Souhlas s Tomáš@125, na PCX i na ninju platím u Kooperativy komplexní pojištění s havarijkou v sezoně a skútr vyjde na 3 400, motorka na 5 200, přitom mám klid, protože spoluúčast je fixní 2 000 Kč, což se při dnešních cenách dílů a práce a přístupem servisu, kdy se nic neopravuje, ale vše rovnou mění, už podle mě vyplatí investovat.
Příklad z mé nedávné praxe: Přítelkyni jsme v 10/2010 koupili funglovku Hondu CBR 125R, cena 65 000, najela 30 km čerstvě po papírech, vloni nic, letos na to měla strach sednout. Letos padlo rozhodnutí buď prodat, nebo jezdit, a tak se pro sichr sjednalo v dubnu stejné havarijní pojištění (povinné zůstalo jinde) i pro hondu + RUTAN konečně vyrobil sadu padáků. Pojistka 4 000, padáky 3 100 včetně závažíček. První jízda a přítelkyně to v nulové rychlosti 700 metrů od garáže položila na silnici. Oprava vyšla na 8 200 (kdyby to nešlo z pojistky, vyměnil bych jen lešení za 1 000 + práce a zbytek nějak dokutil svépomocí, ale otázkou je, jak by to vypadalo; nebýt padáků, bylo to o 3 000-8 000 více za kapoty). Resumé: náklady 9 900 (kromě pojistky, padáků a spoluúčasti připočítávám ještě navýšení pojistky na další období + nové duralové korunky na padáky), nicméně motorka je znovu ve stavu funglovky a mám vyzkoušeno, jak fungují její padáky a jak funguje pojišťovna. Takže investice se nakonec vyplatila, protože mám klid do budoucna, pokud by se to opakovalo a nedejbože v nějaké rychlosti, kdy by už byly poškozené třeba kapoty (o přítelkyni nemluvě
). Když odpočítám padáky, které tam jsou spíše pro psychologický klid přítelkyně, můj a hlavně pro snížení škody pojišťovně, ale fyzicky by tam být nemusely (ani v pojistce nejsou zahrnuté, protože v dubnu ještě nebyly), tak se to vyplatilo i čistě finančně (mně by náklady klesly a pojišťovna by naopak solila o několik tisíc víc za kapoty).