Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod vondrysen » 19 črc 2011, 13:37

Nic to nemění na skutečnosti, že ůčinnost par. 81 o řidičských oprávněních bude od 19.1.2013.
Jediná jistota je, že se to ještě může zkomplikovat.
Já si jdu dnes pro přihlášku do autoškoly.
Cyklista na skútru
Uživatelský avatar
vondrysen

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 07 čer 2011, 21:04
Bydliště: Plzeňský kraj
Skútr / moto: KYMCO SUPER 8 125

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 19 črc 2011, 14:48

A já už na to dlabu. Příští rok vydržím ještě s padesátkou a po novém roku budu vyřizovat víza do Ruska, letenky do Moskvy a cca v květnu hurá po Transsibiřské magistrále a splnění mého snu.... :wink: Ať si už ti naši slavní mocipáni dělají co chtějí! :twisted:
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod jakattara » 19 črc 2011, 14:49

To satanachist - máš recht :D

Jestli jsem to pochopil dobře, tak čabas a ještě jezdím na pajdě a Downtown tedy zatím i nadále zůstává nesplněným snem? :wink: Do autoškoly nendu, já to ještě vydržím 8) . Mě to nevadí.
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod pic » 19 črc 2011, 22:32

SAS71_sof píše:http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?action=doc&value=60753



dík ,ale měl jsem namysli dnešní usnesení výboru dopravního:
http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?action=doc&value=60802
Zatím čeká a přebírá, ale už má asi jasno O_o
Uživatelský avatar
pic

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 28 bře 2011, 17:43

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod samot0506 » 20 črc 2011, 08:05

Tady opět vidíme že vláda atd. jsou absolutně neschopný něco udělat pro lidi.Jo lékárničky to byl jinej cvrkot to šlo někomu 100%něco do kapsy.Už to nebude dlouho trvat lidi vezmou hole a ono to půjde.To už KAKAlousek nebude říkat pouhých 400 demonstrantů se sešlo a opět nechyběl ten úsměv blbečka jak on to umí.V jednotě je síla zdar
Uživatelský avatar
samot0506

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 115
Registrován: 02 kvě 2010, 13:42
Bydliště: Broumov
Skútr / moto: YAMAHA 50 SPY nyní PIAGGIO X9 125

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 20 črc 2011, 09:57

Vtipné by bylo, kdyby PS tenhle Senátem vrácený návrh přehlasovala v původním znění s jednou decentní úpravou data účinnosti... :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Miro11 » 20 črc 2011, 10:32

Senát má iné starosti než novelu zákonu, chudáci musia šetriť..a keď už se... na ľud tak si chcú aspoň utierať jemne...ja by som im poslal pár balíčkov..aby si to rozmysleli :lol: a nesedeli furt na onej miestnosti a "libovali" si :lol:

Obrázek
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 08:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod citereh » 20 črc 2011, 11:09

Ahoj, tak mě se to teda moc netýká, já mám oprávnění v celým rozsahu, ale štve mě ,že se s tím zase tak manipuluje a otálí, i když je to podnět z EU, to jak už tu bylo psáno - lékárničky se odhlasovali bez průtahů a když si je řidiči vyměnili a zaplatili celkově nemalý peníz , tak se zase ta inovace zrušila a zase se začíná uvažovat o nedostatečné velikosti stávajících obvazů - nás v učilišti / 1973/ , kde jsme dělali i autoškolu , i na vojně učili : pokud z něj teče krev, tak to zastav co nejrychleji - tím co máš po ruce - třeba si utrhni rukáv od košile - hlavně at to nestříká a tady se hlavně klade důraz na datum expirace obvazu - proboha vždyt je to sterilně uzavřený a důležitý je zastavit krvácení a ne kontrolovat datumy a to samý je s tím řidičákem B 125ccm - skoro celá EU to akceptuje a naši odborníci zase budou hledat komáry a neustále to vracet - to je jakoby to zase řídila nějaká lobby zabývající se dovozem obsahu 50 ccm a to už nemluvím o těch dnešních úvahách - poplatky pro řidiče na silnicích 1 třídy
Uživatelský avatar
citereh

500+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 535
Registrován: 28 srp 2009, 12:30
Bydliště: Dobřany
Skútr / moto: JMSTAR Eagle 50
Tuning / úpravy: variator NARAKU HS,válečky 5,0 gr,NGK CR7HSA , kevlarový řemen NARAKU

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod pic » 20 črc 2011, 11:50

je vidět ze výrobci skútrů moc nelobbují, teda pokud nelobbují v rámci EU a na lokální už kašlou (rok sem tam), myslím že velké procento lidí přezbrojí z 50 na 125, více lidí se odhodlá koupit skútr a ještě dovybavení autoškol... z toho budou kšefty pěkné :)
Zatím čeká a přebírá, ale už má asi jasno O_o
Uživatelský avatar
pic

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 28 bře 2011, 17:43

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod vondrysen » 20 črc 2011, 18:44

Tak jsem se zkusil chytit naděje, že třeba vrací senát novelu kvůli naší věci. Po podrobném prozkoumání a porovnání navrhovaných změn je jasné, že se jedná jen o opravu textu a odkazů a s účinností par. 81 se nic neděje.
Na stránkách ministerstva dopravy se dá vysledovat celý život novely od návrhu ministerstva, přes průchod vládou, parlamentem a senátem. Pokud jsem sledoval paragraf 81 - rovnocennost řidičských oprávnění, tak byla účinnost změněna na rok 2013 již na začátku procesu - ve vládě.
Mně osobně to sice dělá čáru přes rozpočet, ale asi není pravda, že zbytek Evropy má automaticky 125 k B-ku. Dnes jsem byl v Německu a moji kolegové tam nic o podobné úpravě zatím nevědí.
Dost psaní - jdu cvičit testy do autoškoly.
Zdar
Cyklista na skútru
Uživatelský avatar
vondrysen

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 07 čer 2011, 21:04
Bydliště: Plzeňský kraj
Skútr / moto: KYMCO SUPER 8 125

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 20 črc 2011, 22:46

No, pokud opravdu novela začne platit až v r. 2013 a někdo již nemůže vydržet, je opravdu nejlepší si řidičák rozšířit.
Našel jsem na netu tyto zajímavé informace:

Členství České republiky v Evropské unii s sebou nutně přináší povinnost orgánů členského státu co nejpřísněji dohlížet na dodržování zákonných předpisů. Jedním z u nás zatím často porušovaných předpisů je jízda s motocyklem, který svými parametry neodpovídá schválenému typu. Souvisejícím prohřeškem může být i jízda s motocyklem, pro který jeho řidič nemá řidičské oprávnění.

Problém, který se v případě silniční kontroly řeší pokutou, může v případě nehody vygradovat do odmítnutí pojišťovny zaplatit škodu, způsobenou vozidlem neschváleného typu, nebo řidičem, který není držitelem řidičského oprávnění pro konkrétní vozidlo.

A o čem že je řeč? Někdy o úplné maličkosti. V takovém Švýcarsku nechá pojišťovna rozebrat karburátor havarované stopětadvacítky, zjistí, že je v něm větší tryska a je vymalováno. Vozidlo neodpovídá schválenému typu. Sedmnáctiletý kluk má najednou k zaplacení nejen vlastní škodu na plně pojištěném motocyklu, ale k tomu ještě předek od Mercedesu.

Podobných kroků se jistě brzy dočkáme i u nás, takže pozor na takové maličkosti, jako že vaše motorka měla původně snížený výkon na 25 kilowatt, ale 21 let už vám přece dávno bylo a možná máte dokonce i „velký" řidičák, takže se vše zdá být v pořádku. Omyl. Dokud neuvedete v motocykl s Technickým průkazem v soulad, tak vám může nastat velký problém. Nepřejte si s takovým motocyklem havarovat v cizině! V TP bývá uváděn i způsob snížení výkonu, a tím je parametr snadněji kontrolovatelný.

Totéž platí třeba pro skútry se zvýšeným výkonem, často přestavěné na větší obsah motoru. Kdyby došlo na lámání chleba, pak je lhostejné, že máte řidičák na litra, když jezdíte s vozidlem, které nesplňuje základní technické parametry daného typu.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod pic » 22 črc 2011, 19:21

navrch byl vracen PS s dvěma pozměň. návrhy

http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/hlasa?O=8&S=10&T=135
Zatím čeká a přebírá, ale už má asi jasno O_o
Uživatelský avatar
pic

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 28 bře 2011, 17:43

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod blahyfreestyle » 22 črc 2011, 19:25

tak nebál bych se toho zas tolik, dělají se hodně 4 takt ve 125 cc to je tak nějak 70 ve 2 taktu a když někdo bude mít třeba v 5o cc papírově nikasilovej válec ostrej tak se to nedá ani strovnat s těma 125 co jezdí. soused jí má a je to líné jako hovado:) naprosto k ničemu!
blahyfreestyle

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 74
Registrován: 21 črc 2011, 22:04
Skútr / moto: Gilera Runner 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod _Tom_ » 22 črc 2011, 20:00

tunning není řešení a hlavně penězi se to srovnat nenechá. Naprostá většina lidí bude řešit rovnou nákup 125ccm. A o výkonech upravené 50ky a seriové 125ky se nemá smysl bavit.
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod MilosVee » 24 črc 2011, 20:15

Přesně tak,tuning k ničemu,navíc to nestojí za problémy s tím spojené,např.teď borec od nás:Dědek ve 120-ce mu nedal přednost a sundal ho ze scoota.borec trochu odřenej,jinak vpoho,naneštěstí jeli okolo benga,zastavili,a průser byl na světě,borec má 50ku předělanou na 70ku,laďák,apod.Policajt na to čumí a říká:ten vejfuk je homologovanej?A borec :jasně,a policajt na to a kde?nic nevidím!Dědula říká:von jel jak blbej,já ho vůbec neviděl.Policjt na to:Jak jak blbej,45 snad ne?A dědula:jó to určitě!Takže policajti zavolali jakýhosi policajta dopravního experta,ten řekl:naložit a k nám na technický!A bylo po pr......Zjištěn 70ka válec,nehomol.lauf a ještě nějaký drobnosti,takže suma sumárum:jÍZDA BEZ ŘIDIČSKÉHO OPRÁVNĚNÍ,NEPOVOLENÁ PŘESTAVBA VOZIDLA,NESHODA ÚDAJŮ S TP,POUŽITÍ DÍLŮ NESCHVÁLENÝCH PRO PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH.Flastr někde kolem 35 000 + zaplacení veškeré škody.Tak nevím,jestli je tunning vhodná varianta,spíš asi ne!!!
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 bře 2013, 06:37, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků