Pure jet - co to znamená atd.

Diskuze o čemkoli.

Pure jet - co to znamená atd.

Příspěvekod gucimir » 16 srp 2010, 23:01

Zdravím,
chtěl bych se zeptat co znamená pure jet a v čem se modely pure jet liší od těch ostatních, popřípadě jaké s tím máte zkušenosti.
gucimir

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 08 srp 2010, 00:27

Re: pure jet

Příspěvekod ScooterMarty » 16 srp 2010, 23:18

Ve spolupráci s panem Googlem se domnívám, že jsou to modely se vstřikováním paliva.
http://www.google.com/search?q=pure+jet&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a
Ale to bys asi zvládl i sám ne?
:roll:
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: pure jet

Příspěvekod gucimir » 17 srp 2010, 18:19

Mě nešlo o to jaký jsou to modely, ale co je u nich jiného než u ostatních modelů a nějaký ty zkušenosti...
gucimir

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 08 srp 2010, 00:27

Re: pure jet

Příspěvekod Jimmy » 26 srp 2010, 21:33

Pure jet motor nemá karburátor, ale vstřikovací trysku jako moderní motory v autech. Nicméně je ještě o krok dál a vstřikuje benzín přímo do válce, což se zatím v autech moc nepoužívá. Výsledkem je, že se benzínu vstřikuje přesně tolik kolik je třeba a to až ve chvíli, kdy spalovací prostor uzavřený. Protože se spaluje přesná směs bez ztrát nespáleného benzínu odcházející výfukem (jako je běžné u karburátorových dvoutaktů) má Pure jet motor menší spotřebu při větším výkonu. Pro porovnání normální Gilera Runner 50 má výkon 4,5 koně a Pure jet verze 6 koní, při spotřebě o cca 0,5l/100 menší. Protože motor Pure jet nemá karburátor, nemůže se z něj při delším stání se vypařit benzín a tak je bez problému startování i po delší odstávce (osobně mám vyzkoušenou 2 měsíční pauzu, zcela bez problémů).

Pure jet motor je ale složitější a tedy má i nevýhody. Potřebuje kde své činnosti elektřinu, takže modely s tímto motorem nemají nakopávačku, takže při vybité baterii je nutné sehnat startovací kabely (roztlačit to logicky nelze). Na rozdíl od karburátoru to prakticky nelze ladit k vyššímu výkonu, nebo jde ale za hodně dlouhé peníze (cca 10 - 15 000 Kč přestavba na 70 ccm). Důvod je, že to má pouze napevno nastavenou mapu parametrů pro vstřikování, takže i do většího válce to stříká pořád stejně benzínu. Takže pro smysluplnou úpravu na 70 ccm je nutné upravit i ECU, což sice problém není, ale problém je vyrobit správnou mapu pro vlastně zcela nový motor. Ve výsledku je tedy určitě lepší to neladit.

Co se týká zkušeností, tak mám skútra s motorem Pure Jet už druhým rokem a zatím do něj jen liju benzín a olej a nic neřeším. Jezdím na něm denně do práce cca 8 km přes město a mám najeto 6 800 km. Spotřeba po městě je 2,8l/100km, mimo město 2,5l/100km. Rychlost po rovině je cca 70km/h dle GPS, z kopce běžně 80km/h, rekord mám 95km/h na tachometru, tedy cca 85km/h reálně. Odblokování po zajetí znamenalo pouze vyndat restrikční kroužek z variátoru, žádné řezání výfuků, otevírání sání atd. nebylo potřeba.

Ve zkratce, Pure Jet je motor pro lidi, kteří chtějí spolehlivý stroj na každodenní ježdění po městě a nehodlají ho tunnit.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200


Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků

cron