Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

OKO Puncture Free OFF Road

07 úno 2014, 10:35

Ahojte, vzhledem k tomu, že se nám do tématu o ULTRASELU dostal i tento výrobek : OKO Puncture Free OFF Road, tak jsem pro přehlednost založil téma nové.

Nějaké postřehy, zkušenosti?

Re: OKO Puncture Free OFF Road

10 úno 2014, 18:14

Ultraseal má sice hezké stránky, ale tuto směs já osobně nepoužívám už nějaký ten rok. Taková staronovinka je tmel PUNCTURE FREE. Ještě se mi nestalo, aby mi ho někdo reklamoval. Je levnější a můžu říct že i lepší, alespoň dle referencí. Můžeš si ho aplikovat i doma! Oproti Ultrasealu je aplikace do obou kol skútra zhruba za 350,-. Aplikujeme i na počkání ze sudu..

Nějaké info zde:

PREVENTIVNÍ TMEL PROTI VYFOUKNUTÍ PNEUMATIKY po defektu.

OKO PUNCTURE FREE má CZ ATEST 8SD

Tmel je vhodný pro osobní automobily, silniční i MX motocykly, ATV čtyřkolky, nákladní automobily, traktory, stavební a zemědělskou mechanizaci, bicykly, invalidní vozíky, atd...

VIDEO TELEVIZE BBC O VÝHODÁCH TMELU

http://www.youtube.com/watch?v=QTA7KTFl ... e=youtu.be

Základní desatero:

Antidefektový tmel je vhodný pro všechny kola s nafukovací pneumatikou s duší i bez duše - aplikace po vyvážení.
Garance vyváženosti kola a těsnosti tmelu do rychlosti 90 km/hod a okolní teploty 5°C. Vlastní letní pokus po defektu na motocyklu byl 160 km/h, bez vlivu na vyváženost kol. Výrobce úspěšně testoval na závodním okruhu do rychlosti 250 km/h, avšak po dokonalé rovnoměrné aplikaci. Dvojí dávkování do 90 km/h a nad 90 km/h.
Zalepí trhliny do velikosti 10 mm a to i opakovaně, podle tloušťky materiálu pneumatiky, nebo duše a tvaru defektu. Dle vlastního uvážení je možné následně udělat plnohodnotnou opravu v servise.
Funkčnost tmelu je do -15°C, bod tuhnutí je 0°C. Účinnost preventivního tmelu je po celou dobu životnosti pneumatiky, nebo do vlastního vyschnutí, případně zamrznutí. Tmel je proto optimálně vhodný pouze pro letní období.
Aplikace z láhve je velmi jednoduchá a provádí se přiloženým aplikátorem a klíčem na ventilek. Aplikace ze sudu se provádí pumpou.
Tmel je vhodný pro veškeré motocykly, ATV, všechny typy osobních a nákladních vozidel, stavební a zemědělská technika, autobusy, bicykly,... Za určitých okolností může ovlivnit funkci monitorování tlaku.
Tmel používá NATO (reg. NSN 8030-99-242-9020) a také SEATO (reg. M80z 8050-66-103-8877).
Tento antidefektový tmel slouží po aplikaci jako prevence, proti okamžité ztrátě tlaku v pneumatice. Tmel lze však použít i po defektu. Za ideálních okolností je definitivním řešením defektu a těsní do konce životnosti pneumatiky.
Tmel neřeší boční defekty. Tmel těsní pouze na běhounové části, respektive tam, kde se vlivem jízdy uchytil.
Tmel je možné z pneumatik lehce vytřít (odstranit), případně aplikovat zpět do láhve a upotřebit jinde, či později.

Proč OKO Puncture Free?

Okamžitě zacelí propíchnutí se zanedbatelnou ztrátou vzduchu. Za ideálních okolností těsní do konce životnosti pláště a má schopnost zalepovat další nové díry. Zůstává uvnitř pneumatiky a nepřetržitě potahuje a chrání vnitřní část.
Eliminuje náklady, které souvisejí s píchnutím pneumatik. OKO Puncture Free zalepí defekt v momentě jeho vzniku - okamžité, efektivní a za ideálních okolností trvalé zacelení defektu, se zanedbatelnou, nebo žádnou ztrátou tlaku vzduchu.
Redukuje případy, kdy vypuštěná pneumatika pokračuje v jízdě a je pak úplně zničena.
V letním období zvyšuje a prodlužuje životnost pneumatik - pomáhá proti nadměrnému tlaku v pneumatice.
Za ideálních okolností nemá tmel na vyvážení vliv, až do rychlosti 250 km/h.
Zalepí trhlinu se zanedbatelnou ztrátou vzduchu, znovu a znovu.
OKO Puncture Free naplněno v pneumatikách dopravních prostředků, dává možnost vychutnat di jízdu bez obav z defektu.
OKO Puncture Free byl testován a schválen. Má Atest 8SD a protokol o zkoušce č. 15/05/440 Institutu Gumárenské Technologie a Testování a.s.
Existuje i VERZE TRUCK pro kamiony a arktické podmínky. Má bod zamrznutí -45 °C.

Funkčnost a životnost?

Tmel uzavřený v láhvi má životnost cca 5-10 let podle uskladnění.
Po aplikaci do pneumatik, nebo duší, je funkčnost cca 2-4 roky.
Tmel je vodou ředitelný a je možno jej z pneumatik jednoduše vymýt, či vytřít.
Tmel je možné z pneumatik stáhnout gumovou stěrkou zpátky do láhve a aplikovat jej jinde, či později.

Jak OKO funguje:

PŘÍKLAD SPOTŘEBY:

1,00 litr vystačí na 2-3 motocykly (150-250 ml na jedno kolo)
1,00 litr vystačí max. na 1 automobil (175-320 ml na jedno kolo)
1,00 litr vystačí až na 5 bicyklů (100-150 ml na jedno kolo)

při aplikaci do vozidel s rychlostí do 90 km/h je možné přidat 15% uvedeného množství
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 bře 2014, 15:13, celkově upraveno 3
Důvod: Přesunuto do nově vytvořeného tématu, aby se nemíchaly v jednom tématu dva přípravky.

Re: OKO Puncture Free OFF Road

10 úno 2014, 18:46

Muze nekdo objasnit posledni vetu, podle ktere se pro stroje do 90 km/h aplikuje vice tmelu? Proc vice pro pomalejsi? Jinak Pavel pise 350 Kc do obou kol, v textu nize jsou 2-3 motocykly (4-6 kol) na jedno baleni - tedy cca 360 Kc.

10.3. edit:
Na Motosalonu měli stánek, kde předváděli tento přípravek. Nabízeli litrové balení za 350 Kč. Aplikace celkem jednoduchá, odměření množství je viditelné na velmi hrubé stupnici zvenčí na obalu, takže spíše odhadem. Ale technik na místě mne ujišťoval, že zcela přesné množství není až tak určující.
Podle aplikačních tabulek mi vychází do obou kol cca 200 ml, tedy jedno balení na 4-5 kol. Sice v manuálu píší o tom, že již použitý přípravek lze slít a použít do nové pneu, ale do toho by se mi asi nechtělo :)
Až budu mít praktickou zkušenost, napíšu ji sem.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 bře 2014, 15:14, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: OKO Puncture Free OFF Road

10 bře 2014, 13:36

To Pavel : copak ULTRASEAL si nemůžu doma aplikovat sám ?
A cena : ta mi do obou kol přijde uplně stejná, u Nás v Yamaze 350Kč za ULTRASEAL a ty píšeš 350Kč za OKO
Nevím který přípravek je lepší,ale mě osobně je jedno co v těch pláštích mám, jestli ULTRASEAL nebo OKO, hlavně že mám takový ten "klid v duši" :mrgreen:

Re: OKO Puncture Free OFF Road

10 bře 2014, 15:22

Lubik: Jestli jsem správně pochopil, tak Ultraseal výjde 350Kč za 1 moto. OKO koupíš za 350Kč celej litr a ten vydrží na 4-6 motokol tzn. 2-3 motorky (podle rozměru pneu), takže aplikace OKO na jedno moto výjde 2-3 levnějc, ne?

To už je podle mě berná cena, přemejšlím o něm. Ultraseal je určitě super, ale dost drahej. Za tyhle peníze bych to OKO asi pořídil. Máte už někdo zkušenosti?

Re: OKO Puncture Free OFF Road

10 bře 2014, 16:47

Když se budeme bavit o plnění v servisu:
Takže cena je uplně stejná
OKO u Adventure bike - naplnění skutru 350Kč ,
Naplnění Ultrasealem u Yamahy - 350Kč

Takže z toho jen vychází větší marže AdventureBike, když si to tam necháš naplnit :lol: Dávají mnohem levnější výrobek za stejnou cenu jako ten dražší u konkurence,

Já si domů nebudu kupovat ani jeden, protože doba skladování je jen 5 let a to tolik sad pneumatik neprošoupu. Mě stačí sada pneumatik na 2-3 sezony , takže bych nevyužité OKO (Ultraseal) vylil do kanálu, protože by po 6 letech neměl správné vlastnosti. :?:

O kvalitě si myslím, že to bude asi stejné. Takže pro mě je lepší to co mají u Nás a je jedno jestli OKO nebo Ultraseal.

Každopádně při osobní nákupu i plnění vyjde OKO levněji. 800Kč vs 360Kč

Re: OKO Puncture Free OFF Road

12 bře 2014, 15:09

Dnes jsem OKO zakoupil a chystám se ho aplikovat asi až v sobotu, protože dnes je v Brně krásně a nechci se tím zdržovat - doufám, že nepíchnu :lol: Pak podám hlášení, jak se mi to jeví, ale nečekejte, že budu přejíždět hřebíky úmyslně :D

P.S. OKO BERE !!!! :lol:
P.S.1 Na můj dotaz, kolik tam toho nalít do 15" a 14 " kola, co mám ne nexíkovi mi bylo sděleno - nalejte to napůl a máte to.....a to mi přijde zbytečně moc.....musím prostudovat návod, zatím nebyl ani čas se podívat na flašku :)

Re: OKO Puncture Free OFF Road

13 bře 2014, 08:19

Tady je ke stažení polikační tabulka v XLS. Podle rozměru pneu si tam dohledej, kolik tam toho patří.
http://www.scootershop.cz/12486-prevent ... litru.html

Re: OKO Puncture Free OFF Road

13 bře 2014, 08:24

Díky, už jsem ji našel včera a dle toho, co tam je uvedeno, tak bych měl nalít do každého kola 190 ml, takže žádných 500 ml jak uvedl panáček - prodejce. :roll:

Re: OKO Puncture Free OFF Road

13 bře 2014, 08:29

Modří vědí a používají NoTubes osvědčená kvalita ze zámoří ...... :mrgreen:

Re: OKO Puncture Free OFF Road

13 bře 2014, 08:49

OKO PF jsem aplikoval včera a provedl testovací jízdu. Nalití do již namontovaných kol byl celkem oříšek, protože k ventilku se nedostává ideálně. Vpředu omezují přístup kotouče z obou stran a vzadu je sice kotouč jen jeden, ale ventilek je natočený lehce vpravo, přesně na straně tlumiče výfuku... :)
Ale vše proběhlo v pohodě, jen jsem do předního nalil o nějakých pár ml navíc právě proto, že napasovat nádobku s hadičkou k ventilku tak, aby tekutina plynule protékala chtělo trochu cviku :) Po prvním nalití to bylo málo, ale po druhém nečekaně už trochu přes. Ale technik na Motosalonu, který s tmelem dlouhodobě pracuje, mne ujistil, že mírné překročení množství není na závadu, chybou by bylo spíš nedostatečné naplnění. Při jízdě jsem žádné vibrace nebo nevyváženost nezaznamenal. Příště to budu určitě nalévat do kol hned při výměně pneu před montáží na skútr, což doporučuji každému budoucímu uživateli :)

Re: OKO Puncture Free OFF Road

13 bře 2014, 13:47

Akorát vypouštět kolo bez kompresoru, který to zvládne za vás je docela vopruz....naštěstí ho mám, ale jinak nevím, nevím. :lol:

Re: OKO Puncture Free OFF Road

10 črc 2014, 22:17

Právě jsem se vrátil ze Slovenska a mohu poskytnout vlastní čerstvou zkušenost s tímto přípravkem. V úterý večer jsem pod Tatrami chytil v dešti defekt zadní michelinky - trhlinka asi 3 mm přímo uprostřed běhounu, asi od nějakého střepu. Tak jsem skutr odstavil, našel si ubytování, pak jsem se k němu vrátil, od domorodců jsem si půjčil autopumpu, ventilkem aplikoval 1/4 litru OKO, protočil kolo, přifoukl, dírkou vyteklo trochu slizu a pak už to těsnilo. Dofoukal jsem na předepsaný tlak a skutr zaparkoval k penziónu. Vzhledem k tomu, že celá středa v Tatrách propršela, tak jsem vůbec nevyjel, jen jsem zkontroloval zadní kolo, jestli tlak drží - všechno v pořádku. Ve čtvrtek ráno jsem se optimisticky vydal na naplánovanou trasu a ejhle - ani ne po dvaceti km, jen co se zadní kolo pořádně ohřálo, mi začal skutr plavat a při kontrole jsem zjistil, že OKO při jízdě vesele cáká dírkou ven,a s ním uniká i vzduch. Po chvíli čekání se mi podařilo stopnout náklaďák, který mi kompresorem kolo dofoukl. Opět ještě vytekla kapka slizu a pak už to drželo. Ovšem asi jen půl kilometru, pak jsem opět během chvilky stál na silnici s prázdným kolem. Zaměstnal jsem pak několik ochotných lidí, než se mi povedlo sehnat odvoz skutru do pneuservisu, kde byli ochotní sundat kolo a opravit plášť. Upozornil jsem mechanika na to, že v plášti bude OKO, tak ať se nelekne, až z toho ten nefunkční sajrajt poteče. Sundali jsme kolo, svlékl plášť, a zjistili jsme, že v něm žádné OKO nezbylo, po zahřátí pneumatiky všechno vyletělo ven. Nakonec to spravil knotem, na kterém jsem pak v pohodě absolvoval zbývajících 300 km cesty. Takže můj poznatek je takový, že OKO skvěle funguje na předváděčkách na veletrhu apod., ale ne v reálném provozu. Celkem mě ten poznatek stál šest hodin času, zkažený den, a 40 euro...

Re: OKO Puncture Free OFF Road

17 črc 2014, 12:31

Wau, tak to jsi mě moc nepotěšil. Chystám se na delší streku a věřil jsem srajde co jsem tam nalil... Hmmm, takže asi vyhozené peníze.

Re: OKO Puncture Free OFF Road

17 črc 2014, 14:17

Já jsem ho na delší štreku (přes 6 000 km) taky použil a defekt mě nepotkal - nebo zafungoval a nevšiml jsem si? :idea: Těžko říct, pro jistotu jsem si stejně vezl kompresor, ten mě uklidňoval víc :)
Odeslat odpověď