišťálovou kouli aby věděl co nějaký cizí parlament napadne. Např. u nás se dlouho mluvilo o roku 2012 a nakonec je z toho rok 2013.

Takže pokud někdo chce cestovat na 125 ccm skútru a nemá na něj skupinu v řidičáku, tak mu nezbude nic jiného než si předem zjistit jak je to ve státech skrz které hodlá projíždět. Např. ve Španělsku před pár lety bylo možné řídit větší skútr bez A1, ale až po 3 letech od získání skupiny B. Jak je to dnes nevím, ale různé státy to mohou mít podobně.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod tatík » 24 bře 2012, 22:31

no vždyt jsem to říkal.Jezdi jsem po Evropě s kamionem,to bylo to samý,v každým státě platilo něco jinýho,musel jsem si to zjistit a zařídit se podle toho
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod veselák » 12 dub 2012, 01:12

pozi píše:Nevím sice co to má společného se soudností, ale budiž.. Tato vyjímka prý platí údajně již od loňského léta. Nicméně odpověď z ministerstva očekávám zítra a pokud ne, tak se chystám tam volat. O výsledek se s těmi které to zajímá samozřejmě rád podělím.

Tak copak si se dozvěděl,volal si tam?
Uživatelský avatar
veselák

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 23 bře 2012, 06:20
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Skútr / moto: CPI Oliver sport 50,HONDA PCX 125 modrá (2013)

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 12 dub 2012, 06:56

Já v době zdejší diskuse cvičně obeslal MD, magistrátní odbor dopravy i dopravní inspektorát - postupně mi ode všech přišly odpovědi potvrzující, že je to nesmysl. Škoda, ta naděje byla chvilku příjemná :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod _Tom_ » 12 dub 2012, 07:12

a máme tu dalšího kamaráda v okolí, místo diskuse o B125ccm vyrazil do autoškoly a za měsíc a půl je má hotovo. Papíry v kapse, zkuste o tom přemýšlet ;-)
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 12 dub 2012, 10:08

_Tom_: Já o tom fakt seriozně přemýšlel, už jsem i kontaktoval známého, co má autoškolu, ale výsledek je takový: Skútr budu reálně potřebovat od příští sezony, další investice 4500-6500Kč a navíc při pořízení plného A by mě brzy začala lákat silnější kubatura. Ovšem já chci levnější skútr s malou spotřebou, v tom vidím jeho výhody, kromě samotné radosti z jízdy na dvou kolech :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Rosi45 » 12 dub 2012, 13:11

Pres autoskolu postupuji na "stará" kolena i já. Malej burák skončí u dcery a já s baťůžkem na velkým scootu. Ta osmistovka,co mám ve škole mezi nohama - to je jiná píseň práce. :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod MilosVee » 23 dub 2012, 12:05

Moje řeč, taky jsem raději šel do autoškoly, a za měsíc byli papíry na A neomez. v kapse. :D :D
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod orthodox » 11 kvě 2012, 14:41

Tak jsem si koupil 125 ccm skútra a říkal jsem si že s B a A1 (do 50 ccm) vydržím do příštího roku. Pak mi to přišlo líto a udělal jsem si v 35ti letech neomezené A. První jízda 26.4. a 10.5. hotové závěrečky a řidičák bude 24.5. k vyzvednutí. Všem doporučuji, je to paráda :D
orthodox

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 28 lis 2011, 11:50
Skútr / moto: Piaggio Beverly 500 ccm
Tuning / úpravy: Není třeba

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Honzus » 11 kvě 2012, 14:55

Před třema rokama jsem řešil totéž, kvůli 125 jsem dělal A neomezené. Skočilo to tak, že přes 300 ccm skútra jsem přesedlal na velkou 900 ccm mašinu a na skútra už jen v dobrém vzpomínám. Je fakt, že jsem rád za An, ale bacha, v okolí mám hodně případů, co skončili jako já. ;-)
Je: Moto Guzzi Griso 850 - jedinečnost s V-Twin pod zadkem

Bylo: Piaggio Beverly 300ie - Aprilia SportCity One 125 - Kymco Super8 50
Uživatelský avatar
Honzus

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 60
Registrován: 03 kvě 2010, 22:35
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Moto Guzzi Griso 850 Rosso

max. 45km/h --> 75 km/h - Policie?

Příspěvekod vecernajs » 21 kvě 2012, 15:08

A co říkáte tomuhle? (1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu

a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,

b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,

c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1,

d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,

e) C opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny C1,

f) D opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D1,

g) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E,

h) D+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a D1+E,

i) C1+E nebo D1+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny B+E,

j) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D+E, pokud má držitel řidičské oprávnění pro skupinu D.

(2) Řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM

zde je odkaz: http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Legis ... oprava.htm

226/2006 Sb.
vecernajs

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 21 kvě 2012, 12:10
Skútr / moto: YAMAHA JOG RR

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Rosi45 » 24 kvě 2012, 19:15

Tak, autoškola na stará kolena a moto bez omezení - hotová,řidičák v kapse - a vzhůru do provozu !
A zrovna dnes tady vyfukuje jako na větrné hůrce .
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Tak je to pravda nebo ne???

Příspěvekod PITBULL » 18 čer 2012, 07:39

Žabi hněv
Uživatelský avatar
PITBULL

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 533
Registrován: 28 srp 2010, 07:42
Bydliště: Ostrava-Lhotka
Skútr / moto: SUZUKI burgman 125

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků