[quote=Pilot]Mnoo, já mám kliku na nějaký ultraextra atypy. Alpinka stála v bazaru za 30 000, za měsíc byla za 16 000 a já to ukecal na 8 000 :rolleyes: Vypadala totiž na první pohled dost pěkně, ale ve skutečnosti byla v dost bídném stavu a hlavně ten bazarista asi v životě neviděl auto s ručním sytičem. Půl hodiny vrtěl se starterem a ono nic. Tak jsem se tvářil, že to ani za tyhle prachy nechci a z něj vylezlo, že deset tisíc. Skončili jsme na osmi, já vytáhnul sytič a s autem odjel. Možná tam stojí s otevřenou pusou dodnes
Doma jsem zjistil, že jsou uhnilé sloupky u dveří, zadní ramena lezou pod zadní sedačkou do auta, spojka klouzala jak blázen a turbo veselo baštilo olej z motoru. Nastal koncert pro flexu, autogen a plech. Když jsem sháněl díly na motor, tak mi v Renaultu řekli, že nemám Renaulta, že takovej typ motoru neexistuje. Po hodinovém telefonátu s Francií mi řekli, že mám naprostej exot, vyrobenej asi v patnácti kusech. Byla totiž R5 Gordini, ta dávala nějakých 120 koní a Turbo2, která dává 250 koní (rozšířená, motor vzadu). Todle je mezityp, u kterého zjistili, že těch 200 kobyl na předku je blbost u tak lehkého auta a nacpali motor dozadu. Jinak motor je složenej z asi pěti Renaulťáckejch motorů. Blok je R5, hlava R16, ale 16 ventilová, převodovka R 16, zkrácená, další věci jsou R8 a to vše Made in Gordini... Sehnat na to cokoliv je peklo, ale dá se. člověk musí jen skřípat zuby a solit eura. Brzdí to čtyrma větranejma kotoučema, vepředu čtyřpístky, vzadu dvoupístky, oddělené okruhy, hydraulická ručka. Ten šílenej výkon z toho dostali pomocí vstřikování paliva, intercooleru a komprese 14:1. Už se moc těšim, až se svezu a při každém přidání plynu mi nebude smrdět spojka a z výfuku padat mour. A 16TX je neuvěřitelnej kočárek, tak pohodlný auto jsem dlouho neviděl. Srovnat se to dá snad jen Citroušema. Najel jsem s ním jen málo po republice po výletech, ale pocit to byl božskej. Na to jak je to starý to hlavně docela pádí. Já tydle starý křápy prostě miluju
[/quote]
Máš můj obdiv,já také miluju stará auta,dýchá z nich příběh,a takové auto je panečku exponát,vše se dělalo pořádně a né jako dnes,když auta dělají roboti. Jen mít prachy,tak se do toho pustím také,takže hodně štěstí a málo nervů...