lzqpmt píše:Já myslím že stačí trochu googlit. Během chvilky jsem zjistil jednu věc, že všude se řeší motocykl 125 do 11 kW (nikoli skútr). V DE nelze, v AT musí být v ŘP zanesen kód 111, Španělsko - s B min 3 roky starým, Portugalsko - věk nad 25 let, ČR - musí být automatická převodovka, Itálie a Litva - s B ano. V ostat zemích musí být A1. Slovensko asi jako ČR, Polsko údajně taky (i pro moto 125) a tak dále. V čem je teda problém? Já to řešit nemusím, krom D má ŘP kompletní.
Ano, stačí trošku googlit a už KONEČNĚ vzít na vědomí, že kromě obecných regulí EU má každý stát určitou míru autonomie v úpravách oprávnění pro danou skupinu. To znamená, a to už tady já osobně opakuji po několikáté, že naše české béčko není rovnocenné jako např to německé, což je ostatně vidno dosti jasně. Záleží vždy na zákonech konkrétní země, do které se vydáme bez ohledu na to, jestli jsem Čech, Slovák, Polák anebo Maďar. Malinká odbočka osvětlující tuto problematiku - v arabských zemích také platí (sice pošahané) zákony např. o líbání žen na veřejnosti nebo sexuálním styku s partnerem, pokud nejsou manželé. Ukamenují tam stejně Čecha, Poláka, Turka, Achmeda z kebabu z Mnichova, je to jedno. Takže ještě jednou, co nás musí zajímat? ZÁKON ZEMĚ DO KTERÉ JEDU
Nicméně dovolím si vznést malý požadavek vůči redakci Skútrportálu, jakožto oficiálního reprezentanta skútr komunity v ČR, zda by na toto téma nemohl vyjít oficiální článek vycházející ze zněních platných legislativ zemí EU.
To je vše, držte tu diskusi v klidu kluci