Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod koudáček » 13 bře 2012, 08:02

Jelikož toto téma se dostává do spekulací jak by si to někteří co přemýšlí tím co mají v rozkroku asi představovali,že by to mohlo fungovat tak ti by mněli tady v tom kocourkově podávat návrhy zákonů možná by se nám tady žilo lépe,ale k věci aby ti co mají mozek tam dole,mám odježděných 15 let na kamionu a moc dobře vím kdo mně v provozu zdržoval a kdo mně překážel a tím jsem hned byl brzda provozu i já jelikož na frekventovatějších silnicích se za mnou začala tvořit fronta naštvaných osobáků protože přede mnou jel chlapík na skůtru o obsahu 50ccm on by rád jel rychleji a nezdržoval tolik,ale chudák nemohl protože s tímto obsahem to prostě nejede ted po mně půjdou tuningáři,ale to je trochu jiná kapitola píšu tady o starším pánovi připomínka pro ty co mají mozeček tam dole no budu pokračovat pro ty co řídí jenom osobák ten takovouto překážku jako je padesátka na silnici před ním ani skoro nepostřehnou mrkne se jestli něco nejede proti a šup levej blinkr přišlápnu plyn a jsem před ním,ale takový nákladák,který má skoro 50 tun z nákladem tak rychle nerozhejbu na to potřebuji hodně dlouhou rovinku abych někoho v protisměru nesestřelil a tady jsme došli k jádru věci proč se mně tento zákon líbí konečně budou na silnici skůtři co nebudou brzdou provozu a hlavně i já konečně vyjedu a nebudu zdržovat provoz protože já si teda papíry na něj dělat nehodlám razítek už tam mám dost a sponzorovat autoškolu taky nemíním tak že i takovýto lidi tady jezdí a rádi by si vyrazili na nějaký pěkný výlet po krásách naší vlasti,ale jelikož jsem paličatej tak prostě musím počkat do ledna příštího roku což mně ani tak neirituje trpělivosti mám dost i s těma pomalejma skůtrama před nárazníkem mojí scanie -- to byl vtip, tímto končím s tímto vláknem pro mně už je nezajímavé.
koudáček

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 16 črc 2010, 19:20
Skútr / moto: X-MAX 125,KYMCO PEOPLE GTI,APRILIA ATLANTIK 125

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Rosi45 » 13 bře 2012, 10:14

Koudacku,jestli tim starsim panem myslis me,tak "céčko" mam od roku 1980 a docela dlouho jsem volantem kroutil. Nepochopik jsem "to dole" ! Ja to tam mam v poradku a vzhledem k tomu,ze mam denne v rukach stroj za 33mil.kc - tak snad i v hlave. Ja starik, takovych, co kdyz ma nekdo jiny nazor tak je blbec,uz potkal hodne,cili ty jsi me jenom trosinku poskadlil. Taky koncim. Nema to uroven. Respektive - doted to docela uroven melo. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Rosi45

500+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 749
Registrován: 19 pro 2011, 21:35
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Burgman UH 125,Kymco Downtown 300i ABS- B650 EX K8
Tuning / úpravy: boční kufřiky -22l

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod koudáček » 13 bře 2012, 11:40

No a přesně o tom píšu já mám céčko od 1981,ale trochu jsi mně zaskočil zrovna od tebe jsem nečekal,že to co jsem napsal nepochopíš toho staršího pána myslím sebe a vím jaké to je z pohledu kamionu a z pohledu skůtru a ten závěr o tom skůtru o obsahu 50ccm před mým nárazníkem to byla legrace moc dobře víš jaké to je ho předjet že se na něj nalepíš a čekáš na možnost předjetí,ale to už je o něčem jiném jednoduše jsi mně nepochopil,ale o tom si můžeme psát jinde.
koudáček

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 197
Registrován: 16 črc 2010, 19:20
Skútr / moto: X-MAX 125,KYMCO PEOPLE GTI,APRILIA ATLANTIK 125

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Winterwolf » 13 bře 2012, 11:58

jj je pravda ze pro ridice skutru ktery jede 45 po rovine a 35 do kopce je to to nejlepsi co muze byt. V levem zrcatku muze pocitat mouchy na chladici a v pravem vlakna zarovky svetla... Mne to take vzdy uplne super uklidnovalo ,hlavne v mistech kde se proste predjet neda ani osobakem je to to nejlepsi.... Kamion jsem ridil jen parkrat a to i s nakladem ,tak mi nerikej ze tech 10-15m by jsi za tim skutrem nemohl jet :?:
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod jirka m » 15 bře 2012, 22:32

Laminator píše:http://www.ct24.cz/doprava/auto-moto/119997-ministerstvo-silnejsi-skutr-pro-kazdeho-ridice/

konečně rozumný nápad

jo souhlasim prijedes do italie do pujcovny a automaticky ti daj 125
jirka m

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 15 bře 2012, 22:24

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 23 bře 2012, 16:14

V návaznosti na diskusi o možnosti řídit se sk. B platnou déle než 10 let už letos, jsem obdržel z MD oficiální odpověď, která tento dohad nepotvrzuje, ale poměrně komplexně se vyjadřuje k účinnosti očekávané novely.
Mimo jiné v odpovědi stojí:
"Tato možnost řídit motocykl s obsahem do 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW s automatickou převodovkou s řidičským oprávněním skupiny B nabývá účinnosti dnem 19.1.2013, bude platit pouze na území ČR a bude mít retroaktivní účinek. Do řidičského průkazu se zapisovat nebude."
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 23 bře 2012, 17:00

8steve: To je to, co mě taky hned napadlo, když jsem se to dozvěděl. Ale když naši vládcové neumějí ani správně pojmenovat letiště po Havlovi (jinak nesmyslná věc), tak se nedivím, že schválí takovou blbost. Asi zase bude novelička.... :lol:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod tatík » 23 bře 2012, 17:13

a co Ty,kluku moravská,pujdeš do nějaký 125ky nebo si necháš žraloka?
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 23 bře 2012, 21:33

Kluku středočeská :-) Ke konci roku si chci pořídit nějakou tu 125-ku. Podle financí uvidím zda novou či jetou. Drahá tříčtvrtina si vymyslela přestavbu bytu a co zbude, budu mít na skúta.... Takže uvidím. Jedno je jisté, určitě něco pořídím. :wink:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod tatík » 24 bře 2012, 07:57

něco určitě splašíš,přeci jen je to trochu jiný ježdění než na padině.Já ted předal Matýska holce,ale stejně ji ho sem tam ukradnu,do města ideální,skočím na to tak jak jsem a na chodník to vysadím raz dva.A hlavně ho mám tak trochu pod dohledem,abych včas zjistil,kdyby se v něm něco dělo :idea: .To víš,ženská,ta jezdí a neslyší ani kdyby ji z toho upadnul motor. :D :D :D
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1453
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: nová Honda CB500X model 2023
Tuning / úpravy: kufr SHAD,držák na mobil,zásuvka 12V,hlavní stojan a nástavečky pro rozšíření zrcátek

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 24 bře 2012, 08:55

8steve píše:nešlo náhodou o sjednocování legislativy v rámci EU? tak proč to platí jen na území čr?

Parlament ČR nemůže ovlivňovat legislativu v jiných státech, takže nelze naším zákonem garantovat platnost mimo území ČR. Nicméně časem by měla platit podobná pravidla v ostatních státech EU a někde už to tak je. Např. když jsem před pár lety byl ve Španělsku, tak mě tam půjčili 100ccm Leada, přestože jsem měl jen Am, protože jsem měl B už déle než 3 roky a tak jsem měl jako všichni ve Španělsku možnost řídit až 125ccm skútr.

Takže naše země si ovlivňuje pouze naše zákony (což je logické), ale EU tlačí na to aby byly všude podobné.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 24 bře 2012, 10:35

To by ale platilo, pokud by všichni dostali do řidičáku skupinu A1, případně i s nějakým lokálním omezením, jako byl třeba kód 150 na neomezenou 50ku. Pokud ale všichni řidiči dostanou nad rámec skupiny B povolení na skútry do 125ccm, ale nedostanou skupinu A1, tak ostatní státy nemají co uznávat.

Ono logicky, jak si to bez zapsané skupiny má policista v cizí zemi zkontrolovat ? To má sebou nosit zákony všech asi 250 států co existují ?
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 24 bře 2012, 10:57

8steve píše:ale to vůbec není řidičův problém, jak si to policisté ošéfují je jejich věc. to je stejný jak kdybys přijel do polska, tam tě zkontrolovali a dali ti flast za to, že nemáš hasičák s tím, že je nezajímá, že u nás ho mít nemusíš. a skůtry nebudou nad rámec Béčka, ale prostě se upraví oprávnění skupiny B

Ano, upraví se parametry Béčka U NÁS ! A jak je to u nás v zahraničí nemusí místního policistu vůbec zajímat. Jeho bude zajímat zda máš v řidičáku zapsanou správnou skupinu, nebo mimo Evropu zda máš ke svému řidičáku vystavený mezinárodní řidičák. Takže při případné kontrole bude cizímu policistovy úplně jedno co můžeš doma řídit nad rámec skupiny na kterou máš papíry, bude ho zajímat pouze to na co máš dle mezinárodních dohod skutečně papíry. Může nastat situace, že v té cizí zemi budou stejná pravidla ohledně řízení něčeho nad rámec skupiny a v EU časem nejspíš budou povolené skútry 125ccm k B všude, ale nemusí to tak být.

Když jsem byl v Japonsku a v mezinárodním řidičáku jsem opomenutím úřednice neměl zapsanou skupinu A1, tak mě skútra prostě nepůjčili protože jsem z jejich pohledu na něj neměl papíry a bylo mě prd platné, že U NÁS jsem ho řídit mohl a to jsem měl i národní řidičák, který to dokazoval.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod fleet.admiral » 24 bře 2012, 11:09

Můj osobní názor je, že se tato problematika diametrálně neliší (a ani lišit nemůže) třeba od maximálních rychlostí na silnicích. To si každý stát upravuje sám - tedy u nás se jezdí na dálnici až 130 km/h, ale to mi nedává právo tak rychle jezdit kdekoliv.

U ŘP tak můžu řídit to, na co jsem skládal zkoušky a jakou jsem tím získal skupinu. Pokud mě nějaký stát nechá řídit něco nad rámec toho (jako skútr), je to jeho věc, ale nemůže mi to garantovat, že mi totéž umožní i státy jiné. Prostě na území jiného státu platí jiné zákony a já je tam musím dodržovat, není-li explicitně dáno jinak (jako že povinná výbava vozidla odpovídá zemi, kde je vozidlo registrováno).

Ve vlákně o Hondě PCX se zmiňovalo, že 125 cm3 motorky nesmí v Itálii na dálnici - to je stejný případ. Nemůžu tam s ní jezdit, i když je to u nás dovoleno. Prostě jiná pravidla a já je jako řidič musím respektovat, jinak si koleduju o postih.
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod fleet.admiral » 24 bře 2012, 11:40

http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 141_cs.htm - z tohohle je to celkem jasné - skupina B je prostě auto a cokoliv nad auto je vymezeno vnitrostátní úpravou té které země.

Už když se ta novelizace připravovala, tak MD upozorňovalo, že to bude platit jen u nás - http://www.novinky.cz/auto/230753-k-riz ... iny-b.html - takže pochybuju, že by to najednou bylo jinak.

Mi to samozřejmě může být jedno, já mám plné áčko, ale leckdo jiný by mohl narazit...
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Radaprda a 9 návštevníků