od Jimmy » 08 črc 2011, 16:57
Ten kdo na skútru sedí opravdu prvně, tak má v očích smrt už ve 40km/h, takže 100kou hned rozhodně nepojede. Navíc povinná jízda v autoškole by znamenala, jízdu na 125ce s metrákovým instruktorem za zády, maximální dosaženou rychlostí 40km/h a s tím jak se slabý skútr chová při jízdě v jednom tak budoucí řidič nezjistí vůbec nic. Nedělal bych z autoškoly žádný zlatý Grál vědění, který budoucího řidiče osvítí a poučí.
Osobně když jsem na podzim dělal papíry na velkou motorku, tak přestože jsem jezdil na Yamaze Fazer 600, která má téměř 100 koní, tak protože jsem mě příkaz ji točit maximálně do 5500ot/min, tak jediné co jsem se při plížení po městě čtyřicítkou naučil bylo, že mám na silné mašině mít prsty na brzdě a přidávat plyn je nepatrným pohybem zápěstí abych se rozjížděl extra plynule a neděsil zkušebního komisaře. Nějaké zkoušení většího zrychlení, nebo i ostřejšího brzdění, nebo nějaké rady jak jezdit jsem se nedočkal. Takže jediné co jsem si z autoškoly odnesl kromě kolonky v řidičáku bylo, že na neznámé mašině je třeba přidávat plyn opravdu zvolna.
Nicméně na 125 skútru se nic děsivého nestane ani když člověk otočí plynem hned na plno. Ono se nic děsivého nestane ani na mém 200ccm Runneru, který je mírně rychlejší než běžné 125ccm skútry, takže pokud za to nováček nevezme naplno těsně před zdí, tak nejspíš během pár metrů zjistí jak moc to jezdí i bez autoškoly.
Zontes 310M
, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200