8steve píše:ale to vůbec není řidičův problém, jak si to policisté ošéfují je jejich věc. to je stejný jak kdybys přijel do polska, tam tě zkontrolovali a dali ti flast za to, že nemáš hasičák s tím, že je nezajímá, že u nás ho mít nemusíš. a skůtry nebudou nad rámec Béčka, ale prostě se upraví oprávnění skupiny B
Ano, upraví se parametry Béčka U NÁS ! A jak je to u nás v zahraničí nemusí místního policistu vůbec zajímat. Jeho bude zajímat zda máš v řidičáku zapsanou správnou skupinu, nebo mimo Evropu zda máš ke svému řidičáku vystavený mezinárodní řidičák. Takže při případné kontrole bude cizímu policistovy úplně jedno co můžeš doma řídit nad rámec skupiny na kterou máš papíry, bude ho zajímat pouze to na co máš dle mezinárodních dohod skutečně papíry. Může nastat situace, že v té cizí zemi budou stejná pravidla ohledně řízení něčeho nad rámec skupiny a v EU časem nejspíš budou povolené skútry 125ccm k B všude, ale nemusí to tak být.
Když jsem byl v Japonsku a v mezinárodním řidičáku jsem opomenutím úřednice neměl zapsanou skupinu A1, tak mě skútra prostě nepůjčili protože jsem z jejich pohledu na něj neměl papíry a bylo mě prd platné, že U NÁS jsem ho řídit mohl a to jsem měl i národní řidičák, který to dokazoval.