Tomáš@125 píše:Cova píše:Vlastní auto jsem měl naposled cca před 15-ti lety, od té doby jen služební, momentálně tohle - VW Passat Variant 1.4 TSI Eco Fuel (CNG), 7 st. DSG...
1200837_test-vw-passat-variant-2-0-tdi.jpg
Promin ale to delas v moravske plynarenske protoze jakej magor ti koupil 1.4 combi a automat a na plyn to je auto za 900 tacu. To se bude vracet nekomu tak za 10 let a motor tam bude treti fakt dobrej kup. A pak ze je krize.
Tomáš@125:Mám na to viac vysvetlení
1,má šéfa ktorý hraje golf a na víkendy si to požičiava
2,firma má dobré vzťahy z VW a dostali to ako barter
3,v tejto kombinácii fakt ťažko predajné a preto dostal finančný riaditeľ po kúpe neiečo bokom
A nech ma Cova opraví keď nemám pravdu
Asi bude třeba uvést několik věcí na pravou míru...
- v JMP nepracuji (v energetice ano)
- nejsem (a to ani náhodou) fanouškem VW Group, chtěl jsem Subaru Outback s "novým" dvoulitrovým turbodieselem - bohužel neprošlo
- obsah 1,4 TSI 110 kW je pro uvedené auto více než dostatečnou motorizací (zrychlení 0-100 km/h pod 10s.), problém je "jen" ve spotřebě při jízdě na benzín - u mě průměr kolem 10 l/100km (nádrž na 30 l benzínu), v dojezdu na CNG (400-450 km při objemu nádrže na 21 kg CNG) a malém počtu čerpacích stanic (v současné době cca 15 v ČR - u mě nejbližší 12 km od místa bydliště)
- cena nového auta ve verzi Eco Fuel je při shodné výbavě o cca 70 tis. Kč vyšší než výkonově nejbližší čistě benzínová verze (1,8 TSI 118 kW). S návratností si dovolím vehementně nesouhlasit - při mém nájezdu cca 40 tis. km/rok činí úspora oproti benzínu 90-100 tis. Kč/rok při ceně CNG cca 25 Kč/kg a průměrné spotřebě 4,5-5 kg CNG/100 km
A pro Forester...
1) Žádný z členů představenstva (pokud vím) golf nehraje
2) Žádný barter, pouhopouhá geografická vazba mezi vlastníkem firmy a VW Group
3) Nikdo nic bokem nedostal, snažíme se propagovat i čistější technologie... Nebýt to VW, mít to větší akční rádius na plyn a nižší spotřebu na benzín, jsem velmi spokojen...