A já jezdím C-max 1,6 tdci. Proč to píšu, protože mám dlouhodobou spotřebu 4,6l/100km a jsem tí pádem velmi spokojen. Cítím tak nějak, že už jsem na limitu a níž to už nepůjde. Je to za období bez klimy a s minimálním pouštěním topení, 1-2 osoby. Jezdím denně do práce celkem 70km. Měsíčně nalítám od 3-4 tis. Km.
Spotřeba je měřená vždy za stejné období (1 měsíc - nádrž plná plná). Po porovnání papírového výpočtu a palubního PC musím konstatovat, že palubní PC měří na deci přesně, což mě dost překvapilo. Ověřuju to každý měsíc - vždy 1. ráno nuluju a posledního srovnám s papírovým vyhodnocením.
Jinak, chci býti lordem, proto jezdím Fordem.
Něco jsem tady četl k benefilům zaměstnavatele. Je to i můj případ, kde to mám dle zákona formou 1% pořizovací ceny automobilu do základu daně + úhrada nákladů na pohonné hmoty dle soukromě najetých km dle GPS (carcontrol). Proto ty porovnání spotřeby. Žádné jiné náklady s tím nemám.
Dříve jsem jezdil Ford Fusion 1,4 benzin. Hrozně mrňavý auto a čekám další přírustek do rodiny, celkem tedy budeme 4. Po vzájemné konzultaci mi bylo vyhověno a vůz zaměněn. I když cena C-maxe byla více jak 2x větší (tzn. měsíční paušální nájem taky), i tak jsem byl pro. Spočítal jsem si, že při najetí 1 300 km soukromých (což je můj měsíční průměr) a při stejné ceně nafty a benzínu mi spotřeba do 5l/100km dorovná ušetřenými náklady na pohonné hmoty zvýšený nájem a jsem téměř šul-nul. Cena benzínu vyšší než nafty a další úspora na spotřebě mi výrazně tento stav nalepšují a tak se taky prozatím děje, přitom jízdní komfort je neporovnatelně vyšší, to auto je samozřejmě úplně jiná liga. Takže to chce občas počítat a někdy se zadaří najít variantu jak si výrazně přilepšit a měsíčně náklady zachovat.
V létě chci jezdit do práce skůtra a tam mi to snížení počtu soukromých km bude v neprospěch, ale vzhledem k tomu, že se ani jinak na moto nesvezu, nic s tím nenadělám. Takže v současné době není pro mě ježdění na skůtru do práce úspornou zálěžitostí, ale jízdou pro radost.